A leggyorsabb és a legtöbb kört is a Mercedes pilótái teljesítették a Monacói Nagydíj második szabadedzésén, amelyen Nico Rosberg és Lewis Hamilton a lágy után a szuperlágy abroncsokon is kivételes tempót mutatott. Ráadásul úgy tűnik, a monacói pályán az idén sem lesz faktor a gumik kopása, így valóban fő esélyesként kezelhetjük a legutóbbi három pole pozíciót megszerző német istállót a hercegségben.
Az edzések alapján a Ferrari és a Lotus lehet különösen veszélyes a Mercikre, igaz, utóbbi munkáját megcsonkította, amikor Romain Grosjean az egyes kanyarban a falnak csapta az autóját, amelyet már nem tudott használni a folytatásban, így a szuperlágy gumikon nem is futhatott gyors kört.
Sebastian Vettel is a lágy keverékeken érte el legjobb idejét, a világbajnok számára sem volt sima a másfél órás tréning, amely során nem használhatta a KERS-ét, és bő húszperces késéssel indulhatott útjára a riválisaihoz képest.
Az edzésen mutatott versenytempó Monacóban egyébként azért lehet kevésbé lényeges, mint más pályákon, mert itt szinte lehetetlen előzni, ezért a versenyzők sebességét az előttük haladóé határozza meg. Azt pedig, hogy a futamon éppen ki halad elöl, elsősorban az időmérő eredményei diktálják. Ráadásul a szabadedzés köridőit is nagyban befolyásolja, ha valakit feltartanak.
Monte-Carlóban a péntek szokás szerint szünnap, folytatás szombat délelőtt – az időjósok szerint esős időmérőre kell számítani, ami boríthatja a papírformát. Addig is van ok a bizakodásra a Mercedesnél.
PERCRŐL PERCRE
15.30: a második szabadedzést is Rosberg zárta az élen, bizakodva várhatja a szombat délelőtti folytatást.
Ugyanő a lágy gumikon a 14. és a 15. körében 1:19.0-t és 1:19.2-t ment.
15.23: Rosberg a 25 körös szuperlágy gumis nehéz autós menete utolsó mért körében 638 ezreddel gyorsabb volt, mint az elsőben.
Vettel a Red Bull fékerő-elosztásával próbálta javítani a gumik kezelését.
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
PÁLYAMÓDOSÍTÁSOK. A monte-carlói pályát a helyszín adottságai miatt nemigen lehet módosítani, s a mezőny szerint nincs is rá szükség. A rendezők minimális változtatásokat hajtottak végre: újraaszfaltozták a célegyenest és az elsőtől a harmadik kanyarig vezető emelkedőt, új kerékvetőt tettek az ötös és a 19-es kanyarba, valamint a tavalyi betétversenyeken történt balesetek miatt néhány helyen megerősítették a pályát szegélyező kerítést. |
GUMIK. A Pirelli a lágy és a szuperlágy keveréket szállítja a csapatoknak a hercegségbe, ahol nagyon kis mértékben kopnak az abroncsok. Paul Hembery, az olasz cég sportigazgatója szerint borítékolható, hogy két kiállással teljesítik a versenyzők a 78 körös, 260.52 kilométeres távot. |
Hamilton került elsőként 40 kör fölé az edzésen, 29 körös szuperlágy gumis menete végén is 1:21 alatti időket ment, ha éppen nem volt forgalomban.
15.14: Räikkönen 15 körrel az etapja megkezdése után is 1:19-es köröket ment, ami a legjobb volt a mezőnyben. Csak Grosjean nem körözött, autója összetörése után kívülről kellett néznie az edzés fejleményeit.
Rob Smedley versenymérnök Massának: „Rosberg és Sutil gyorsabb nálad, utol fognak érni, fel fogod tartani őket. Ilyen az élet."
A Toro Rossónál Vergne érdeklődött a tempójáról. „Hamiltonéhoz hasonló. Alonso és Webber viszont nagyon gyors" – jött a válasz a rádión.
14.59: a két Mercedes és Webber teli tankos menetei során azonos első szektorok után a Red Bull a másodikban és a harmadikban is gyorsabb volt az „ezüst nyilaknál”.
Az első szektorban Alonso, a másodikban és a harmadikban Rosberg a leggyorsabb ezen az edzésen. A sebességmérő pontnál a két Force India a leggyorsabb, Di Resta 281, Sutil 280 kilométer per órával.
A 2009-es győztes Button újabb próbálkozásával a 8. helyre ugrott előre – a KERS nélkül szuperlágy gumikon a vártnál lassabb Vettel elé. Massa megelőzte Webbert, és feljött a 4. helyre.
14.50: Button is megkapta a szuperlágyakat, a 12. helyen állt, éppen csapattársa, Pérez mögött. Vergne már ismét a lágyakon ment, hogy összehasonlítsa a szuperlággyal.
14.48: Maldonado javított, a 14. helyre jött fel, ami még mindig messze van a délelőtti hatodik pozíciótól.
14.47: végül 1:15.196-ot ment, amivel még mindig a Mercedesek mögött maradt, 437 ezredre Rosbergtől.
Alonso után Webber is Räikkönen elé került a listán. A spanyol azonban tovább gyorsult a minden szempontból bivalyerősnek tűnő Ferrarival.
Alonso a gyors köre végén a boxutca bejáratánál utolérte Hülkenberget, aki lassan húzódott a boxutca felé, a spanyol a külső ív felé csúszva majdnem a szalagkorlátnak ütközött.
