A csütörtöki eső miatt rendkívül mozgalmassá vált a szombati szabadedzés Monte-Carlóban, ahol a Mercedesek már az első percekben szuperlágy gumikon hajtottak a pályára, míg riválisaik a tréning későbbi időszakában váltottak a gyorsabb abroncsokra. Lewis Hamilton így is az utolsó percekig az élen állt gyors körével, amelyet a tréning elején, nyolcadik szuperlágy gumis körében futott.
Ennél jobbat csak Sebastian Vettel és Nico Rosberg ment az edzés hajrájában, a Ferrari németje ráadásul megelőzte honfitársát is, és hangzatos részsikert aratott – hogy valójában mennyire lehet versenyben a Ferrari a Mercedesszel az időmérőn, a 14 órakor kezdődő kvalifikáción kiderül.
A Ferrari felemás edzést zárt, Kimi Räikkönen az első szuperlágy gumis gyors köre után a falnak csapta az autóját, így több kört nem mehetett. Így is hatodik lett, csapattársán és a két Mercedesen kívül Daniel Ricciardo és Carlos Sainz Jr. előzte meg.
Max Verstappen ugyancsak kisebb balesetet szenvedett, ám az ő esetében – Räikkönenével szemben – nem volt szükség piros zászlós szünetre.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:16.143 | átlag: 157.771 km/ó | 27 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:16.361 | 0.218 mp h. | 31 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.705 | 0.562 | 31 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:17.120 | 0.977 | 26 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:17.256 | 1.113 | 39 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:17.401 | 1.258 | 11 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:17.471 | 1.328 | 28 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:17.767 | 1.624 | 28 |
9. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:17.788 | 1.645 | 23 |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:17.806 | 1.663 | 28 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:17.832 | 1.689 | 30 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:17.956 | 1.813 | 28 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:18.102 | 1.959 | 32 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:18.197 | 2.054 | 26 |
15. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:18.212 | 2.069 | 29 |
16. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:18.242 | 2.099 | 32 |
17. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:18.767 | 2.624 | 38 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:19.269 | 3.126 | 37 |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:21.093 | 4.950 | 31 |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:22.225 | 6.082 | 30 |
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
12.00 Lejárt az idő, a nagy forgalomban sokan nem tudnak már olyan kört futni, ami tükrözné autójuk teljesítményét. Hamilton is több autó mögé ragadt. Mérnöke szerint a keréknyomás is túl magas volt.
11.58 Rosberg a szuperlágy gumikon megelőzte Hamiltont, de még Vettel mögött van. Az angol is szuperlágy gumikon van kint, még egy gyors kört próbálna.
11.57 Hamilton közben az autóra panaszkodik, szerinte nem olyan jó, mint az edzés elején.
11.56 Vettel gyors körön, az első és a másodiik szektorban is abszolút legjobbat ment. A vége 1:16.143, amivel az élre állt.
11.53 Rosberg 65 ezredre megközelítette Hamiltont, ezzel második. Hamilton 53 ezreddel gyorsabb, mint tavaly ugyanezen az edzésen.
11.52 Csak a két balesetes, Räikkönen és Verstappen nincs a pályán. A holland autóján a hátsó légterelő sérült meg.
11.51 A Red Bull még gyors körökre hajt, Ricciardo feljött a 3. helyre Vettel és Rosberg közé, míg Kvjat a 6. Sainz is eddigi legjobb első szektorját futotta a Toro Rossóval.
11.50 Ericsson a célegyenes végén a bukótérbe csúszott, a Sauber svédje csak a két Manor Marussiát előzi meg, ez jellemző erre a hétvégéjére.
11.48 A pilóták teli tankkal is kipróbálják az autót szuperlágy gumikon, a verseny ugyanis ezen a keveréken kezdik meg, nem szeretnék, ha kellemetlen meglepetés érné őket vasárnap.
11.42 Ricciardo feljött az ötödik helyre. Hamilton, Vettel, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Verstappen, Grosjean, Sainz, Pérez, Alonso az első tíz sorrendje.
11.39 Hamilton csúnyán megcsúszott az alagút utáni fékezési zónában, szépen korrigált, szerencséje is volt, hogy nem ment a falnak. Verstappen viszont a célegyenesre fordító kanyarban kicsúszott és a falnak koccant, de tovább tudott menni. A holland tini az 5. helyen áll.
11.37 Vettel feljött a második helyre, Rosberg a lágy gumikon gyorsabb, mint korábban a szuperlágyakon. Ám ez sem elég ahhoz, hogy elmozduljon a 3,. helyről.
11.33 A nap már szépen süt, az aszfalt időközben 26 fokosra melegedett, két fokkal magasabb a hőmérséklete, mint a két Mercedes leggyorsabb köre idején.
11.32 Räikkönen reméli, csak defektes lett a gumija, a felfüggesztése nem sérült meg. Ha mégis, a csapatnak igyekeznie kell, hogy az időmérőre üzemképes állapotba hozza az autót. A finn így is csak egy mért kört ment a szuperlágy gumikon, míg Hamilton nyolcat.
11.31 Újraindult az edzés. Hamilton, Rosberg, Räikkönen, Alonso, Hülkenberg, Maldonado, Button, Ricciardo, Vettel, Grosjean az első tíz sorrendje.
