„A semmiért kockáztatta az életünket. Az Eau Rouge felé háromszázzal száguldunk. Ez az egyik, a másik, hogy rengeteg pontot vesztettünk – mondta Ocon. – Ez nem profi versenyzőhöz méltó versenyzés. A többi csapattársával sohasem tette ezt, nem tudom, velem miért teszi. Beszélek vele, mint férfi a férfival, elmondom, mi az igazság. Gyereke lesz, nem tudom, miért akar meghalni.”
Ocon szerint Pérez tudta, hogy előzni készül, ezért sem érti, miért zárta rá a kaput. A mexikói megerősítette, hogy tudta, hogy ott van mögötte a csapattársa, de nem gondolta, hogy már az Eau Rouge előtt támadni készül őt, miközben a kanyarkombináció után, a hosszú egyenesben sokkal jobb esélye lett volna előzni.
„Ott nincs értelme próbálkozni. Ha más támad, ugyanezt teszem, mindenki más ugyanezt tette volna – mondta Pérez, aki a rajt után ugyanott szintén a fal felé szorította a csapattársát, és akkor is összeértek. – Azt hiszi, hogy szándékosan tettem, ugye? A rajt utáni koccanásunk az én hibám volt, mert nem láttam, hogy ott van, ezért bocsánatot kérek. A másodiknál túlságosan merész volt.”
Pérez rámutatott, hogy viszonyuk megromlott Oconnal azóta, hogy az Azeri Nagydíjon a francia a falnak lökte, és ezzel valószínűleg dobogós helyezéstől fosztotta meg az istállót.
„Nem azért csináltam ezt, mert Azerbajdzsánban kilökött, de akkor kezdett el romlani a helyzet. Először van ilyen a csapattársammal a pályafutásom alatt, remélem, még nem késő, hogy tisztázzuk a helyzetet” – mondta Pérez.
Az Azeri Nagydíjat követően a csapat igazgatója, Ottmar Szafnauer még azt mondta, továbbra is hagyják versenyezni egymás ellen a pilótáikat, de egy hasonló ütközés után ezt meg fogják nekik tiltani. Spában pedig meg is hozta a döntést.
„Én is csak azt láttam a tévén, amit mindenki más. Ebből nekem úgy tűnt, hogy Sergio felpasszírozta Estebant a falra, mégis ő jött ki rosszabbul a dologból. A jövőben nem lesz lehetőségük egymás ellen versenyezni, eddig engedtük ezt számukra. Ha nem tudnak úriemberek módjára, a csapat érdekeit szem előtt tartva harcolni egymással, akkor ne tegyék. Megadtuk nekik a szabadságot, de ennek vége. Mindkettejüknek megmondtuk, hogy ha még egy ilyen incidensük lesz, akkor a bokszutcából fogjuk eldönteni a versenyeiket” – hangzott Szafnauer dörgedelme a futam leintése után.
A Belga Nagydíjon Ocon végül a pontszerző 9. helyen zárt, míg Pérez két körrel a leintés előtt feladni kényszerült a futamot.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24:42.820 |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 2.358 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 10.791 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 14.471 mp h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 16.456 mp h. |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 28.087 mp h. |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 31.553 mp h. |
8. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 36.649 mp h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 38.154 mp h. |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 39.447 mp h. |
11. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 48.999 mp h. |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 49.940 mp h. |
13. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 53.239 mp h. |
14. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 57.078 mp h. |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:07.262 p h. |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:09.711 p h. |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 2 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTÁK | megtett körök | |||
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 25 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 7 | |
Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 2 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 4 | 9 | 12 | 220 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 7 | 12 | 213 |
3. | Valtteri Bottas | 2 | 8 | 11 | 179 |
4. | Daniel Ricciardo | 1 | 6 | 9 | 132 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 10 | 128 |
6. | Max Verstappen | – | 1 | 6 | 67 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 9 | 56 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 11 | 47 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 36 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 34 |
11. | Felipe Massa | – | – | 7 | 27 |
12. | Romain Grosjean | – | – | 6 | 24 |
13. | Lance Stroll | – | 1 | 3 | 18 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | 11 |
15. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 10 |
16. | Pascal Wehrlein | – | – | 2 | 5 |
17. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 4 |
18. | Stoffel Vandoorne | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 392 |
2. | Ferrari | 348 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 199 |
4. | Force India-Mercedes | 103 |
5. | Williams-Mercedes | 45 |
6. | Toro Rosso-Renault | 40 |
7. | Haas-Ferrari | 35 |
8. | Renault | 34 |
9. | McLaren-Honda | 11 |
10. | Sauber-Ferrari | 5 |