14.43: alig maradt valaki a boxban, a pilóták többsége a szuperlágy gumikon száguldott.
14.41: Rosberg és Sutil szánta el magát, visszajöttek a pályára.
Rosberg, Hamilton, Alonso, Räikkönen, Grosjean, Webber, Vettel, Massa, Button, Sutil, Pérez, Vergne, Di Resta, Gutiérrez, Bottas, Maldonado, Hülkenberg, Bianchi, Pic, Ricciardo, Chilton, Van der Garde a sorrend.
14.39: a kerékvető törött rögzítőjét gyorsan kicserélték, s újraindult az edzés.
14.37: amikor többen is elindultak a pályára, a versenyigazgató piros zászlóval leintette az edzést. A 13-as kanyar kerékvetőjével vannak problémák, nem a Grosjean-baleset a kiváltó ok.
14.35: sikerült felakasztani a kocsit a darura, amely kiemelte a kerítés mögé. A két Ferrari és Webber szuperlágy gumis próbálkozásának is véget vetett a baleset.
14.32: Grosjean autója az egyes kanyar kijáratánál a gumifalnak ütközött, és megállt. A francia négykerekűjét a sportbírók igyekeztek eltolni a helyszínről.
A leggyorsabb kör a jelenlegi monacói vonalvezetésen Kimi Räikkönen 2006-os 1:13.532-es eredménye.
14.30: Hamilton is a szuperlágy gumikon száguldott, de mindegyik szektorban elmaradt Rosbergtől, és 318 ezredes hátránnyal a második helyre jött be.
Vettelről kiderült, hogy a KERS romlott el az autójában, nem is használhatja az eszközt a szabadedzésen.
14.26: Rosberg is megkapta a szuperlágy gumikat, mindhárom szektorban csúcsidőt ment, és 1:14.759 perces eredményével fölényesen az élre ugrott. Csupán négy tizeddel volt lassabb, mint Michael Schumacher a tavalyi időmérőn, amelyet megnyert – de büntetése miatt nem indulhatott az első rajtkockából.
14.24: Vettel a hetedik helyre jött be első körével, éppen Webber mögé. Räikkönen újabb szuperlágyas körével 1:15.511-gyel, 8 ezreddel Alonso elé ugorva az élre állt.
A Red Bull az első edzésen a lassú kanyarokban szenvedett, még nem tökéletes az autó stabilitása.
14.22: Vettel elhagyta a depót.
14.20: Räikkönen is kipróbálta a piros betűs keveréket, a 8. helyről a hatodikra ugrott előre.
14.19: a Toro Rossókra felkerültek a szuperlágy gumik. Vergne a 11. helyre jött fel.
Bő negyedóra után Alonso, Grosjean, Rosberg, Hamilton, Webber, Massa, Button, Räikkönen, Sutil, Di Resta volt a sorrend, Vettel az autójában ülve türelmetlenül várta, hogy szerelői rendbe tegyék autóját.
Vettel lassan beült az autójába, miközben Alonso az első szektorban csúcsidőt autózott. A másodikban is, s végül 1:15.519-cel az élre ugrott.
14.13: Hamilton 120 ezredes hátránnyal feljött a második helyre.
14.12: Alonso feljött a második helyre, Grosjean egy lassabb kör után újra odalépett, 1:15.998-cal azonban csak második volt Rosberg 1:15.843-ja mögött.
Már csak vettel nem jött ki a boxból.
14.09: Rosberg átvette a vezetést, de Grosjean 1:16.096-tal, a nap legjobb eredményével válaszolt.
14.08: Grosjean máris gyorsabb volt csapattársánál, 1:16.999-cel állt az élre.
14.06: Pérez 1:17.854-et ment, Räikkönen 1:17.309-cel nyitott. A finn máris gyorsabb volt, mint délelőtt, amikor csak a 11. lett.
Ezeknél az eredményeknél sokkal jobbakat láttunk az első edzésen, Maldonado 1:18.863-ja már közelebb volt az első másfél óra legjobbjához, de még mindig közel három másodperccel elmaradt Rosberg 1:16.195-jétől.
14.03: Chilton 1:22.121-gyel az élre állt, a két Sauber csak mögé érkezett.
14.02: nem sokáig volt csupán négy autó a pályán, a mezőny nagy része elkezdte a körözést.
A két Sauber és a két Marussia azonnal kihajtott a boxból.
14.00: az aszfalt a délutáni edzés kezdetekor tíz fokkal melegebb, mint az első tréningen,azaz 42 fokos. A levegő hőmérséklete továbbra is 22 fok, a nap hét ágra süt.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:14.759 | átlag: 160.836 km/ó | 46 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.077 | 0.318 mp h. | 51 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:15.196 | 0.437 | 38 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:15.278 | 0.519 | 39 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:15.404 | 0.645 | 42 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:15.511 | 0.752 | 39 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:15.718 | 0.959 | 10 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.959 | 1.200 | 40 |
9. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:16.014 | 1.255 | 33 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:16.046 | 1.287 | 43 |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:16.349 | 1.590 | 44 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:16.434 | 1.675 | 41 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:16.823 | 2.064 | 43 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:16.857 | 2.098 | 41 |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:16.935 | 2.176 | 45 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.145 | 2.386 | 38 |
17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.184 | 2.425 | 43 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:17.264 | 2.505 | 47 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:17.892 | 3.133 | 41 |
20. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:18.212 | 3.453 | 44 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:18.784 | 4.025 | 41 |
22. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:19.031 | 4.272 | 31 |