Szombatra megérkezett a csapadék a Red Bull Ringre, amelyen harmincpercnyi száguldást kaptak a csapatok száraz pályán, mielőtt eleredt az eső. Ez alatt Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, a német pilótája megerősítette, amit pénteken már mutatott, azaz hogy a Ferrari veszélyes lehet a Mercedesekre.
Az élmezőny tagjai a keményebb gumikon futották legjobb körüket, Vettel ezeken zárt Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen előtt. A csapadék megérkezése előtt mindannyian pályára hajtottak szuperlágy gumikon, de mért körre nem maradt idejük, Fernando Alonso McLaren-Hondája ugyanis leállt a célegyenesben, így piros zászlóval megszakították a tréninget.
A McLaren így is 45 rajthelynyi büntetést szedett össze Ausztriában új motoralkatrészek miatt, és ez a leállás csak még nyilvánvalóbbá tette, mennyire rossz helyzetben van a csapat.
Az újraindítás előtt a két Mercedes és a két Ferrari szuperlágy gumikon állt a bokszutca kijáratához, ám mire elindulhattak, szakadt az eső, így lábujjhegyen tipegve kellett végigmenniük. Räikkönen így is kisodródott, de nem törte össze az autóját.
Az edzés végén a mezőny nagy része kiment a vizes pályára (már arra való gumikon), hiszen jó esély van rá, hogy a 14 órakor kezdődő időmérőt is ilyen körülmények között tartják meg. Max Verstappen nagyon élt a Toro Rossóban (nagy igyekezetében majdnem nekiment Räikkönennek), a vizes időmérőn érdemes lesz rá odafigyelni.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:09.994 | átlag: 222.499 km/ó | 16 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:10.011 | 0.017 mp h. | 16 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:10.177 | 0.183 | 12 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:10.221 | 0.227 | 14 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:10.332 | 0.338 | 23 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:10.408 | 0.414 | 18 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:10.417 | 0.423 | 14 |
8. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:10.436 | 0.442 | 23 |
9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:10.576 | 0.582 | 12 |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:10.863 | 0.869 | 8 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:11.009 | 1.015 | 14 |
12. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:11.058 | 1.064 | 22 |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:11.139 | 1.145 | 18 |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:11.139 | 1.145 | 14 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:11.168 | 1.174 | 13 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:11.819 | 1.825 | 10 |
17. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:11.906 | 1.912 | 9 |
18. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:12.616 | 2.622 | 16 |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:13.328 | 3.334 | 14 |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:13.960 | 3.966 | 8 |
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
12.01 Vége az edzésnek, mindenki rajtgyakorlatra érkezik a célegyenesbe.
12.00 Verstappen nagyon él a vizes pályán, simán megelőzte Räikkönent, aki érthető módon nem is nagyon akarta feltartani.
11.59 Az autóját hasonló körülmények között Kanadában összetörő Hamilton a garázsban maradt.
11.57 Vettel üzent a rádión, hogy nem vészes a pálya, sokan ki is jöttek megízlelni a körülményeket, hátha az időmérő is esős lesz.
11.56 Räikkönen újra a pályán – bocsánat, újra a menekülőúton. Ezúttal a 3-as kanyarban sodródott ki az esőgumikon.
11.55 Érdekes figyelni Verstappenre, aki a féktávokon nem csúszik meg, ellenben minden kigyorsításkor kitör a Toro Rosso hátulja.
11.54 Sainz megint megpördült. ezzel még inkább elveszi a többiek kedvét? Nem, Ericsson is a pályára hajtott.
11.52 Verstappen is a pályán. Sainz a kavicságyba csúszott, de vissza tudott jönni.
11.51 Sainz esőgumikon a pályán. Mégiscsak lehet menni velük? Vettel is kijött, ő intermediate-eken.
11.47 Nagy kár, hogy a Pirelli esőgumijai alkalmatlanok arra, hogy körözzenek velük. Intermediate vagy semmi azóta, hogy az olasz beszállító visszatért az F1-be.
11.44 Alonso McLaren-Hondájának meghibásodása még száraz pályán történt, szinte mindenki szuperlágy gumis próbálkozását tönkretette. Pérez még időben végzett a körével, fel is jött a negyedik helyre.
11.43 Hülkenberg intermediate gumikon ment egy kört, nagyon lassan ment körbe, miután az 5-ös kanyarban ő is kisodródott, vissza is tért a boxba.
11.38 Ennyi volt az edzés? Vagy valaki kimegy a pályára esőgumikon, ha már az időmérőre is csapadékot jósolnak?
11.37 Mind az öten visszatértek a depóba. Csak Räikkönen autóját kell takarítani.
11.36 Räikkönen az ötös kanyarnál kisodródott, a kavicságy és a gumifal közötti úton haladt tovább.
11.35 Nagyon óvatosan halad a két Mercedes a mezőny élén, Vettel, Räikkönen és Verstappen is kint van mögöttük. Mindenki szuperlágyon.
11.34 Az autók szuperlágy gumikon állnak a boxutcában, de már szakad az eső a pálya hátsó részén. Újraindult az edzés, érdekes pillanatok lesznek, hiszen végig kell menni a pályán.
11.33 A visszajátszásokból látszik, egyszerűen kikapcsolt a motor. Nem először fordult elő ezzel az autóval.
11.30 Piros zászló, Alonso McLarenje leállt a célegyenesben. A spanyol komótosan sétál vissza a depóba, a lelátón kinyílnak az esernyők.