11.30 Elvitték az autót a kanyarból. A Ferrari hátulja ugrott ki kigyorsításkor, a bal hátsó kerék ütközött a korlátnak.
11.27 Räikkönen szuperlágy gumikon 1:17.4-gyel a harmadik, a következő köre elején a St. Devote-kanyarban a szalagkorlátnak ment, piros zászló.
11.26 Hülkenberg és Button a 4., illetve az 5. helyen. A Mercedes párosa lágy gumikon a pályán.
11.24 A McLaren és a Force India párosa, illetve Maldonado szuperlágy gumikat kapott. vettel is hamarosan várható ezeken, az alagút után ugyanis szögletesre fékezte a jobb első lágy gumiját.
11.23 A csapatok szerint egy kerékcserével teljesíthető a táv, akármennyire is gyorsan kopik a szuperlágy gumi, a lágy elég kemény ahhoz, hogy végigbírja majdnem a teljes távot. Sokak szerint túlságosan is kemény a Pirelli idei lágy keveréke.
11.21 Räikkönen 1:18.0-ra javított, mögötte Ricciardo, Vettel, Kvjat, Button, Grosjean, Maldonado, Bottas és Massa sorakozik.
11.17 Räikkönen első mért körével (1:18.4) a harmadik. Lágy gumikon megy a finn. A csapatok többsége ragaszkodik a szokásos szombat délelőtti programhoz, csak a Mercedes és a Manor Marussia sürgette a szuperlágy gumis meneteket. Utóbbi pilótái így is az utolsó két helyen állnak.
11.16 Ennyi volt a két Mercedes szuperlágy gumis időmérős menete, várhatóan legközelebb teli tankkal jönnek ki. A többiek az edzés második felében gyorsabbak lehetnek.
11.13 Hamilton 1:16.705-re javított, Rosberg 1:17.2-nél jár. Még mindig körről körre gyorsul a szuperlágy gumi, Hamilton a 8. körében futotta legjobbját.
11.12 A Spanyol Nagydíjat negyedik sebességi fokozat nélkül befejező, Monacóban váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kapó Grosjean a negyedik helyen áll a két Mercedes és Kvjat mögött.
11.10 Hamilton tovább gyorsul, 1:17.021 a legjobbja. Rosberg is javított, de továbbra is közel egy másodperc van köztük. Érdekes, a két-két Ferrari és McLaren, illetve Ricciardo a boxban várakozik.
CSÜTÖRTÖK |
1. szabadedzés: Heten is befértek a két Mercedes közé Monacóban |
2. szabadedzés: Hamilton volt a leggyorsabb, mielőtt eláztak |
Hamilton: Véletlen, hogy én döntök az időmérős sorrendről |
Bianchi állapota stagnál, a legrosszabbra is felkészülnek |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről is élő szöveges tudósítással számol be. |
Alonso: Az új szabályok bizonyítják, visszalépett az F1 |
A Mercedes Hamiltonnak kedvez a monacói időmérőn |
Hamilton és a Mercedes három évvel hosszabbított – hivatalos |
11.08 Hamilton 1:17.504-re javított, Rosberg a második, szintén szuperlágy gumikon, majdnem egy másodperccel lemaradva.
11.07 Legalább tizenöten folyamatosan a pályán haladnak, ez megnehezíti a versenyzők feladatát, nehéz tiszta kört futni. Ez Monaco, a többség tisztában van vele.
11.05 Hamilton 1:19.074-gyel az élre kormányozta a Mercedest, az angol máris a szuperlágy gumikon megy.
11.04 Pérezé a leggyorsabb kör az első percekben, 1:21.129-cel kezdett a mexikói, megelőzve Maldonadót és a két Toro Rossót. Még a lágy gumikat használják.
11.03 Csak egy-két pilóta tért vissza a boxba a próbaköre után, a többség kint maradt a pályán. Akik a boxba hajtottak, szinte azonnal mentek is vissza. Tényleg nem lesz sok üresjárat.
11.02 Az FIA különös hangsúlyt fektet az üzemanyag-befecskendező rendszerek ellenőrzésére, mindenféle trükköt le akarnak leplezni Monacóban, nagy kérdés, lesz-e bármiféle büntetés.
11.00 Zöld a lámpa, máris sokan a pályán, forgalmas 60 perc lesz.
10.58 A Red Bull rengeteget vár új hátsó felfüggesztésétől, amely a monacói utcákon jobb kigyorsítást ígér, főleg a szuperlágy gumikon. Megfoghatja-e a csapat a Ferrarit?
10.56 A levegő 18, az aszfalt 23 fokos, senkinek sem hiányzik, hogy újra eleredjen az eső. Nincs is rá esély, sokkal vékonyabb a felhőréteg, mint két napja.
10.54 Csütörtökön egy körön és teli tankos hosszú menet során sem próbálhatták ki a csapatok a szuperlágy gumikat. Elsősorban a gyors körös tempó fontos, az időmérő ugyanis sokkal inkább meghatározza a verseny végső sorrendjét, mint más helyszíneken.
10.52 Köszöntjük olvasóinkat a Monacói Nagydíj 3. szabadedzését végigkísérő tudósításunkban! A csütörtöki esős edzés és a pénteki szünnap után már nagyon mennének a pilóták, s lesz is bőven feladatuk az időmérő előtt. A mezőnyből egyedül Pastor Maldonado próbálta ki csütörtökön a szuperlágy gumikat, a venezuelai is esőben, tehát semmivel sem lett okosabb a többieknél.