A 2013-as Ausztrál Nagydíj után nyert újra futamot Kimi Räikkönen. A Ferrari versenyzője egy eseménydús verseny végén hódította el az Amerikai Nagydíj győzelmét, és a leintés után hű maradt önmagához a nyilatkozatával.
„Ez nem nagy ügy a számomra, inkább mások számára az – mondta Räikkönen. – Ha jön a győzelem, akkor jön, de ha nem, akkor sem változtat nagyon az életemen. Persze boldog vagyok, mert azért voltunk itt, hogy megpróbáljunk nyerni. A legnagyobb különbséget az jelenti, ahogy az emberek néznek rám. Nyilván elégedett vagyok, és bizonyítottam egyesek számára, hogy tévedtek.”
A nyilatkozata után rögtön magyarázkodnia is kellett, ugyanis sokan úgy vélték, hogy az egyesek alatt a Ferrari vezetőségére céloz, valamint arra, hogy a következő szezont már nem a maranellóiaknál, hanem a Saubernél kezdi meg.
„Nem így értettem. Az emberek nem gondolnak arra, hogy valójában örülök annak, amerre tartok. Megvolt az én időm a Ferrarinál, nyertem egy világbajnoki címet és sok-sok versenyt a csapattal. Versenyzőként viszont más és más kihívásokat szeretnék” – öntött tiszta vizet a pohárba a finn.
Lewis Hamilton a pole pozícióból indulhatott, de a rajtnál elveszítette az első helyet Räikkönennel szemben. Első bokszkiállásánál sikerült az elévágás, és úgy tűnt, Hamilton mégis megszerezheti sorozatban ötödik, összességében hetedik győzelmét az Amerikai Nagydíjon. A 44-es számú Mercedesen azonban a tervezettnél hamarabb elfogytak a gumik, ami miatt Hamiltonnak újabb kerékcserét kellett beiktatnia, és 12 másodpercet kellett volna ledolgoznia ahhoz, hogy övé legyen a győzelem.
OKTÓBER 19., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:47.502 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:48.716 |
OKTÓBER 20., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1.33.797 |
időmérő: 1. Hamilton 1.32.237 |
OKTÓBER 21., VASÁRNAP |
A verseny: 1. Räikkönen 2. Verstappen 3. Hamilton |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj |
November 11., 18.10:Brazil Nagydíj |
November 25., 14.10:Abu-dzabi Nagydíj |
Ez még sikerült is, az előzések azonban már nem jöttek össze – csak a harmadik lett Räikkönen és Verstappen mögött, és legalább egy hetet várnia kell, hogy matematikailag sem maradjon Vettelnek esélye elhappolni előle a világbajnoki címet. Hamilton a versenyt követően elmondta, hogy nem teljesen elégedett a kétkiállásos stratégiával.
„Természetesen azt gondoltam, hogy jobbak is lehetünk, de a végén ez volt a legjobb eredmény, amit elérhettünk –vélekedik a brit versenyző. – Nem vagyok benne biztos, hogy miért alakult így a stratégia, de ez mindig nehéz, mert csak bizonyos élettartamuk van a teljesen új gumiknak, és amikor le kell dolgoznod tizenkét másodpercet, semmi nem marad belőlük. Annak viszont nagyon örülök, hogy a Ferrari nyílttá tette a játékot, és így mehetünk a következő versenyre.”
Egy rosszul sikerült időmérő és egy öthelyes rajtbüntetés miatt Max Verstappen csak a 18. pozícióból kezdhette meg az austini versenyt, végül a második helyen látta meg a kockás zászlót. Az utolsó körökben Hamiltont kellett maga mögött tartania, és a Red Bull versenyzője megőrizte pozícióját a nála frissebb gumikon érkező négyszeres világbajnokkal szemben.
