• SZOMBATON VETTEL KICSÚSZOTT, A McLAREN-HONDA TÖNKREMENT, MALDONADO VOLT A LEGGYORSABB – KATTINTSON A RÉSZLETEKÉRT!
• ROSBERG KICSÚSZOTT AZ ELSŐ ÓRÁBAN, DE NEM ESETT KÁR A MERCEDESEN, RÖVIDESEN FOLYTATTA
• GROSJEAN ÉS HÜLKENBERG EZT AZ EGY NAPOT KAPJA EZEN A HÉTEN CSAPATÁTÓL
• ALONSO ÜLHET A McLAREN-HONDÁBA, DE AZ KÉT ÓRÁBAN NEM MENT KI – A DÉLUTÁN BUTTONÉ LESZ
• ALONSO IS MEGKEZDHETTE, ROSBERG A PÁLYÁN IS ALAKÍTOTT
• PIROS ZÁSZLÓ ALONSO BALESETE MIATT, SAINZ KEMÉNY TEMPÓT MEGY, A SAUBER LEGINKÁBB SEMMILYENT
• ALONSÓT HELIKOPTERREL SZÁLLÍTOTTÁK KÓRHÁZBA, DE A HÍREK SZERINT NINCS BAJA
• ALONSO BETEGSÉG MIATT SZENVEDETT BALESETET?
• BOTTAS ÉS GROSJEAN IS VERSENYSZIMULÁCIÓT TELJESÍT
• A McLAREN KÖZLEMÉNYT ADOTT KI ALONSÓRÓL
• ÚJABB PIROS ZÁSZLÓ, ELFÜSTÖLT HÜLKENBERG AUTÓJA
• KVJAT LÁGY GUMIN 1:25 ALÁ MENT, NASR ÉS GROSJEAN IS JAVÍTOTT AZ IDEJÉN
• SAINZ KOCSIJA UGYANOTT ÁLLT MEG, MINT ALONSÓÉ
• ALONSO CT-JE NEM MUTATOTT KI SÉRÜLÉST
• GROSJEAN LÁGYON 1:24.681-ET, SZUPER LÁGYON PEDIG A HÉT LEGJOBB KÖRÉT MENT, ROSBERGNEK MEGVAN A 100. KÖRE
• ROSBERG KÖZEPES KEVERÉKEN IS REPESZTETT
Rosberg nem indította erősen a napot, hiszen egyből egy kicsúszással hívta fel magára a figyelmet. A német pilóta ezt követően inkább a kilométereket kezdte el halmozni, és végül 131 kört tett meg a pályán.
Fernando Alonso is elhagyta a pályát egyszer, McLarenje pedig a fallal is találkozott, az eset után a spanyol pilótát kórházba szállították, de az istálló közleménye szerint végig tudatánál volt, képes volt beszélni az orvosokkal, és a CT-vizsgálat sem mutatott ki sérülést nála.
Sebastian Vettel az edzés utolsó három órájában szinten pályán sem volt, Jenson Button viszont a délelőtti pihenő után délután konkrétan egy kört sem mehetett.
Felipe Nasr problémás kezdés után 1:25-ön belüli időt és összesen 73 kört is fel tudott mutatni, Danyiil Kvjatnál csak 15 ezreddel volt lassabb.
A tesztet rengeteg piros zászlós szakasz állította meg, Romain Grosjeant azonban ez sem gátolta meg abban, hogy 1:24.067-es idejével az egész hétvége legjobbját mondhassa magáénak. Ezt leszámítva viszont senki sem tudott jobban teljesíteni Rosbergnél, aki úgy maradt el kevéssel a Lotus versenyzőjétől, hogy vele ellentétben nem szuperlágy keveréken, hanem közepes abroncsokon ment, amelyek a Pirelli tájékoztatása szerint mintegy 1.5-2 másodperccel lassabbak…
18.00 A negyedik tesztnap végeredménye
1. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:24.067 (111 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:24.321 (131)
3. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:24.941 (104)
4. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.956 (73)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:25.345 (129)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.605 (88)
7. Vettel (német, Ferrari) 1:26.312 (76)
8. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes 2014) 1:26.591 (36)
9. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:27.956 (20)
10. Button (brit, McLaren-Honda) nem ment kört
17.59 Egy perc sincs hátra, de zöld jelzést kaptak a pilóták…
17.51 Vettel keményen 1:30-as időt ment, Nasr 1:29-et tolt még, kilenc perccel a vége előtt pedig újabb piros zászló. Nasr autója állt meg a 7. kanyar előtt.
