Rosberg úgy érzi, Hamilton szórakozott vele a Kínai Nagydíjon (Fotó: AFP) |
A verseny középső szakaszában, az első és a második kerékcsere között a két Ferrari gyorsabb volt a két Mercedesnél. Rosberg úgy érezte, Hamiltonszándékosan visszafogja magát, hogy kímélje a gumikat, de ezzel Vettel felzárkózott, és fenyegetni kezdte Rosberg második helyezését. A német ezt tette szóvá a verseny utáni sajtótájékoztatón.
„Érdekes azt hallani tőled, hogy csak magadra gondolsz, és a saját versenyeddel foglalkozol. Nagyon szomorú, hogy Lewis szükségtelenül lassan vezetett, és ezzel veszélybe sodorta a második helyemet" – mondta Rosberg. – Befolyásolta a versenyemet, mert azzal, hogy a kelleténél lassabban vezetett, Sebastian felzárkózott rám. Ezt kihasználva a Ferrari korán behívta a boxba, megpróbált a friss gumikon elém vágni, és erre reagálnom kellett, így az utolsó etapom nagyon hosszúra nyúlt, ami tönkretette a versenyemet.”
Jenson Buttont találták hibásnak a Pastor Maldonadóval történt ütközésében a Kínai Nagydíjon, így a McLaren-pilóta időbüntetést kapott, valamint két büntetőponttal sújtották. Button és Maldonado a 12. helyért csatázott a verseny hajrájában, amikor a célegyenes végén összeértek az autóik, és kicsúsztak. Button időeredményéhez öt másodpercet adtak hozzá, akárcsak Roberto Merhiéhez. A Manor Marussia spanyol versenyzője a biztonsági autós időszakban nem lassított eléggé, ezért két büntetőpontot kapott. | |
A BÜNTETŐPONTOK ÁLLÁSA | |
Pastor Maldonado | 5 |
Marcus Ericsson | 5 |
Sergio Pérez | 4 |
Jean-Éric Vergne* | 3 |
Romain Grosjean | 2 |
Nico Hülkenberg | 2 |
Kevin Magnussen* | 2 |
Jenson Button | 2 |
Roberto Merhi | 2 |
Esteban Gutiérrez* | 1 |
*nincs az idei mezőnyben |
Hamilton szerint Rosberg túl sokat kombinál.
„Nem az a feladatom, hogy Nico versenyét irányítsam, hanem az, hogy a saját versenyemmel foglalkozzam. Fontos volt, hogy a lehető legjobban megkíméljem a gumijaimat, mert így értem el a leggyorsabban a célig – mondta a győztes. – Nem az volt a célom, hogy sűrűbb legyen mögöttem a mezőny. Önmagamra figyeltem, és arra, hogy a lehető legtovább formában tartsam az abroncsaimat, és az etapom végén is gyors köröket tudjak futni. Ha Nicót ez annyira zavarta, megpróbálhatott volna megelőzni, de nem tette.”
A helyzet valamelyest a tavalyi Magyar Nagydíjat idézte, azon Rosberg a rádión keresztül panaszkodott Hamiltonra, hogy túl lassú, de az angol azt üzente neki vissza, hogy előzze meg, ha tudja. Akkor eltérő stratégiájuk miatt a csapat is azt kérte Hamiltontól, hogy engedje el Rosberget. Egy versennyel később, Belgiumban a két Mercedes összeütközött.
Ami a versenyt illeti, a Rosberg által felemlegetett Hamilton-lassítás némi izgalmat csempészett az élen egyébként eseménytelenül csordogáló versenybe. Flavio Briatore a Twitteren így értékelt:
„Nagyon unalmas verseny volt. A Mercedes uralta a futamot, csak szórakozott, simán gyorsabb tudott volna lenni körönként, akár fél másodperccel is. A végén mutatta meg valós erejét, amikor elhúzott a Ferrariktól” – írta a Renault korábbi csapatfőnöke.
