Lewis Hamilton és Max Verstappen eddig valamennyi viadalon összetalálkozott egymással a pályán, és összecsapott a győzelemért. A két versenyző párharcából három alkalommal a brit került ki győztesen, s négy nagydíjat követően 14 ponttal vezeti az egyéni vb-összetettet a holland előtt.
MÁJUS 7., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés:1. Bottas 1:18.504 | ||||
2. szabadedzés:1. Hamilton 1:18.170 | ||||
MÁJUS 8., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés:1. Verstappen 1:17.835 | ||||
Időmérő:1. Hamilton 1:16.741 | ||||
MÁJUS 9., VASÁRNAP | ||||
A verseny:1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 13. | Török Nagydíj, Isztambul |
Az eddigi hétvégék alapján a Red Bull szombaton még gyorsabb, vasárnap azonban már a Mercedes van előnyben a jobb gumihasználatának köszönhetően, ugyanakkor ez nem minden pályán fog olyan döntő szerepet játszani, mint ahogyan múlt héten Spanyolországban, ahol Hamilton annak ellenére is életben tudta tartani az abroncsait, hogy hosszú köröket töltött el a vetélytárs szélárnyékában.
„Még mindig nem érezzük úgy, hogy jobb lenne a versenytempónk, vagy jobban kezelnénk a gumikat. Elég nehéz megmagyarázni a Spanyolországban látottakat. Képesek voltunk szorosan követni őket, és amikor te vezeted a versenyt, nem éppen jó hír, ha az ellenfeled az egész etap során tapad rád. Még mindig gyűjtjük az adatokat a különböző pályákról, ám úgy tűnik, nekünk valamivel semlegesebb a kocsink. Ők látszólag jobban használják a hátsó gumikat, míg mi mindkét tengelyen hasonlóan koptatjuk őket, de még nem tudjuk, hogy ezt az autónknak vagy a jobb beállításainknak köszönhetjük-e" – magyarázta az „ezüstnyilak" vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin.
A „vörös bikák" csapatfőnöke, Christian Horner eközben úgy véli, Bahrein óta egyértelmű, hogy a Mercedes gyorsabb náluk versenytávon.
„A Mercedes versenytempója Bahrein óta jobb, mint a miénk. Ők jobban kezelik a gumikat, ami egyértelműen a kezükre játszott az elmúlt két Grand Prix-n. Ki is használták. Ugyanakkor határozottan sokkal közelebb vagyunk hozzájuk, mint voltunk, szóval ha sikerül egy kicsit javítanunk a versenytempónkon, akkor nagyon-nagyon pici lesz a különbség a két kocsi között" – emelte ki.
Az osztrák ezt követően rámutatott, hiába kezelte jobban a gumikat a Mercedes, ha Sergio Pérez közelebb lett volna a csapattárshoz, akkor a rivális nem tudott volna más stratégiára váltani a Circuit de Catalunyán.
„Nagy szükségünk lenne Checóra, hogy ott legyen abban a bizonyos résben, hogy a Mercedesnek ne legyenek olyan stratégiai opciói, mint amilyenek most is voltak. Biztos vagyok benne, hogy ez meg is fog valósulni, ahogyan egyre magabiztosabban érzi magát és egyre több időt tölt el az autóban" – jelentette ki.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is hasonló véleményen van, viszont elmondása szerint Pérez túl lassan fejlődik: „Sokkal könnyebb helyzetben lennénk, ha már az elejétől fogva elöl lenne. Nagyon lassan fejlődik. Bízom benne, hogy Monacóban már jól fog teljesíteni, hiszen ott kevésbé számít, hogy milyen a versenytempód."