17.50 A hét legjobb köridejei
Romain Grosjean, Lotus, 1:24.067, szuper lágy, 4. nap
Nico Rosberg, Mercedes, 1:24.321, közepes, 4. nap
Pastor Maldonado, Lotus, 1:24.438, szuper lágy, 3. nap
Daniel Ricciardo, Red Bull, 1:24.574, lágy, 2. nap
Kimi Räikkönen, Ferrari, 1:24.584, lágy, 2. nap
17.44 Több mint 2 óra és 40 perc után Vettel ismét a pályán.
17.38 Rosberg és a Merci erőt fitogtat, 1:24.321, még mindig közepes keveréken, vagyis mintegy 1.8 mp-cel lenne gyorsabb szuper lágyon Grosjeannál.
17.36 Bottas lágy gumin két saját leggyorsabb szektorral kezdett, végül 1:25.345-nél állt meg az óra.
17.28 A Pirelli szerint a szuperlágy és a közepes keverék között 1.5–2 mp különbség van, szóval, Rosberg ideje akár 1:22.5 is lehetne…
17.20 Még 40 perc. Az állás
1. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:24.067 (105 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:24.584 (121)
3. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:24.941 (90)
4. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.956 (53)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.605 (88)
6. Vettel (német, Ferrari) 1:26.312 (69)
7. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes 2014) 1:26.591 (36)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:27.956 (20)
9. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:28.171 (119)
10. Button (brit, McLaren-Honda) nem ment kört
17.14 Rosberg ismét a pályán. És száguld. 1:24.584. Közepes keveréken!
17.08 A pályán lévő hármas (Kvjat, Nasr, Bottas) egyaránt 1:29-es időt megy.
17.03 Rosberg 114 kört tett meg, mielőtt kiállt a boxba, téli kemény gumikon futott.
17.00 Még egy óra van hátra a tesztből. Kvjat, Nasr, Rosberg és Bottas a pályán.
16.50 Bottas hét ezredet faragott a köridején, de még mindig 1:28 felett. Grosjeannak is megvan a 100 és Bottasnak is.
16.47 Megvan a hét legjobb körideje, Grosjean szuperlágy gumin 1:24.067-et ment. Nasr a problémás kezdés ellenére szépen termeli a köröket.
16.36 Grosjean lágyon 1:24.681-et repesztett, Nasr szuperlágyon 15 ezreddel maradt el Kvjat idejétől. Rosbergnek megvan a 100. köre is.
1. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:24.681 (95 kör)
2. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:24.941 (68)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.956 (34)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.605 (88)
5. Vettel (német, Ferrari) 1:26.312 (69)
6. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes 2014) 1:26.591 (36)
7. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.782 (100)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:27.956 (20)
9. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:28.171 (95)
16.28 Újra nekifutnak.
16.17 Sokáig nem tartott… Most Bottas autója miatt állt le a teszt. A McLaren megerősítette, számukra véget ért a teszt, Button nem fut köröket.
16.12 Folytatódik az edzés.
16.09 Rosberg (95) és Bottas (94) is közelít a 100 körös határhoz. A McLaren újabb hírt adott: „Alonso CT-vizsgálaton esett át, nincs sérülés” – tudatta az istálló. Továbbá igencsak valószínűtlen Button szereplése a délután folyamán.
16.06 A Force India megerősítette, hogy Hülkenberg autójának motorhibája volt.
„Nico autója motorprobléma miatt állt meg, ezt kivizsgáljuk a gyárban.”
15.58 Grosjean is bemegy 1:25.5 alá, hét ezreddel elmaradva Nasr idejétől. Éééés újabb piros zászló. Sainz autója ugyanott állt meg, mint Alonsóé.
15.54Nasr is ment egy igencsak gyors kört.
1. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:24.941 (61)
2. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:25.487 (26)
3. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.605 (84 kör)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:26.312 (69)
5. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes 2014) 1:26.591 (36)
6. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.782 (91)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:27.956 (20)
8. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:28.029 (84)
9. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:28.171 (91)
15.47. Bottas kemény keveréken próbálkozik, Kvjat pedig lágyon repeszt 1:24.941-et. Ez eddig a legjobb eredmény.
15.41 Rosberg annyira várta az újra indítást, hogy a zöld lámpát sem várta meg.
15.41 Folytatódhat a teszt. A szurkolók nagy tömege elhagyta a helyszínt Alonso balesete után.
15.39 Olaj van az 1. kanyarban, Hülkenberg autójából folyt az aszfaltra. Visszavitték a Force Indiát a boxba.
15.37 AZ ÁLLÁS
1. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.605 (76 kör)
2. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:26.121 (24)
3. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.179 (58)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:26.312 (69)
5. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes 2014) 1:26.591 (36)
6. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.782 (83)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:27.956 (20)
8. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:28.029 (84)
9. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:28.171 (83)
15.26 Újabb piros zászló, most Hülkenberg miatt. A Force India elfüstölt az egyes kanyar mellett.
15.23 Nasr lágyon 1:16.1-es kört ment, feljött a második helyre.
15.20 Alonso balesete
A Sky Italiánál dolgozó Antonio Boselli felvetése szerint Alonso nagyon lassan ment be a négyes kanyarba, úgy tűnt, mintha elájult volna. Közben a McLaren is kiadott egy közleményt:
„Ma 12.35-kor a barcelonai teszt utolsó, negyedik napján Fernando Alonso McLaren-Hondája elhagyta a hármas kanyarban a pályát, ennek következtében a jármű jobb oldala a falnak ütközött. Fernandót a pálya egészségügyi központjába vitték, ahol az orvosok első segélyben részesítették. Tudatánál volt, beszélt az orvosokkal. Azonban az ilyenkor szokásos eljárásnak megfelelően elszállították a kórházba, ahol elővigyázatosságból megvizsgálták. Az állapotáról újabb fejleményekkel számunk be, amikor esedékes lesz” – tudatta a McLaren.
15.06 Kvjat 1:26.9-es idővel feljött az ötödik helyre.
1. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.605 (76 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:26.312 (69)
3. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes 2014) 1:26.591 (33)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.782 (82)
5. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.935 (52)
6. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:27.956 (17)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:27.956 (20)
8. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:28.029 (70)
9. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:28.171 (70)
15.01 Bottas is versenyszimulációt teljesítene elvileg, de a 16 körös lágy etap után nem jött vissza a pályára.
14.59 Grosjean előtte ilyen köröket ment a szimuláció során 1:31.1, 1:31.1, 1:31.1, 1:31.1, 1:30.6, 1:31.4, 1:30.9, 1:30.9, 1:31.2, 1:31.9, 1:31.1 és 1:31.4.
14.55Vettel ismét a pályán, majd egyből bement és ismét kijött. Grosjean laza 2:15-ös kört ment.
14.47 Bottas szintén versenyszimuláción vesz részt 16 kört ment a lágyon. Nasr1:27.366-os idővel feljött az ötödik helyre.
14.41 Nasr első mért köre1:31.906. A Toro Rosso és a Sauber szuperlágyon köröz.
14.39 Grosjean 1:31-es köröket megy közepes keveréken. Sainz és Nasr a pályán, Vettel visszament a boxba.
14.36 A TV3 beszámolója szerint Alonso betegsége miatt veszítette el az irányítást autója felett.
14.30 Grosjean versenyszimulációt teljesít a délután során.
14.25 Rosberg közepes keveréken 1:29-es köröket fut.
14.15 Folytatódik a teszt.
14.08 A McLaren is megerősítette, hogy Alonso beszél és tudatánál van. Továbbá, hogy az autó nem szenvedett súlyos sérüléseket, és hogy akár folytatni is lehet vele a körözést. Délután Buttoné a lehetőség.
14.00 Alonso balesete miatt 14.15-re csúsztatták a folytatás kezdését.
13.45 A pilóta ügynöke, Luis García Abad is megerősítette, Alonso eszméleténél van és jól van. Vettel szerint olyan 150 km/h-s sebességgel mehetett Alonso, és furának tűnt a baleset.
13.30 Alonsóthelikopterrel szállították kórházba kivizsgálás céljából. A hírek szerint csak elővigyázatosságról van szó.
13.07. A Ferrari a legjobbakat kívánja korábbi pilótájának.
13.00 Bár mentő is van a baleset helyszínén, a hírek szerint Alonso eszméleténél van és nincs baja. Az első jelentések szerint a hármas és a négyes kanyar között csúszott ki a pályáról és ment neki a falnak.
