Az F1-es pilóták az utóbbi hetekben rengeteget panaszkodtak a rádiós kommunikáció korlátozására, és a pálya elhagyása miatti büntetések is vitatémává váltak.
Ahogy sejteni lehetett, nem vezetik be jövőre a Formula–1-es autókon a pilóták védelmének növelésére kifejlesztett glóriakeretet. Az F1-es csapatok gyűlésén nem kapta meg a teljes támogatást az eszköz, így legalább egy évvel elhalasztják a bevetését. „Jövőre még nem lesz fejvédő keret, idő kell arra, hogy tökéletesítsük – mondta Bernie Ecclestone. – Az FIA sokat tesztelte, de még mindig nem tudunk róla eleget. Arról is döntöttünk, hogy nem hívjuk többé halónak vagy glóriakeretnek. Fejvédő a neve." Az FIA jelezte, hogy 2018-ban bevezetik a fejvédőt, és bár továbbra is a glóriakeret felé hajlik, Ecclestone szerint a Red Bull szélvédős megoldásának fejlesztését sem szabad leállítani. A pilóták többsége alapból ellenezte a fejvédő bevezetését, s bár jó néhányukat sikerült meggyőzni egy hete a Hungaroringen egy megrázó tájékoztatóval, egyesek kitartanak amellett, hogy nem lenne jó bevezetni. |
A rádiós forgalmat teljesen felszabadították, az egyetlen megkötés az maradt, hogy a verseny felvezető körében egy szót sem válthat a pilóta a bokszutcával.
A szabályt eredetileg azért hozták meg, hogy a pilóta segítség nélkül vezesse az autóját – csakhogy ehhez a mostani gépek túl bonyolultak.
A pálya elhagyása is állandó téma, Ausztriában extra kerékvetőkkel próbálták megakadályozni, így több autó felfüggesztése is összetört. Magyarországon elektronikusan mérték a pályaelhagyásokat, végül senkit sem büntettek meg miatta. A csapatok szerint azonnal le kell szállni a témáról, de az FIA egyelőre kivár – talán a Német Nagydíjon már szabad lesz a pálya kiszélesítése.
A szabályalkotók arról is megegyeztek, hogy ha az időjárási körülmények miatt a biztonsági autó mögött kell körözni a futam elején, a safety car bokszba hívása után nem egyszerűen felgyorsít majd a mezőny, hanem felsorakozik a rajtrácson, és állórajt lesz.
Ebben az esetben senki sem mehet a bokszba kereket cserélni, csupán a start utáni kör végén. Ezt a szabályt azonnali hatállyal bevezethetik.
Jövőre pedig tilos lesz az autókhoz nyúlni piros zászlós versenymegszakításkor. Az idei Ausztrál GP-n Romain Grosjean bokszkiállás nélkül ment végig és lett 6., mert a piros zászlós szünet alatt lecserélték a kerekeit.