Sok minden történt szombaton Spielbergben, amelynek meg lett a következménye a rajtrácsra nézve a vasárnapi versenyen. A pole pozícióból Charles Leclerc várhatta a piros lámpák kialvását, mellőle Max Verstappen, a második sorból pedig Valtteri Bottas és Lewis Hamilton indulhatott – az utolsó egyébként a második helyet szerezte meg a kvalifikáción, de feltartásért megbüntették, és visszaesett a negyedik helyre.
Leclerc csapattársa, Sebastian Vettel autóját már a Q2-ben szerelni kezdték a Ferrari szerelői, és bár a négyszeres világbajnok bejutott a harmadik etapba, a pole pozícióért nem tudott harcba szállni, mert már a pályára sem tudott kihajtani. Végül a kilencedik helyről kezdhette meg a 71 körös viadalt.
Verstappen csúnyán beragadt a rajtnál, és több pozíciót bukott, de Leclerc könnyen meg tudta tartani az első helyet. A két Mercedes jött fel mögé Bottas, Hamilton sorrendben. Vettel a hatodik helyig tört előre. Bátor volt a rajtnál Lando Norris, aki még Hamiltont is támadta a harmadik helyért – és néhány pillanatra elé is került –, a honfitársa azonban visszaverte a támadását, a következő körökben pedig Norris pozíciót veszített Räikkönennel, Vettellel és Verstappennel szemben is.
A hetedik körre Vettel már a negyedik helyen állt, de a hátránya már 10 másodperc volt az élen álló csapattársával szemben. Nem sokkal később Kevin Magnussent kezdték el vizsgálni a sportfelügyelők, a dán ugyanis nem állt pontosan a helyén a rajtnál – ezért bokszutcaáthajtásos büntetéssel sújtották.
JÚNIUS 28., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.838 | |||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:05.086 | |||
JÚNIUS 29., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:03.987 | |||
Időmérő: 1. Leclerc 1:03.003 | |||
JÚNIUS 30., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 14., 15.10 | 70. Brit Nagydíj | ||
Július 28., 15.10 | 64. Német Nagydíj | ||
Augusztus 4., 15.10 | 34. Magyar Nagydíj |
A 15. körre Leclerc előnye az élen már nagyjából négy másodperc volt, így a csaták csupán mögötte zajlottak. Alexander Albon Kevin Magnussen mellett ment el, Pierre Gasly pedig Räikkönennel vívott izgalmas csatát.
A 22. körben Bottas állt ki elsőként az élmezőnyből, de rögtön reagált a Ferrari is, és azonnal kihívta Vettelt a bokszutcába. Csakhogy az abroncsok még nem voltak kinn, így a német bukott néhány másodpercet, és csak a 8. helyre jött vissza a pályára.
Bár Hamilton más stratégián volt, mint Leclerc, és sokkal tovább kint maradt volna az első etapján, a Mercedesnek a tervezettnél kicsit hamarabb kellett végrehajtania az első kerékcserét. Nem is a gumikkal, hanem az első szárnnyal volt gond a 44-es számú Mercedesen, ezért a kiállás is tovább tartott, mert orrkúpot is cserélni kellett rajta.
A gondok viszont ez után sem szűntek meg Hamiltonnál, és továbbra sem tudta tartani a körülötte lévők tempóját – a 40. körre már több mint kilenc másodperc volt a hátránya az előtte haladó Verstappennel szemben, így feltételezni lehetett, hogy nagyobb sérülést szenvedett a Mercedes, mint azt egy orrkúpcserével orvosolni lehetett volna.
Verstappen nemcsak Hamilton elől tudott elhúzni, hanem Vettelhez is közel került. A 48. körben el is kezdte támadni a németet, majd kicsivel később átvette a harmadik helyet. Ennyinél azonban nem állt meg, és az 56. körben Bottas mellett is elment, amivel feljött a második pozícióba. Úgy tűnt, hogy a győzelemért is harcba szállhat, hiszen 15 kör volt hátra, és csupán 5 másodpercre volt Leclerc-től.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Verstappen hamar meg is kezdte a felzárkózást, és az utolsó öt körre DRS-távolságon belülre került Leclerc mögött. Két körrel a vége előtt meg is előzte a monacóit, és átvette a vezetést, de a manővere igencsak vitatható volt, ezt a leintés után el is kezdte vizsgálni a felügyelőtestület, végül azonban nem büntette meg.
Leclerc másodikként ért célba, a harmadik helyen Bottast intette le a kockás zászló. Vettel az utolsó előtti körben elment Hamilton mellett, így a németé lett a negyedik pozíció. Ami a világbajnoki összetettet illeti, Hamilton előnye 31 pontra csökkent Bottasszal szemben. A leggyorsabb körért járó egy pont Verstappené lett.
Folytatás két hét múlva Nagy-Britanniában.
VERSTAPPEN MANŐVERE
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | ||
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.724 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 18.960 mp h. | |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 19.610 mp h. | |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 22.805 mp h. | |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
7. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1 kör h. | |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. | |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör h. | |
13. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. | |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 3 kör h. |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 6 | 8 | 9 | 197 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 8 | 9 | 166 |
3. | Max Verstappen | 1 | 3 | 9 | 126 |
4. | Sebastian Vettel | – | 4 | 9 | 123 |
5. | Charles Leclerc | – | 4 | 8 | 105 |
6. | Pierre Gasly | – | – | 7 | 43 |
7. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 5 | 30 |
8. | Lando Norris | – | – | 4 | 22 |
9. | Kimi Räikkönen | – | – | 6 | 21 |
10. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | 16 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 16 |
12. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | 14 |
13. | Sergio Pérez | – | – | 3 | 13 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | 10 |
15. | Alexander Albon | – | – | 3 | 7 |
16. | Lance Stroll | – | – | 3 | 6 |
17. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 2 |
18. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 363 |
2. | Ferrari | 228 |
3. | Red Bull-Honda | 169 |
4. | McLaren-Renault | 52 |
5. | Renault | 32 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 22 |
7. | Racing Point-Mercedes | 19 |
8. | Toro Rosso-Honda | 17 |
9. | Haas-Ferrari | 16 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |