Verstappen nyerte meg a kaotikus Német Nagydíjat (Fotók: AFP) |
Szakadó esőben készülődött a mezőny a Német Nagydíj rajtjára, és a start előtt úgy tűnt, egy darabig nem is csillapodik az égi áldás. Emiatt a versenyzők a biztonsági autó mögött indultak el a felvezető körre, és a megszokott állórajt helyett a safety cart követve teljesítették az első néhány kört.
Ez azonban csak a futam felvezetése volt, ugyanis a mezőny ezután állórajttal kezdhette meg a versenyt. Lewis Hamilton jól kapta el a rajtot, Max Verstappen kerekei kipörögtek, és több pozíciót veszített. Ennek azonban épp az ellenkezője történt Kimi Räikkönennel, aki feljött a harmadik helyre. Valtteri Bottas követte a csapattársát másodikként. Sebastian Vettel a mezőny végén hat pozíciót javított az első kanyarokban, de a csapattársa, Charles Leclerc is négy versenyzőt utasított maga mögé a startnál.
A versenyzés azonban nem tartott sokáig, a harmadik körben ugyanis Sergio Pérez falnak csapta az autóját, ami miatt vissza kellett küldeni a pályára a biztonsági autót. A mezőny nagy része, kihasználva a szinte ingyen kerékcsere adta lehetőséget, bejött a bokszutcába. Hamilton számára jól alakultak a dolgok, és a bokszkiállás után is meg tudta tartani a vezetést.
Leclerc-t azonban veszélyesen engedte ki a Ferrari a kerékcseréje után, és majdnem összeütközött Romain Grosjeannal. Csapata hibája miatt a monacóit elkezdték vizsgálni a sportfelügyelők, de végül nem sújtották büntetéssel, majd a Ferrarinak rónak ki valamit a futam után.
JÚLIUS 26., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:14.013 | |||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:13.449 | |||
JÚLIUS 27., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:12.380 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:11.767 | |||
JÚLIUS 28., VASÁRNAP | |||
Futam: 1. Verstappen, 2. Vettel, 3. Kvjat | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 4., 15.10 | 34. Magyar Nagydíj | ||
Szeptember 1., 15.10 | 64. Belga Nagydíj | ||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj |
Kevin Magnussen nem állt ki a biztonsági autós fázis alatt, így Hamilton mögött, a második helyen találta magát az újraindításnál, amely egyébként jól sikerült Hamilton számára, aki maradt az élen. Magnussen viszont folyamatosan veszítette a pozíciókat, mígnem ő is megjárta a bokszutcát. Ezután az állás az első ötben a következő volt: Hamilton, Bottas, Verstappen, Leclerc és Hülkenberg.
A 15. körben Daniel Ricciardo autójában megadta magát a Renault-motor. Az ausztrál félreállt a pálya szélén, emiatt be kellett vetni a virtuális biztonsági autót. A versenyzők ismét megrohamozták a bokszutcát. A korlátozás ezúttal sem tartott sokáig, ám az újraindítás után előbb Leclerc, majd Carlos Sainz Jr. is megcsúszott az utolsó kanyarban.
A monacói korrigálni tudott, Sainz azonban alig tudott megállni a fal előtt, de nála sem történt baj. A 22. körben Magnussen vállalta be először a száraz pályára alkalmas gumikat, pedig az újabb eső érkezése még mindig igencsak esélyes volt. Ennek ellenére Vettel autójára is lágy gumik kerültek fel nem sokkal később, majd Verstappen közepes keveréket kapott a következő körben.
A holland szerint azonban ez nem volt jó ötlet, és arra panaszkodott a csapatrádión, hogy neki is lágyakat kellett volna kapnia. Meg is csúszott a kivezető köre után, de Lando Norris rosszabbul járt. A McLaren újonca technikai probléma miatt állt félre a pályán – ismét be kellett vetni a virtuális biztonsági autót.
Éppen csak az után, hogy ez a korlátozás véget ért, jöhetett a valódi safety car, Leclerc ugyanis nem tudott korrigálni ezúttal, falnak csapta a Ferrariját a 17-es kanyarban. Ekkor már megérkezett az újabb eső, így azok, akik slick gumikra váltottak, mehettek vissza a bokszutcába újabb kerékcserére. Hamilton is kihajtott, miután a bejárat előtti kanyarban letörte autója első szárnyát, de már csak szabálytalanul, a füvön átvágva tudta meglátogatni a bokszot. Emiatt elkezdték vizsgálni, és később meg is kapta a büntetését, egész pontosan öt másodpercet.
