Bár a pályán is bőven volt mire figyelni a szaúd-arábiai versenyhétvége pénteki napján, a legfőbb kérdést mégis az jelentette, hogy folytatódik-e egyáltalán a tervezett program Dzsiddában a versenypályától csupán 20 kilométerre történt rakétatámadás következtében. A Formula–1 vezetősége és a helyi szervezők biztosítottak mindenkit, hogy gond nélkül – és ami a legfontosabb, biztonságos körülmények között – meg tudják rendezni a szombati és vasárnapi eseményeket, ám a versenyzők még a bojkott lehetőségét is felvetették.
Néhány órával a harmadik szabadedzés előtt aztán ismét zöld utat kapott a folytatás, így az eredeti terveknek megfelelően az utolsó edzéssel vette kezdetét a szombati program Dzsiddában. Az elején a körülmények nem sokban hasonlítottak azokra, amik majd az időmérőn várnak a mezőnyre, hiszen a harmadik tréningen még nappali fényben gyakorolhatott a mezőny.
MÁRCIUS 25., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:30.772 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:30.074 | ||||
MÁRCIUS 26., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:29.735 | ||||
Időmérő: 18.00–19.00 | ||||
MÁRCIUS 27., VASÁRNAP | ||||
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja: 19.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 10., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | |||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | |||
Május 8., 21.00 | Miami Nagydíj, Miami |
A versenyzők közül sokan nem siették el elhagyni a bokszutcát, amikor annak a végén zöldre váltott a lámpa. Negyedóra elteltével csupán a két Ferrari-versenyzőnek, Lando Norrisnak és Valtteri Bottasnak volt mért köre. Szép lassan aztán érkeztek a többiek is, Lewis Hamilton azonban belehibázott az első igazán gyors körébe, amikor túl szélesen vette be a 17-es kanyart, így csak az utolsók között iratkozott fel a listára.
Max Verstappen sem éppen az elsők között érte ezt el, de amint összerakott egy igazán gyors és hibamentes kört, átvette a vezetést. Kicsivel a félidő után Pierre Gasly alatt adta meg magát a 10-es számú AlphaTauri a bokszutcából kihajtva, a pályára menet, vagyis továbbra is megbízhatósági problémái vannak az olasz kiscsapatnak.
Az utolsó negyedórában Verstappen és Nicholas Latifi okozott némi izgalmat. Az előbbi a 22-es kanyarban hajtott át keményen a rázóköveken, míg Latifi a bal első kerekével koccolta le a falat a kettes kanyarban, ám egyikük autójának sem lett nagyobb baja. Az utolsó percekben több változás is történt az állást tekintve, hiszen az időmérőre készülve a legtöbben gyors köröket teljesítettek, s végül a sokáig ott tartózkodó Verstappent is sikerült letaszítani az élről.
Charles Leclerc utolsó köre ugyanis annyira jól sikerült, hogy az első és a második szabadedzés után az utolsó tréninget is az első helyen zárta. Leclerc mögött a Red Bull párosa végzett Verstappen, Pérez sorrendben, s az első tízben még Carlos Sainz Jr., Valtteri Bottas, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Kevin Magnussen, Fernando Alonso és Cunoda Juki végzett.
Folytatás magyar idő szerint 18 órakor az időmérővel!
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:29.735 | átlag: 247.689 km/ó | 23 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:29.768 | 0.033 mp h. | 12 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:29.833 | 0.098 | 16 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:30.009 | 0.274 | 22 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.030 | 0.295 | 22 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:30.139 | 0.404 | 16 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:30.148 | 0.413 | 11 |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.262 | 0.527 | 18 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:30.296 | 0.561 | 17 |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:30.415 | 0.680 | 19 |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:30.707 | 0.972 | 17 |
12. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:30.765 | 1.030 | 17 |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.946 | 1.211 | 20 |
14. | George Russell | brit | Mercedes | 1:30.983 | 1.248 | 15 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:31.067 | 1.332 | 18 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:31.186 | 1.451 | 16 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:31.374 | 1.639 | 16 |
18. | Nico Hülkenberg | német | Aston Martin-Mercedes | 1:31.424 | 1.689 | 18 |
19. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.529 | 1.794 | 17 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.992 | 2.257 | 13 |