Hiába vált biztossá már az első szabadedzés előtt, hogy Lewis Hamilton rajtbüntetéssel kezdi meg a Török Nagydíjat, a Mercedes versenyzője diktálta a tempót az első szabadedzésen. A gyakorlás egyébként a korábbiaknál fontosabb volt ezen a pénteki napon, hiszen igen más viszonyok fogadták a mezőnyt ebben az évben Isztambulban, mint egy évvel korábban.
A második szabadedzés előtt azonban megérkeztek az esőfelhők a pálya környékére, ám amikor zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, a versenyzők teljesen száraz pályán kezdhették meg a körözést. Közülük Nicholas Latifi egy megforgással nyitotta a tréningjét. A Williams versenyzője a kilences kanyar kijáratánál hibázott, de folytatni tudta a körözést.
OKTÓBER 8., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.178 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.804 | ||||
OKTÓBER 9., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
OKTÓBER 10., VASÁRNAP | ||||
A verseny (58 kör, 309.396 km) rajtja: 14.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo |
Az első körök után a hétvégét erősen kezdő Charles Leclerc volt a leggyorsabb, és sokáig senkinek sem sikerült letaszítania az élről a Ferrari versenyzőjét. Később aztán Lewis Hamilton vette át a vezetést, míg a köridők szempontjából Max Verstappen visszafogottabban kezdte a délutáni gyakorlást.
Ez az edzés egyébként kicsit a furcsa rádióüzeneteké volt, ugyanis Kimi Räikkönen arra panaszkodott sokáig a mérnökének, hogy szivárog az itatórendszer az autóban, míg Pierre Gaslynak a kormányával akadt problémája. Az AlphaTauri versenyzője úgy érezte, hogy túl messze van tőle az elem, és nem tudja rendesen elfordítani az kanyarodáskor.
Räikkönen egyébként nem kevés időt veszített azzal, hogy az Alfa Romeo szerelői próbálták megjavítani az itatórendszerét, míg Gasly bemutatott egy nagyobb kicsúszást a későbbiekben. Az utolsó percekben Nyikita Mazepin is elveszítette az uralmat az autója felett, Latifi pedig szinte ugyanúgy csúszott meg ismét a kilences kanyarban, mint az edzés legelején.
Hamilton ezzel szemben az első után a második szabadedzést is behúzta Törökországban. A hétszeres világbajnok mögött Leclerc és Bottas végzett, az első tízbe még Sergio Pérez, Max Verstappen, Lando Norris, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Pierre Gasly és Antonio Giovinazzi fért be.
Folytatás szombaton 11 órakor a harmadik szabadedzéssel!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:23.804 | átlag: 229.306 km/ó | 30 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:23.970 | 0.166 mp h. | 29 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:24.214 | 0.410 | 31 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:24.373 | 0.569 | 28 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:24.439 | 0.635 | 27 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.525 | 0.721 | 24 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:24.660 | 0.856 | 21 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:24.672 | 0.868 | 26 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:24.756 | 0.952 | 32 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.796 | 0.992 | 29 |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:24.882 | 1.078 | 30 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:24.903 | 1.099 | 34 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:25.020 | 1.216 | 31 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:25.060 | 1.256 | 23 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.143 | 1.339 | 27 |
16. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:25.229 | 1.425 | 30 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:25.307 | 1.503 | 30 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:25.358 | 1.554 | 29 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:25.480 | 1.676 | 26 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:25.698 | 1.894 | 25 |