A harmadik helyen célba érő Sebastian Vettel kicsit csalódott, amikor a verseny hajrájára közepesen kemény gumikra váltottak, mert arra számított, hogy azokon gyorsabb lesz a Ferrari a Mercedesnél. Ám éppen fordítva történt, Hamilton és Rosberg akkor húzott el Vetteltől.
„Összességében jó verseny volt, a lágy gumikon tartottuk a lépést a Mercedesszel, és próbáltuk is nyomás alá helyezni azzal, hogy korán kiálltunk, de a végén túlságosan elhúztak – mondta a négyszeres világbajnok. – Ezután már csak arra összpontosítottam, hogy behozzam az autót a célba. A harmadik dobogós helyezésem is megvan, ennek nagyon örülök.”
Kimi Räikkönen a hajrában felzárkózott csapatársára, de előzési kísérletre nem maradt ideje, mert Max Verstappen műszaki hibája miatt beküldték a biztonsági autót.
„A hajrában gyorsabb voltam Sebastiannál, talán ha nem küldik be a biztonsági autót, még egy manőverrel is megpróbálkoztam volna. Ez van. Közel voltam a dobogóhoz. A megoldás nyilván abban rejlik, hogy az időmérőn és a versenyen se kövessek el hibát” – mondta a finn, aki újabb negyedik helyezésével a vb-pontverseny 5. helyén áll Felipe Massa mögött.
Nem csak a Mercedesnél alakult ki vita a csapaton belül, Daniel Ricciardo is mérges volt csapattársára, Danyiil Kvjatra, mert nem engedte el a verseny elején, hanem csatába szállt vele annak ellenére, hogy a csapat arra kérte, ne küzdjön, hiszen Ricciardo volt a gyorsabb gumikon.
„A rajtnál biztonsági üzemmódba kapcsolt a motor, ami velem még nem fordult elő. Ez bosszantó, hátulról kellett feljönnöm – mondta Ricciardo. – Sok csatát megvívtam, olyanokat is, amelyeket nem is kellett volna. Nem tudom, Danyiil esetében talán túl optimista voltam, amikor azt hittem, könnyen elmegyek mellette, de a keményebb gumijain elkezdett csatázni velem. Mindegy, majd a csapatértekezleten tisztázzuk, mi is történt ott. Ettől függetlenül elmaradtunk a tervünktől.”
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Felipe Massa (5.): – Ennél több nem volt az autóban, nem vagyunk elég gyorsak ahhoz, hogy a Mercedesszel és a Ferrarival csatázzunk, de amit tudtunk, kihoztuk a hétvégéből. Csak a rajtom volt rossz, azon dolgoznom kell.
Valtteri Bottas (6.): – Magányos voltam a versenyen, senkivel sem csatáztam, mentem, ahogy tudtam. Kimi a rajtnál nagyon jól helyezkedett, nem tehettem semmit ellene.
Romain Grosjean (7.): – A hetedik helyezés a legtöbb, amit elérhettünk, büszke vagyok rá, hogy megszereztem a csapat első pontjait 2015-ben. A következő helyszín is kedvező lehet nekünk.
Felipe Nasr (8.): – Újabb nagy nap a csapat számára, mindkét autóval pontot szereztünk. Nem volt könnyű, a Lotusokkal és a Toro Rossókkal is meggyűlt a bajunk.
Marcus Ericsson (10.): – Mindkét autó az első tízben, ez volt a fő célunk. Nehéz verseny volt, rengeteget kellett csatázni a pozíciókért. A bal első kerekem gyorsan elkopott, nem tudtam a remélt tempót tartani.
Sergio Pérez (11.): – Keményen versenyeztem, de sajnos ez sem volt elég a pontszerzéshez. Háromkiállásosra módosítottuk a stratégiámat, ami jó döntés volt, de a végén nem értem utol Ericssont.