12.57 Az ebédszünet előtti statisztikák
körök
Mercedes 193
Renault 97
Ferrari 62
Honda 20
időeredmények
1. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.605 (59 kör) – szuperlágy keveréken
2. Vettel (német, Ferrari) 1:26.312 (59) – lágy
3. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes 2014) 1:26.591 (33) – lágy
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.782 (67) – közepesen kemény
5. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:27.956 (20)– közepesen kemény
6. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:28.029 (40)– közepesen kemény
7. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:28.149 (38) – közepesen kemény
8. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:28.171 (52) – kemény
9. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) idő nélkül (3)
12.51. Úgy tűnik, Alonso balesetet szenvedett és emiatt állt le az autója.
12.40 Már biztos, Alonso autója a negyedik kanyarban állt meg. Ez a harmadik piros zászlós szakasz ma. A spanyol pilóta számára véget is ért ezzel a hét, 13 órától ebédszünet, utána pedig Button próbálkozhat a McLarennel.
12.35. PIROS ZÁSZLÓ
Alonso a közepes gumikon bement 1:28 alá, majd úgy tűnik, hogy az ő autója állt meg.
12.33 AZ ÁLLÁS
Sainz tovább javított köridején, míg Hülkenberg már a harmadik leggyorsabb kört tudja felmutatni. Bottas autóján módosítottak kicsit, mielőtt visszaengedték, Nasrnak még mindig nincs mért köre.
1. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.605 (59 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:26.312 (58)
3. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes 2014) 1:26.591 (33)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:26.782 (66)
5. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:27.956 (19)
6. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:28.029 (40)
7. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:28.149 (38)
8. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:28.171 (52)
9. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) idő nélkül (3)
12.23 KÖRSZÁMLÁLÓ
Mercedes 174
Renault 87
Ferrari 55
Honda 16
Rosberg 58
Sainz 54
Vettel 52
Bottas 46
Grosjean 40
Kvjat 33
Hülkenberg 30
Alonso 16
Nasr 3
12.11 Sainz ideje végül 1:25.684 volt, Kvjat továbbra sem tud igazán gyors köröket menni, de már legalább 1:30-on belülre került – ráadásul ő a téli kemény keveréket koptatja jelenleg. Sainz ismét lágyra váltva megjavította első szektorát, de a többi szakaszon lassabb volt. Vettelnek a második szektora volt a leggyorsabb az egész mezőnyben, de az első és a harmadik miatt ő sem javult.
11.56 Az komoly. Sainz egyből felel egy1:25.674-es körrel, Rosberg időközben 1:26.798-at ment. A német a következő körben 16 ezredet javított, Vettel pedig kicsit elhagyta a pályát.
11.54 Vettel először ment lágy gumis kör, gyorsan javított is hat tizedet, jelenleg az ő 1:26.454-es ideje a legjobb.
11.52 A levegő hőmérséklete 11 fok, az aszfalté már 22.2.
11.48 ÚJABB KÖRSZÁMLÁLGATÁS
Motorok
Mercedes 139
Renault 71
Ferrari 41
Honda 12
Pilóták
Rosberg 46
Sainz 45
Vettel 38
Bottas 35
Grosjean 32
Hülkenberg 26
Kvjat 26
Alonso 12
Nasr 3
11.39 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:27.142 (45 kör)
2. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:27.236 (45)
3. Vettel (német, Ferrari) 1:27.238 (38)
4. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:28.029 (29)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:28.171 (34)
6. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:28.308 (10)
7. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes 2014) 1:28.764 (23)
8. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:34.031 (26)
9. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) idő nélkül (3)
10.34 Rosberg és Vettel is közepes keveréken körözget, 1:28-as időket elérve.
11.26Sainz használt lágyon 1:31-es időt ment, Bottas a keményen 1:29.3-ast.
11.25 Rosberg1:27.142-es idejével csaknem egy tizedet javított Sainz idején, most ő a leggyorsabb.
11.24 Kvjat eddig boxból ki és bemenő köröket futott, 1:42-es idővel, majd belejavított egy 1:34-et, de messze még a mezőny.
11.20 A Force India mai fő célja, hogy Nico Hülkenberg mindegyik 2015-ös gumit alaposan letesztelhesse, és szorgosan gyűjtse a kilométereket. Mindeközben Grosjean neve mellett elsőre felbukkant egy 1:26.0-s idő, de 1:28.0 lett az végül.