Az Amerikai Nagydíj után kizárták a versenyből a 8. helyen célba érő Esteban Ocont és a kilencedikként leintett Kevin Magnussent. A Force India francia pilótájának autójában a verseny első körében a megengedettnél nagyobb mértékben áramlott az üzemagyag, míg a Haas dán versenyzőjének kocsija a megengedett 105 kilogramm üzemanyagnál többet fogyasztott a verseny alatt. A kizárásukkal Brendon Hartley és Marcus Ericsson feljött a pontszerzők közé. |
„Nem számítottunk rá, de a jó rajt és az erős első kör után nem sokkal később már az ötödik, majd a negyedik helyen álltunk. Utána tudtuk követni az élen haladókat, a tempónk is nagyon jó volt. Jókor hívott ki a csapat, hogy Valtteri elé vágjunk, s onnantól a saját versenyünket tudtuk futni, a végén még Kimire is nyomást tudtunk helyezni egy kicsit. Sajnos az utolsó három-négy körben elfogytak a szuperlágy gumijaim a körülöttem lévőkhöz képest, akik lágyakon voltak, de így is nagyon boldog vagyok” – összegezte versenyét a holland.
Rajtbüntetése miatt csak az 5. helyről várhatta a piros lámpák kialvását Sebastian Vettel, a Ferrari pilótája ráadásul rögtön az első körben visszaesett a mezőny második felébe, miután egy előzési kísérletnél összeért Ricciardóval. Vettel nem hibáztatja ellenfelét, s örül csapattársa, Räikkönen győzelmének.
„Vegyesen vagyok boldog, hiszen Kiminek örülök – mondta Vettel, majd áttért a Ricciardóval való ütközésre. – A holtterében lehettem, és nem vagyok biztos benne, hogy látott engem. A kanyar egyre szűkebb lett, mi pedig összeértünk. Ez számomra nagy veszteséget jelentett, jobban is alakulhatott volna a mai nap.”
Ismét technikai probléma miatt esett ki Daniel Ricciardo,a 33-as számú Red Bull 9 körrel a rajt után leállt. Az istálló csapatfőnöke, Christian Hornerelárulta, hogy Ricciardo mennyire rosszul reagált az újabb kiesésre.
„Ez szörnyű dolog Daniel számára, nagyon sajnálom őt – mondta Horner. – A verseny második részében ő is erős lett volna, szóval tényleg nagyon sajnálom. A szobájában vezette le a frusztrációját azzal, hogy beleütött a falba. A csapatot viszont egyáltalán nem hibáztatja. Tudja, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk, ez csak egy az olyan dolgok közül, amik néha megtörténnek.”
Folytatás egy hét múlva a Mexikói Nagydíjjal!
1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:34:18.643 | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1.281 mp h. | |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.342 mp h. | |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 18.222 mp h. | |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 24.744 mp h. | |
6. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:27.210 p h. | |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:34.994 p h. | |
8. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:41.080 p h. | |
9. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1 kör h. | |
11. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
12. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
13. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 56 | kizárták | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 56 | kizárták | |
Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 31 | karambol | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 8 | elektronika | |
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 2 | karambol | |
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1 | karambol |
1. | Lewis Hamilton | 9 | 15 | 17 | 346 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 10 | 17 | 276 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 10 | 15 | 221 |
4. | Valtteri Bottas | – | 8 | 16 | 217 |
5. | Max Verstappen | 1 | 8 | 14 | 191 |
6. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 11 | 146 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 61 |
8. | Sergio Pérez | – | 1 | 10 | 57 |
9. | Kevin Magnussen | – | – | 9 | 53 |
10. | Fernando Alonso | – | – | 9 | 50 |
11. | Esteban Ocon | – | – | 10 | 49 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 12 | 45 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 5 | 31 |
14. | Pierre Gasly | – | – | 4 | 28 |
15. | Charles Leclerc | – | – | 7 | 21 |
16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 5 | 7 |
18. | Lance Stroll | – | – | 2 | 6 |
19. | Brendon Hartley | – | – | 3 | 4 |
20. | Szergej Szirotkin | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 563 |
2. | Ferrari | 497 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 337 |
4. | Renault | 106 |
5. | Haas-Ferrari | 84 |
6. | McLaren-Renault | 58 |
7. | RPFI-Mercedes | 47 |
8. | Toro Rosso-Honda | 32 |
9. | Alfa Romeo Sauber | 28 |
10. | Williams-Mercedes | 7 |