11.28 Egyre többen jöttek ki szuperlágy gumikon a pályára.
11.27 Ricciardo és Nasr is a pályán, az ausztrálnak szóltak, igyekezzen, mert mindjárt esik.
11.25 Továbbra sincs eső, a korábbi szemerkélés is megszűnt. Grosjean autójában elektronikai hiba támadt (hetesben ragadt az autó), ez egyelőre nem a francia hétvégéje. Az első szabadedzésen Jolyon Palmer ment az autójával, a másodikban sokat vesztegelt a bokszban, s amikor as pályán volt, akkor is rengeteget csúszkált.
11.23 Alonso megkapta a szuperlágy gumikat.
11.21 Vettel, Hamilton, Räikkönen, Rosberg, Massa, Bottas, Verstappen, Grosjean, Hülkenberg, Maldonado, Sainz, Kvjat, Alonso, Pérez, Ericsson, Button, Merhi, Stevens a sorrend. Ricciardo Red Bullja és Nasr Sauberje nem mozdul a garázsból, még nincs mért körük, csupán egy-egy próbakört mentek.
11.19 Bottas kilenc ezredre megközelítette brazil csapattársát.
11.18 Massa feljött az ötödik helyre, négy tizedre van Vetteltől.
11.16 Räikkönen már a harmadik 1:10.1-gyel, Button, Ricciardo és Nasr még mért kör nélkül áll.
11.15 Räikkönen az első körével ötödik Verstappen mögött, Vettel abszolút legjobb első szektorral megkezdett köre a bokszutcában ért véget. Hamilton a középső szektorban ment csúcsidőt, de összességében nem javított, mert az utolsó előtti kanyarban kisodródott a pályáról.
11.13 Hamilton 1:10.011-et ment, maradt a második helyen.
11.11 Räikkönen, aki eddig csak egy próbakört ment, elhagyta a depót.
11.10 Hamilton 1:10.255-re javított, aztán jött Vettel, és 1:09.994-gyel az élre állt a Ferrarival.
11.08 Hamilton 1:10.358-cal ismét az élen, Rosberg 1:10.5-tel második maradt ezúttal. Maldonado áll a harmadik helyen.
11.07 Rosberg 1:11.060-val válaszolt, utolsóként Vettel is elhagyta a bokszutcát.
11.06 Hamilton 1:11.131-gyel átvette a vezetést csapattársától.
11.04 Stevensé az első mért kör: 1:18.078. Rosberg 1:12.469-cel szinte rögtön az élre tört.
11.02 A hivatalos előrejelzések szerint 40 százalék az esély arra, hogy a következő egy órában elered az eső. A fedélzeti kamerás képek alapján még mindig szemerkél, de mindenki slick gumikon ment ki a pályára.
11.00 Elkezdődött az edzés. Merhi az első a pályán.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Alonso és Vettel autója is elromlott Ausztriában |
2. szabadedzés: Vettel volt a leggyorsabb, de megint tönkrement a Ferrarija |
A Mercedes is elismerte, megmentésre szorul az F1 |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő, szöveges tudósítással számol be. |
Räikkönen: Ez mind baromság, barom, aki ilyeneket ír |
Mindkét Red Bull-pilóta rajtbüntetést kap Ausztriában |
„Nem körözgetünk még két évig esélytelen motorokkal" |
10.57 Éjszaka ismét esett az eső, azaz a pénteken felrakódó gumi nagy része eltűnt a pályáról, további csúszkálásokra lehet számítani, akár az időmérőn is.
10.55 A pénteki leggyorsabb Sebastian Vettel nem aggódik váltóhibája miatt, a szenzorok zavarára fogta korai megállását. Nem jönne jól neki egy öt rajthelyes büntetés Spielbergben, ahol jó esélye van a győzelemre.
10.53 Érdekes statisztikát közölt a német Auto Motor und Sport. E szerint nemcsak az autójával jár a mezőny élén a Mercedes, hanem kerékcseréi gyorsaságával is, megelőzve a Ferrarit. A németek előnye kerékcserénként három tizedmásodperc. Úgy tűnik, a kerékcserék sebessége erősen motivációfüggő.
10.50 Szakértők szerint a Ferrari és a Williams számára az Osztrák Nagydíj időmérőjén kapja meg a legnagyobb esélyt arra, hogy elvegye a pole pozíciót a Mercedestől. Lewis Hamilton pénteken sokat szenvedett a féktávokon, de azt mondta, nem volt gond az autójával, csupán túlságosan csúszott az aszfalt.
10.49 Szemerkél az eső, a levegő 12, az aszfalt 20 fokos. Bánhatják, akik nem vittek magukkal kabátot a Red Bull Ringre.
10.48 Köszöntjük olvasóinkat az Osztrák Nagydíj harmadik szabadedzését végigkövető cikkünkben!
A McLaren-istálló bejelentette, hogy Jenson Button autójában is új motoralkatrészekre lesz szükség, s mivel az angol ezekkel átlépi az egy idényre engedélyezett négyes kvótát, összesen 25 rajthelyes büntetést kap. Mivel a le nem töltött büntetéseket átviszik a versenyre is, ez azt jelenti, hogy ha az angol az utolsó négyben zárja az időmérőt,vasárnap 10 másodperces stop-and-go büntetést kap, amit nem a kerékcserénél kell letöltenie, hanem attól külön.
Fernando Alonso 20 rajthelyes büntetést kap, ő megússza egy egyszerű áthajtásos büntetéssel. Ezeket majd a verseny első három körében kell letölteniük.