A két vb-aspiráns ütközésével ért véget a nyári szünetet követő tripla hétvége, ami újabb fordulópontot hozott a bajnoki küzdelembe. Max Verstappen ugyanis hiába tudta öt pontra növelni az előnyét a Mercedesnek kedvező pályán, az ütközés miatt három rajthelyes büntetést hozott magával Monzából, és a Red Bull azt sem zárja ki, hogy bevállalja a mezőny végi indulást a motorcseréért.
SZEPTEMBER 24., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.427 | ||||
2. szabadedzés: 14.00–15.00 | ||||
SZEPTEMBER 25., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
SZEPTEMBER 26., VASÁRNAP | ||||
A verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja: 14.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Október 10., 11.00 | Török Nagydíj, Isztambul | |||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros |
Hamilton tehát ziccerhelyzetbe került: az „ezüstnyilak” egyik kedvenc vadászterületén minden esélye megvan, hogy visszavegye a vezetést az összetettben, de vajon sikerül neki?
Ami az első szabadedzést illeti, az első köröket követően az új Ferrari-erőforrással futó és így vasárnap a mezőny végéről induló Charles Leclerc vezetett 1:36.708-as idővel, igaz, előnye úgy sem volt számottevő, hogy egyedüliként ő kezdett a lágy keveréken. A monacói első etapja ugyanakkor nem tartott sokáig, a csapat ugyanis visszahívta a bokszba, miután a pilóta arra panaszkodott, hogy valami furcsát észlelt az SF21-esben.
Ahogyan aztán a mezőny többi része is feltette a piros oldalfestésű Pirellit, úgy alakult át a sorrend is. Az élre Valtteri Bottas állt 1:34.427-es idővel, míg mögé Hamilton zárkózott fel 211 ezredes lemaradással. A orosz pályán az elmúlt években domináló Mercedeseket Leclerc követte majd' 7 tizedes hátránnyal, míg a negyedik Verstappen már több mint egy másodperccel maradt el az élen álló finntől.
Az utolsó tíz percben aztán friss lágyak került fel az RB16B-re, aminek révén a vb-éllovas 227 ezredre faragta a hátrányát Bottasszal szemben, és felugrott Hamilton mögé a harmadik helyre.
Leclerc így a negyedik pozícióba szorult hátra, míg az első tízes sorát Sebastian Vettel, Pierre Gasly, Carlos Sainz Jr., Lando Norris, Sergio Pérez, valamint Fernando Alonso egészítette ki.
Az edzés többnyire nyugodt mederben folyt, egyszer törmelék miatt lépett érvénybe rövid időre virtuális biztonsági autós szakasz, míg a leintést követően Lando Norris hátsó gumija blokkolt a bokszutcába kanyarodva, aminek következményeként a McLaren megforgott, és még a falat is eltalálta.
Folytatás 14 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:34.427 | átlag: 222.953 km/ó | 25 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.638 | 0.211 mp h. | 23 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:34.654 | 0.227 | 13 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:35.117 | 0.690 | 22 |
5. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:35.781 | 1.354 | 23 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:35.794 | 1.367 | 24 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:35.811 | 1.384 | 25 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.959 | 1.532 | 24 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:36.188 | 1.761 | 22 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:36.225 | 1.798 | 21 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:36.236 | 1.809 | 25 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:36.522 | 2.095 | 21 |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.795 | 2.368 | 23 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:36.877 | 2.450 | 23 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.952 | 2.525 | 20 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:37.794 | 3.367 | 26 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:38.013 | 3.586 | 23 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:38.155 | 3.728 | 21 |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:38.586 | 4.159 | 22 |
20. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:38.977 | 4.550 | 23 |