11.17 Körszámfigyelő
Sainz 38
Rosberg 34
Vettel 30
Grosjean 23
Bottas 23
Kvjat 23
Hülkenberg 18
Alonso 6
Nasr 3
11.15 Sainz1:27.236 perces körével két ezredet adott Vettelnek, Alonso első köre 1:30 közepe lett, majd 1:28.364-et ment a közepes keveréken.
11.10 Alonso is meglátogathatta végre a pályát.
11.00Az eddig megtett körök a motorgyártók szerint: Mercedes – 87, Renault – 40, Ferrari – 27, Honda – 0.
10.58 A levegő 10, az aszfalt 18 fokos. Tegnap ennél nemigen volt melegebb az aszfalt.
10.53 Amíg a spanyol nézők Alonsót várják, Sainz újabb leggyorsabb körének örülhetnek. A Toro Rosso 1:27.236-tal az élen, megint lágy gumikon. Kvjat újra a pályán a Red Bull-lal.
10.52 A McLarennél nagyon fontos, hogy ne fogyjon el a türelem. Pedig idegtépő lehet, hogy egy pár ezer forintos tömítés miatt napok óta alig halad a program.
10.50 Sainz lágy gumikon futotta legjobb körét, a többiek közepesen keményen.
10.49 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:27.474 (23 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:27.663 (28)
3. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:27.991 (22)
4. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:28.029 (22)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:28.449 (16)
6. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes 2014) 1:28.764 (18)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (17)
Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) idő nélkül (3)
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (0)
10.46 Rosberg 1:27.7-tel 2., a következő köre 1:27.6.
10.44 Felpörögtek az események, már Grosjean a 3. helyen.
10.41 Vettel közepesen kemény gumikon megelőzte Sainzot. 1:27.474 az időeredménye. Rosberg a 3. helyen 1:28.1-gyel.
10.40 A McLaren negyed 12 körülre várható a pályán.
10.38 Hülkenberg és Vettel a pályán.
10.35 A McLarennél az energiaátalakító napok óta rakoncátlankodó apró alkatrészének legújabb verzióját szerelik éppen az autóba. Nemrég érkezett meg, Alonso hamarosan a pályára hajthat.
10.32 Mindenki a boxban várakozik.
10.29 A Sauber elismerte, hogy még vizsgálgatni kell az autót, nem egyszerű a hiba rajta. Szombaton Ericsson is sokáig a boxban vesztegelt, ma Nasrra is ez a sors várhat.
10.19 Alonsót még mindig nem láttuk a pályán. A spanyol csak 13 óráig körözhet a McLaren-Hondával, mielőtt Button visszaül, lassan másfél óra telik el tétlenkedéssel – persze a garázsban bizonyára nem malmoznak…
10.17 Grosjean közepesen kemény gumikon 1:30.7-et ment, Rosberg előtt, az 5. helyen áll.
10.15 Sainz lágy gumikat kapott, 1:27.991-gyel az élre állt a Toro Rossóval.
10.13 Nagy a forgalom a pályán, Vettel, Hülkenberg, Rosberg, Sainz és Grosjean is köröz. A Force India már 1:30 alatt.
10.09 A Sauberhez hasonlóan a Red Bullnál is szükség volt arra, hogy a boxcutca távoli pontján leálló autót a garázsba tolják. Kvjat eddig 11 kört tett meg,időeredménye még nincs.
10.06 Vettel tovább gyorsul, 1:28.9-cel közelít Bottashoz. A Ferrari közepesen kemény gumikon megy, eddig ezeket használták a pilóták.
10.04 AZ ÁLLÁS
1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:28.449 (9 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:29.271 (10)
3. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes 2014) 1:30.221 (6)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:32.618 (15)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:37.232 (8)
6. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 2:12.700 (7)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (8)
Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) idő nélkül (3)
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (0)
10.00 Bottas 1:28.449-re javított, Rosberg új legjobbja 1:32.6, ezzel maradt 3.
9.54 Bottas 1:28.868-cal az élen a Williams-Mercedesszel. Közepesen kemény gumik vannak az autón.
9.53 Alonso még nem volt a pályán. Azzal, hogy ő és Sainz is mára kapott „időpontot”, illetve vasárnap van, garantált, hogy sok spanyol néző kilátogat a pályára. Már néhány százan összegyűltek a főlelátón, s lesznek még többen is.
9.51 Rosberg ismét a pályán.
9.50 Nasr legutóbbi menete után a boxutca bejáratánál leállt a Sauber-Ferrari, be kellett tolni a garázsig. Vajon hosszabb kényszerszünete lesz a brazilnak?
9.47 1:30.363 az új Vettel-csúcsidő.
9.46 Vettel körről körre gyorsabb a közepesen kemény gumikon, már 1:31.332 a legjobbja.
9.44 „Hideg aszfalt, hideg gumik, sima kicsúszás Nicótól. Pár kefe kell, hogy megtisztítsuk a kocsit a kavicsoktól és egyéb kosztól, de nincs dráma vagy súlyosabb sérülés az autón” – írta a Mercedes a twitteren.
9.43 1:31.990-nel Vettel az élen.
9.38 Meg is jött, máris szabad a pálya. Nasr, Grosjean és Vettel elindult.
9.37 Lassan visszaér a Mercedest szállító teherkocsi a boxba.
9.34 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:36.200 (8 kör)
2. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:37.232 (6)
3. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 2:12.700 (4)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (5)
Hülkenberg (német, Force India-Mercedes 2014) idő nélkül (3)
Bottas (finn, Williams-Mercedes) idő nélkül (2)
Vettel (német, Ferrari) idő nélkül (1)
Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) idő nélkül (1)
Alonso (spanyol, McLaren-Honda) idő nélkül (0)
9.30 A platós kocsi megérkezett a helyszínre, Vettel szombat reggel ugyanitt csúszott ki. Rosberg közvetlenül Grosjean Lotus-Mercedese mögött haladt, a szélárnyékban veszíthette el a tapadását a Mercedes?
9.26 Rosberg Mercedese csúszott a kavicságyba. Az 5-ös kanyarnál áll az „ezüstnyíl”, farral csúszott a bukótérbe.
9.25 Sainz és Grosjean is jegyzett mért kört, de máris lengetik a piros zászlót.
9.19 Rosberg 1:36.999-cel a nap első gyors körét futotta. Sainz is a pályán.
9.18 Bár Lewis Hamilton és Rosberg eddig még egyszer sem került az időlista első két helyezettje közé a téli teszteken, az elvégzett munka alapján a Mercedes fölénye elég egyértelműnek tűnik, már csak az a kérdés, ki tud közel férkőzni hozzá.
Persze Hamilton próbált szerény maradni: „Megnehezítik a helyzetünket a kőkemény gumik, úgy érzem, még mindig tanulhatnánk többet az autóról. Régen egy teszt teljesen másképp festett, mert a tökéletes gumikon csak kimentünk, és igazgattunk a beállításokon. Ilyen körülmények között ilyen kemény abroncsokkal ez lehetetlen.”
9.14 Senki sem kapkod, az időjárás nem sürgeti a csapatokat.
9.12 Üres a pálya. Kvjat három próbakört is megtett már, a többiek egyet vagy kettőt, Alonso még nem volt kint a McLaren-Hondával.
9.10 Vettel első köre ezúttal sima volt, nem úgy, mint szombaton, amikor kicsúszással indította a napot.
„Még aludtam – kezdte viccesen. – Meg akartam nézni, mennyire rossz a tapadás, de túl agresszív voltam, és kicsúsztam. Az én hibám volt, ezért is segítettem utána kitakarítani a kocsiból a kavicsokat, amelyek a bukótérben kerültek bele.”
A német így értékelt általánosságban: „A legfontosabb, hogy az autó nagyobb problémák nélkül megy, és folyamatosan fejlődik. Az alap megfelelőnek tűnik, és bár nincs összehasonlítási alapom, Kimi is elégedett az autó viselkedésével. Még mindig hosszú út áll előttünk, a Mercedes áll a legjobban.”
9.06 Nasr is kiment a Sauberrel. A McLaren-Honda még nem volt a pályán, de már látható volt a boxutcában, a csapat kerékcsere-gyakorlatokat hajtott végre rajta.
9.02 Hülkenberg, Rosberg és Kvjat is a pályán. A Force India pilótája a Porsche Le Mans-i 24 órás viadalon induló autójával már tesztelt idén, de az F1-ben ez az első napja.