Fernando Alonso (12.): – Örülök, hogy célba értem, télen 12 kört tudtam megtenni egyhuzamban, azóta 22-t Malajziában ahhoz képest ez nagy lépés. Tudtuk, hogy nem leszünk gyorsak, de remélem, hamarosan véget ér ez az időszak, és előrébb jutunk.
Jenson Button (13.): – Azt hittem, lesz elég helyem Pastor mellett, de elmértem, ez sajnos benne van. Még mindig a mezőny végén vagyunk, és csak akkor lehetnek érdekes csatáink, ha valaki hibázik és visszacsúszik közénk.
Carlos Sainz Jr. (14.): – Nehéz versenyem volt, a keményebb gumikon rajtolva túlságosan csúszkáltam, és meg is pördültem. A Nagy kár érte, mert miután megkaptam a lágy gumikat, jó lett a kocsi. Talán pontot is szereztem volna, de a váltó miatt megint visszaestem.
Will Stevens (15.): – Nagy versenyem volt, rövid idő alatt nagyon messzire jutottunk. A fejlesztési programunk során extra fontos, hogy mindkét autó célba érjen.
Roberto Merhi (16.): – Még egy befejezett verseny, ráadásul mindkét autóval. Ezek nagy lépések, Bahreinben még jobbak leszünk.
Max Verstappen (17., feladta): – Szomorú véget ért a verseny, pedig kifejezetten jó volt. Az előzéseket nagyon élveztem, még úgy is sikerültek, hogy végsebességben nem mi vagyunk a legjobbak. Mindent megtettünk, bosszantó ennyire a célhoz ennyire közel kiesni.
Pastor Maldonado (feladta): – Nem számítottam rá, hogy összeér a két autó, hiszen Jenson és Fernando azok közé tartozik, akikkel sportszerű csatákat lehet vívni. Néha ők is hibáznak, talán most elmérte a féktávot.
Danyiil Kvjat (feladta): – Nehéz hétvége volt, és sajnos a happy end is elmaradt. Füstölt a kocsi hátulja, leálltam, de nem adhatjuk fel, Bahreinbe is emelt fővel utazunk.
Nico Hülkenberg (feladta): – Nem tudom, mi történt az autóval, elszállt az ereje, és leállt. Rosszul esett, mert meglepően gyors voltam előtte, a Lotusokkal és a Toro Rossókkal tartottam a tempót.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:39:42.008 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 0.714 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 2.988 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 3.835 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 8.544 mp h. |
6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 9.885 mp h. |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 19.008 mp h. |
8. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 22.625 mp h. |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 32.117 mp h. |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 kör h. |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
14. | Jenson Button* | brit | McLaren-Honda | 1 kör h. |
15. | Will Stevens | brit | Manor-Ferrari | 2 kör h. |
16. | Roberto Merhi* | spanyol | Manor-Ferrari | 2 kör h. |
17. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 4 kör h.** |
*időbüntetést kapott, **nem ért célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 49 | |
Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 15 | |
Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 9 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 3 | 68 |
2. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 3 | 55 |
3. | Nico Rosberg | – | 3 | 3 | 51 |
4. | Felipe Massa | – | – | 3 | 30 |
5. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | 24 |
6. | Valtteri Bottas | – | – | 2 | 18 |
7. | Felipe Nasr | – | – | 2 | 14 |
8. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | 11 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
9. | Max Verstappen | – | – | 1 | 6 |
9. | Romain Grosjean | – | – | 1 | 6 |
12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 2 | 6 |
13. | Marcus Ericsson | – | – | 2 | 5 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 1 | 2 |
15. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 119 |
2. | Ferrari | 79 |
3. | Williams-Mercedes | 48 |
4. | Sauber-Ferrari | 19 |
5. | Red Bull-Renault | 13 |
6. | Toro Rosso-Renault | 12 |
7. | Force India-Mercedes | 7 |
8. | Lotus-Mercedes | 6 |