Hűvös időben vette kezdetét a Török Nagydíj első szabadedzése, amely előtt az újraaszfaltozott pályát a szervezők vízzel letakarították. Itt-ott pocsolya állt az aszfalton, amely inkább jégpályára hasonlított.
NOVEMBER 13., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:35.077 | ||||
2. szabadedzés: 13.00–14.30 | ||||
NOVEMBER 14., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 10.00–11.00 | ||||
Időmérő: 13.00–14.00 | ||||
NOVEMBER 15., VASÁRNAP | ||||
A verseny (58 kör, 309.396 km) rajtja: 11.10 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 29., 16.10 | Bahreini Nagydíj, Szahír | |||
December 6., 18.10 | Szahíri Nagydíj, Szahír | |||
December 13., 14.10 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
A pilóták az első körökben nem hittek az érzékeiknek, az autót nemhogy fékezéskor vagy kanyarodáskor, még kigyorsításkor az egyenesekben is alig lehetett az úton tartani. A kanyarokat kiegyenesítették, mielőtt rájöttek, hogy igencsak vissza kell fogniuk magukat. Hiába a napsütés, a féktávok megsokszorozódtak, a kanyarodási sebesség pedig töredéke volt a szokásosnak.
A legutóbbi, kilenc évvel ezelőtti Török Nagydíj pole-köre 1:25.0 perc volt Sebastian Vetteltől, ettől az első fél órában fél perccel elmaradtak a versenyzők, akik képtelenek voltak megfelelő hőmérsékletűre hevíteni az abroncsaikat. Néhány percre meg is kellett szakítani, miután Charles Leclerc nekicsúszott a bokszutca bejáratát jelző bójának, és elsodorta.
A pilótáknak nem sok kedvük volt kihajtani a pályára, de az alig használt versenypályán ezen a héten semmiféle betétfutamot nem tartanak, azaz az F1-es mezőny feladata, hogy felgumizza a pályát. Ki kellett hajtani a bokszból, a mérnökök próbálták megtalálni a megfelelő beállításokat, hogy elviselhető legyen a körözés.
Az edzés második felére kezdett megjönni a lendület, körről körre gyorsult a mezőny. A végére 1:35 percesre szorították le a leggyorsabb köröket, ami még mindig tíz másodperccel elmaradt a 2011-es pole-körtől. Pedig a Mercedes úgy számolt, ezen a hétvégén 1:21-es kör is lehetséges. Az edzés hajrájában több megpördülés is utalt arra, hogy a kezdeti óvatosság után oda mernek lépni a gázpedálra a versenyzők.
Ha minden jól megy, a második edzéstől tovább gyorsul a pálya, és legalább megközelíteni sikerülhet az 1:25-öt. Más kérdés, hogy vasárnapra az esőt sem zárják ki a meteorológusok…
A javuló körülményekre egy ideig a Ferrari pilótái éreztek rá a legjobban autójuk beállításának köszönhetően, a hajrában aztán a két Red Bull állt az első két helyre. A Mercedes gyengébb eredményei semmit sem jelentenek, Lewis Hamiltonnak nem volt kedve a körözéshez ilyen körülmények között. Az is sokat mond a „korcsolyaedzésről”, hogy hárman tíz másodpercen kívül rekedtek Max Verstappen legjobb köréhez képest.
A Török Nagydíj programja 13 órakor a 2. szabadedzéssel folytatódik.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:35.077 | átlag: 202.118 km/ó | 29 kör |
2. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:35.318 | 0.241 mp. h. | 27 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:35.507 | 0.430 | 26 |
4. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:35.543 | 0.466 | 26 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:35.620 | 0.543 | 29 |
6. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:36.738 | 1.661 | 27 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:37.216 | 2.139 | 21 |
8. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:37.503 | 2.426 | 21 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:37.629 | 2.552 | 23 |
10. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:38.428 | 3.351 | 23 |
11. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:38.508 | 3.431 | 18 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:38.612 | 3.535 | 22 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:39.484 | 4.407 | 21 |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:40.025 | 4.948 | 25 |
15. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:40.225 | 5.148 | 12 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:41.035 | 5.958 | 23 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:41.854 | 6.777 | 21 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:45.156 | 10.079 | 20 |
19. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:46.462 | 11.385 | 12 |
20. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:49.256 | 14.179 | 17 |