PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:13.525 |
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.085 |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (67 kör, 306.458 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 29.,15.10: Magyar Nagydíj |
Augusztus 26., 15.10: Belga Nagydíj |
Szeptember 2., 15.10: Olasz Nagydíj |
A délelőttinél is melegebb idő fogadta a mezőnyt a második szabadedzésen Németországban, ahol tovább folytatódott a gumikkal történő taktikázás. Az első etapoknál a lágy és a közepes keverék került az előtérbe, szűk fél órát követően a sárga jelzésű Pirellin futó Max Verstappen és Valtteri Bottas vezette sort, míg mögöttük a közepesen próbálkozó Lewis Hamilton és Sebastian Vettel következett.
A vb-éllovas aztán a nap során először hajtott ki a pályára az ultralágyon, és azonnal át is vette a vezetést, bár előnye nem volt számottevő Verstappen előtt, sőt, az első négyest csupán 393 ezred választotta el egymástól, noha az első Vettel és a negyedik Hamilton abroncsai között háromkeveréknyi különbség volt.
A második etapra viszont Vettel után a többiek is megkapták a Hockenheimbe hozott leglágyabb gumikat, az időmérős szimulációt pedig Verstappen zárta az élen 1:13.085-tel, igaz, a második Hamilton rontott a maga gyors körén, ugyanis az első szektora rosszabbra sikerült, mint amit korábban a közepesen teljesített.
A holland, brit párost Bottas követte 105 ezredes lemaradásban, míg a negyedik ezúttal is a vb-éllovas lett, azonban most ugyanazon az abroncson hajtott, mint az első hármas. Kimi Räikkönen ötödikként végzett, mögötte a két Haas Romain Grosjean, Kevin Magnussen sorrendben sorakozott. Charles Leclerc, Nico Hülkenberg és Esteban Ocon egészítette ki az első tízest.
Az első gyakorlást még 0.004 szekundumos előnnyel élen záró Daniel Ricciardo eközben nem koptatta feleslegesen az ultralágyakat, ugyanis a versenyre próbált minél hatékonyabban felkészülni. Ez érthető, hiszen a motorkomponensek cseréjéért járó büntetése miatt az ausztrál csak a mezőny végéről vághat majd neki a vasárnapi futamnak.
Bár márkatársa bizonyult a leggyorsabbnak, Verstappen nem lehet teljesen nyugodt, mivel a felváltásoknál furcsa hangokat hallott a gépében, amiért egy időre vissza is bújt a depó árnyékába. Azonban miután a szerelői átvizsgálták az RB14-et, a holland még bő két percre újra birtokba vehette a német pályát.
Stoffel Vandoorne újabb tréninget zárt utolsóként, a vibrációra panaszkodó belga sok időt vesztett a bokszban, márkatársa, Fernando Alonso pedig a 17. lett. A McLarenek közé a két Willams ékelődött be a mezőny végén.
Folytatás holnap 12 órakor a harmadik szabadedzéssel.
1 | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:13.085 | átlag: 225.304 km/ó | 18 kör |
2 | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:13.111 | 0.026 mp h. | 39 |
3 | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:13.190 | 0.105 | 39 |
4 | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:13.310 | 0.225 | 46 |
5 | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:13.427 | 0.342 | 41 |
6 | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:13.973 | 0.888 | 34 |
7 | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:14.189 | 1.104 | 36 |
8 | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:14.374 | 1.289 | 41 |
9 | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:14.496 | 1.411 | 31 |
10 | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:14.508 | 1.423 | 39 |
11 | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:14.552 | 1.467 | 38 |
12 | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:14.592 | 1.507 | 43 |
13 | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:14.682 | 1.597 | 36 |
14 | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:14.783 | 1.698 | 38 |
15 | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:14.793 | 1.708 | 44 |
16 | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:14.830 | 1.745 | 45 |
17 | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:14.836 | 1.751 | 38 |
18 | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:15.269 | 2.184 | 36 |
19 | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:15.408 | 2.323 | 41 |
20 | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:15.454 | 2.369 | 34 |