Az újraindításkor Verstappen állt az élen, és ez a következő körökben nem is változott. A hollandot Nico Hülkenberg követte a második helyen, Hamilton az ötödik helyen állt ekkor. A brit pilótát azonban ismét elkezdték vizsgálni a sportfelügyelők – ez alkalommal azért, mert túl lassan ment a biztonsági autó mögött.
Hülkenberg nagyszerű versenyt futott, de a 41. körben vele is csúnyán kibabrált a 17-es kanyar, megcsúszott, az autóját pedig a gumifal állította meg. Ismét jöhetett a biztonsági autó, és ezúttal kissé több időt töltött a pályán.
Az újraindítás után egyre szárazabb lett a pálya, így sokan ismét száraz gumikra váltottak. A nagy káosz után továbbra is Verstappen vezetett, Hamilton viszont sokat veszített, mert letöltötte az öt másodperces időbüntetését. A brit ráadásul később a pályán is keresztbe csúszott, és az 56. körben már csak a 15. volt.
A Mercedes számára azonban nem ért véget a rémálom – az 58. körben Bottas csapta falhoz az autóját, így egyre valószínűbb volt a Mercedes nullázása a pontokat illetően. Mint már sokszor ezen a futamon, ekkor is megjelent a pályán a biztonsági autó.
A sokadik újraindítás jól sikerült Verstappen számára, míg Vettel megkezdte a felzárkózást az ötödik helyről. Előbb Sainz, majd Stroll és Kvjat mellett is elment, amivel a második helyre jött fel – az utolsó pozícióból!
Verstappen viszont már messze volt a német számára, így a holland győzelme nem forgott veszélyben – a Red Bull versenyzője megnyerte a kaotikus futamot Vettel és Kvjat előtt. Pontot szerzett továbbá Stroll, Sainz, Albon, Räikkönen, Giovinazzi, Grosjean és Magnussen. A Mercedes a tavalyi Osztrák Nagydíj után nullázott ismét, így viszont Hamilton előnye nem csökkent Bottasszal szemben.
A mezőny legközelebb hazánkba látogat – a Magyar Nagydíjat a jövő héten rendezik meg a Hungaroringen.
FRISSÍTÉS: Raikkönent és Giovinazzit utólag 30 másodperces büntetéssel sújtották szabálytalan rajt miatt, így Hamilton mégis szerzett két pontot a Mercedesnek, ráadásul Kubica is kapott egy pontot, ami a Williams első bajnoki egysége 2019-ben. Bővebben itt.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 7.333 mp h. |
3. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 8.305 mp h. |
4. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 8.966 mp h. |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 9.583 mp h. |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 10.052 mp h. |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 16.838 mp h. |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 18.765 mp h. |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 19.667 mp h. |
10. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 24.987 mp h. |
11. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 26.404 mp h. |
12. | Kimi Räikkönen* | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 42.214 mp h. |
13. | Antonio Giovinazzi* | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 43.849 mp h. |
14. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 3 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 56 | |
Nico Hülkenberg | német | Renault | 39 | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 27 | |
Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 25 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 13 | |
Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 | |
* plusz 30 másodperc szabálytalan rajt miatt |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | L. K. P.* | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 7 | 9 | 10 | 2 | 225 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 9 | 10 | 2 | 184 |
3. | Max Verstappen | 2 | 4 | 11 | 2 | 162 |
4. | Sebastian Vettel | – | 5 | 10 | 1 | 141 |
5. | Charles Leclerc | – | 5 | 9 | 2 | 120 |
6. | Pierre Gasly | – | – | 8 | 2 | 55 |
7. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 7 | 48 | |
8. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 6 | 27 | |
9. | Kimi Räikkönen | – | – | 7 | 25 | |
10. | Lando Norris | – | – | 4 | 22 | |
11. | Daniel Ricciardo | – | – | 4 | 22 | |
12. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | 18 | |
13. | Lance Stroll | – | – | 4 | 18 | |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 17 | |
15. | Alexander Albon | – | – | 4 | 15 | |
16. | Sergio Pérez | – | – | 3 | 13 | |
17. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 8 | |
18. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | 1 | |
19. | Robert Kubica | – | – | 1 | 1 | |
*: A futam leggyorsabb köréért járó pluszpont |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 409 |
2. | Ferrari | 261 |
3. | Red Bull-Honda | 217 |
4. | McLaren-Renault | 70 |
5. | Toro Rosso-Honda | 42 |
6. | Renault | 39 |
7. | Racing Point-Mercedes | 31 |
8. | Haas-Ferrari | 26 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 26 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |