A Formula–2-es bajnokságot egy versenyhétvégével a vége előtt 14 ponttal vezető Mick Schumacher Formula–1-es debütálásáról már jó ideje pletykáltak, s miután az Alfa Romeo megerősítette, hogy jövőre is a Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi párossal indul, szinte biztossá vált, hogy a mindkét idei versenyzőjétől megváló Haasnál köt ki.
Az amerikai alakulat kedd reggel először bejelentette Nyikita Mazepin többéves szerződését, majd szerdán megerősítette, hogy a Ferrari akadémiáját erősítő Mick Schumacher lesz az orosz csapattársa, vagyis Günther Steinerék két újonccal vágnak neki a nagy szabályváltoztatásokat megelőző 2021-es idénynek.
A többéves kontraktust aláíró Mick Schumacher ezen kívül a jövő hétvégi Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzésén, illetve a Grand Prix-t követő kétnapos teszten is vezetheti a Haast.
„A tény, hogy jövőre a Formula–1 mezőnyét erősíthetem, hihetetlenül boldoggá tesz, nem is találom a szavakat. Köszönetet szeretnék mondani a Haasnak, a Ferrarinak és a Ferrari-akadémiának a belém fektetett bizalomért. Emellett szeretném kifejezni a szeretetemet a szüleim felé, tudom, hogy mindent nekik köszönhetek. Mindig hittem benne, hogy megvalósíthatom a Formula–1-es álmaimat. Nagy köszönettel tartozom továbbá a szurkolóknak is, akik támogattak az eddigi pályafutásom során. Mint ahogyan mindig, most is mindent bele fogok adni, és már alig várom, hogy kezdetét vegye a közös utunk a Haasszal" – áll a német versenyző közleményében.
„Örömmel jelentem be, hogy Mick Schumacher csatlakozik hozzánk, már alig várjuk, hogy üdvözülhessük őt a csapatunknál – nyiltakozta a csapatfőnök, Steiner. – Az F2-es bajnokság már sok ideje ad bizonyítási lehetőséget a fiatal tehetségeknek, hogy megmutathassák a képességeiket, és az idei mezőny kétségkívül az elmúlt évek legversenyképesebbje. Mick versenyeket nyert, dobogós helyezéseket ért el, és kiemelkedett néhány igazán kivételes tehetség közül."
„Hiszem, hogy a teljesítményével kiérdemelte a Formula–1-es előléptetést. Csapatként most nagy lehetőség áll előttünk arra, hogy kiértékeljünk és terelgessünk egy fiatal versenyzőt, tekintettel arra, hogy jól ismerjük a 2021-es csomagunkat. A hosszú távú növekedés alapköveit fektettük le, és alig várjuk, hogy Mick hozzátegye a magáét ehhez a fejlődéshez a pályán és azon kívül is" – tette hozzá.
Mick Schumacher legendás édesapja után 30 évvel mutatkozhat be a királykategóriában, amelyben ő lesz a harmadik Schumacher – nagybátyja, Ralf Schumacher 1997 és 2007 között 180 versenyhétvégén állt rajthoz, ebből hatszor nyert, míg édesapja, Michael Schumacher neve mellett 91 győzelem és 7 világbajnoki cím áll.
A fiatal német pilóta a 47-es rajtszámmal kezdi meg a Formula–1-es pályafutását, a 4-est az F3-ban használta, amikor megnyerte a bajnokságot, míg a 7-es édesapja 7 vb-címét szimbolizálhatja.
Rajtszám | Név (nemzetiség) | Csapat | Motor |
? | Mercedes | Mercedes | |
77 | Valtteri BOTTAS (finn) | Mercedes | Mercedes |
55 | Carlos SAINZ Jr. (spanyol) | Ferrari | Ferrari |
16 | Charles LECLERC (monacói) | Ferrari | Ferrari |
33 | Max VERSTAPPEN (holland) | Red Bull | Honda |
? | Red Bull | Honda | |
5 | Sebastian VETTEL (német) | Aston Martin | Mercedes |
18 | Lance STROLL (kanadai) | Aston Martin | Mercedes |
63 | George RUSSELL (brit) | Williams | Mercedes |
6 | Nicholas LATIFI (kanadai) | Williams | Mercedes |
14 | Fernando ALONSO (spanyol) | Alpine | Renault |
31 | Esteban OCON (francia) | Alpine | Renault |
10 | Pierre GASLY (francia) | AlphaTauri | Honda |
? | AlphaTauri | Honda | |
Nyikita MAZEPIN (orosz) | Haas | Ferrari | |
47 | Mick SCHUMACHER (német) | Haas | Ferrari |
3 | Daniel RICCIARDO (ausztrál) | McLaren | Mercedes |
4 | Lando NORRIS (brit) | McLaren | Mercedes |
7 | Kimi RÄIKKÖNEN (finn) | Alfa Romeo | Ferrari |
99 | Antonio GIOVINAZZI (olasz) | Alfa Romeo | Ferrari |