A Szingapúri Nagydíj első két szabadedzését élen záró Daniel Ricciardo szerint a pénteki eredmények hűen tükrözik, milyen az erősorrend a hét végén.
„Tudtam, hogy ezen a pályán jók leszünk. Nem lep meg, hogy így állunk, hiszen nagyon jól felkészültünk – mondta Ricciardo. – Fontos, hogy meg is tartsuk az előnyünket, úgy érzem, képesek leszünk rá."
Az ausztrál ugyanakkor tisztában van vele, hogy a Ferrari nem mutatta meg a valós erejét, hiszen Kimi Räikkönen a 9., Sebastian Vettel a 11. helyen zárta a második tréninget, ráadásul a német nem is futott értékelhető kört ultralágy gumikon.
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:42.489 |
2. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:40.852 |
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (61 kör, 308.828) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 1., 9.00: Malajziai Nagydíj |
Október 8., 7.00: Japán Nagydíj |
Október 22., 21.00: Amerikai Nagydíj |
„Seb az első edzésen közvetlenül mögöttem zárt, biztos, hogy összekapja magát a Ferrari. Sokkal szorosabb lesz az élmezőny, de minden esélyem megvan arra, hogy az élen maradjak" – tette hozzá Ricciardo.
Bár a Red Bull erősnek tűnik, a csapattárs Max Verstappen ma végig lemaradásban volt az ausztrálhoz képest, a második edzésen például több mint fél másodpercet kapott tőle. A fiatal holland tisztában van azzal, hogy mi volt ennek az oka, és nem esik kétségbe a pénteki hátránya miatt.
„Tudjuk, Daniel mennyire gyors ezen a pályán – utalt a korábbi szingapúri eredményekre Verstappen. – A gyors körömet megszakította a sárga zászló, amit Grosjean kicsúszása miatt lengettek, majd nem tudtam használni a DRS-t, így nem volt értelme folytatni. Van még tartalékunk, azonban finomhangolni kell az erőforrásunkat, hogy meglegyen a kellő sebességünk holnap, mert ezen a téren még van egy kis lemaradásunk a többiekhez képest."
Sebastian Vettel elismerte, nehezen találta meg a Ferrari a négykerekű megfelelő egyensúlyát. A problémák akkor csúcsosodtak ki, amikor a német a falnak koccant, és magával rántott egy hirdetőtáblát.
„Nem akartam nekimenni a falnak, szerencsém, hogy nem sérült meg a gépem. Nehéz edzésen vagyok túl, az autó egyensúlya nem volt megfelelő. Ha beállítjuk, elég gyorsak leszünk, mert az autóba vetett bizalmam is visszajön" – mondta Vettel.
Kimi Räikkönen ultralágy gumikon alig volt gyorsabb, mint csapattársa a két szinttel lassabb lágy abroncsokon.
„Nehéz nap volt, nem sok mindent értettem, nagyon sokat kell változtatnunk, hogy jó legyen az autó. Másképp képzeltük el a pénteki edzéseket, de dolgozunk a megoldáson. Volt már ilyen, nem ismeretlen a helyzet, ráadásul még csak péntek van" – mondta a finn.
Az idényből hátralévő versenyek közül a Mercedes a Szingapúri Nagydíjon esélyes a legkevésbé a győzelemre, és ezt Lewis Hamilton is tudja. Ennek ellenére a brit még nem mondott le arról, hogy pályafutása során harmadszor is felálljon a dobogó legmagasabb fokára az ázsiai városállamban.
„Sima napunk volt, és probléma nélkül tudtuk teljesíteni mindkét edzést. Nagyon meleg volt, egyszerűen félelmetes megküzdeni ezekkel a körülményekkel. A tapadás nagyjából jó, és közel vagyunk a többiekhez, ráadásul van még néhány fejlesztésünk, amiket nem vetettünk be. A Red Bull nagyon erősnek látszik, egy szinten lehet a Ferrarival, szóval van még min dolgoznunk, de semmi nem tűnik elérhetetlennek" – nyilatkozta magabiztosan a háromszoros világbajnok.
A második edzést a Red Bullok és a Mercedesek mögött az ötödik helyen záró Nico Hülkenberg tréfás kedvében vágott neki a szingapúri hétvégének.
„Ez volt a gyerekkori álmom, évekig dolgoztam kőkeményen. Most meglesz a rekord és a trófea” – viccelődött Hülkenberg, amikor szembesítették vele, hogy ha a Szingapúri Nagydíjon sem végez dobogós helyen, Formula–1-es rekorderré válik.
Monzában karrierje 128. F1-es futamán utolérte Adrian Sutilt, akivel most holtversenyben tartják a „legtöbb futam dobogós hely nélkül" csúcsát. A sokáig az olasz Pierluigi Martini nevéhez fűződő rekord német belügy lett, ám ha Hülkenberg át is veszi Sutiltól, jó esélye van rá, hogy egyszer megszabaduljon tőle. Ehhez azonban dobogóra kellene állnia.
„Nem vagyok eredményes, mégis megragadtam az F1-ben" – viccelődött tovább Hülkenberg, aki a 2012-es és a tavalyi Belga Nagydíjon, valamint a 2013-as dél-koreai versenyen negyedik lett. S bár lehet, hogy vasárnap a 129. F1-es futamát is dobogó nélkül zárja, Le Mans-ban az eddigi egyetlen versenyét megnyerte.
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:40.852 | átlag: 180.799 km/ó | 33 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:41.408 | 0.556 mp h. | 28 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:41.555 | 0.703 | 36 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:42.104 | 1.252 | 35 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:42.448 | 1.596 | 33 |
6. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:42.501 | 1.649 | 34 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:42.788 | 1.936 | 32 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:42.826 | 1.974 | 35 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:42.835 | 1.983 | 30 |
10. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:43.054 | 2.202 | 34 |
11. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:43.104 | 2.252 | 33 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:43.236 | 2.384 | 38 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:43.608 | 2.756 | 32 |
14. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:43.795 | 2.943 | 32 |
15. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:43.836 | 2.984 | 32 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:44.301 | 3.449 | 32 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:44.417 | 3.565 | 32 |
18. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:44.928 | 4.076 | 29 |
19. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:45.673 | 4.821 | 34 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:45.721 | 4.869 | 35 |
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:42.489 | átlag: 177.911 km/ó | 21 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:42.598 | 0.109 mp h. | 21 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:42.610 | 0.121 | 23 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:42.904 | 0.415 | 27 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:43.423 | 0.934 | 25 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:43.434 | 0.945 | 27 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:43.734 | 1.245 | 25 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:43.759 | 1.270 | 19 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:44.101 | 1.612 | 24 |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:44.220 | 1.731 | 25 |
11. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:44.340 | 1.851 | 25 |
12. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:44.961 | 2.472 | 25 |
13. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:45.053 | 2.564 | 25 |
14. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:45.084 | 2.595 | 27 |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:46.456 | 3.967 | 20 |
16. | Antonio Giovinazzi* | olasz | Haas-Ferrari | 1:46.782 | 4.293 | 27 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:47.190 | 4.701 | 11 |
18. | Sean Gelael* | indonéz | Toro Rosso-Renault | 1:47.570 | 5.081 | 26 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:47.699 | 5.210 | 23 |
20. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:47.886 | 5.397 | 24 |
*tesztpilóta, csak az első edzésen vett részt |