9.01 Bottas, Vettel, Sainz és Grosjean máris a pályán. Bottas szombat délután több mint 40 kört tett meg, mielőtt az első mért körét futotta. Sok boxkiállás-gyakorlatot hajtott végre a csapata.
9.00 Szabad a pálya, rajtol az idei nyolcadik tesztnap.
8.59 „A stabilitás a cél. Sok körre van szükségünk ezen a napon” – szól a Honda célkitűzése.
8.55 Délnyugati szél fúj, kellemes levegőt hoz magával, így a derűs reggel ellenére máris hét fok van. „Melegebb”, mint az eddigi reggeleken.
8.50 A sisakfestés változtatásáról szóló tilalomról, ahogy az várható volt, megvan Sebastian Vettel véleménye.
„Érdekes, hogy ezekben a nehéz időkben ez az egyetlen témakör, amelyben egyhangú döntés tud születni. Nem tudom, mi a büntetés, ha valaki változtat. Ha pénzbírság, amit jótékony célra fordít az FIA, hát legyen, akkor ezután is variálni fogom a sisakomat” – mondta az F1-es karrierje során már több mint 90 különböző festést használó Vettel, aki a télen még csak a német nemzeti színekkel csíkozott fehér sisakját hordta.
8.44 Emlékeztetőül a szombati eredménysor:
FORMULA–1-ES TESZT, BARCELONA
3. NAP
1. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:24.348 (104 kör)
2. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.739 (129)
3. Hamilton (brit, Mercedes) 1:26.076 (101)
4. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:26.340 (52)
5. Vettel (német, Ferrari) 1:26.407 (105)
6. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.589 (110)
7. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:26.912 (55)*
8. Wehrlein (német, Force India-Mercedes 2014) 1:27.333 (81)
9. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:27.556 (49)**
10. Button (brit, McLaren-Honda) 1:29.151 (24)
*csak délelőtt, **csak délután ment
8.42 A McLaren most jelentette be, hogy Alonso csak délelőtt ül autóba, az ebédszünet után Button kap ismét lehetőséget. Bízzunk benne, hogy lesz annyi kör az autóban, hogy érdemes legyen osztozni rajta.
8.40 Jenson Button igazán balszerencsés Barcelonában, a McLaren-Hondával csütörtökön 21, szombaton 24 kört tett meg. Pedig a csapat azt hitte, szombatra sikerült orvosolni a korábbi problémát.
„Még nem volt lehetőségem igazán odalépni. Újabb frusztráló napon vagyunk túl, de ettől még nem biztos, hogy az egész idény kemény lesz. Nem fogjuk megnyerni a szezon első versenyét, de az utolsón akár győzhetünk is" – szólt Button keserű, de kötelező derűlátást is magába foglaló nyilatkozata.
A McLarennél vasárnap új megoldást találtak, kérdés, Alonso mire megy vele…
8.38 Köszöntjük olvasóinkat az első barcelonai teszt záró napját végigkísérő élő tudósításunkban! A szombati felhőket elfújta a szél, így derűs reggel virradt Katalóniára – bár éppen az eddiginél erősebb szél lehet az, amely némiképp megnehezíti a csapatok felkészülését. Az esőtől azonban már nem kell tartani.
Vasárnap a Mercedest Nico Rosberg, a Ferrarit Sebastian Vettel, a Williams-Mercedest Valtteri Bottas, a Red Bull-Renault-t Danyiil Kvjat, a Toro Rosso-Renault-t Carlos Sainz Jr., a Sauber-Ferrarit Felipe Nasr, a McLaren-Hondát Fernando Alonso, a Lotus Mercedest Romain Grosjean, a tavalyi Force India-Mercedest Nico Hülkenberg vezeti. Utóbbi kettő ezen a héten először ül autóba, Hülkenbergnek ez az első 2015-ös tesztnapja.
1. TESZT, JEREZ | |||
Február 1. | Február 2. | Február 3. | Február 4. |
1. Vettel 1:22.620 | 1. Vettel 1:20.984 | 1. Nasr 1:21.545 | 1. Räikkönen 1:20.841 |
2. TESZT, BARCELONA | |||
Február 19. | Február 20. | Február 21. | Február 22. |
1. Maldonado 1:25.011 | 1. Ricciardo 1:24.574 | 1. Maldonado 1:24.348 | |
3. TESZT, BARCELONA | |||
Február 26. | Február 27. | Február 28. | Március 1. |
Csütörtök | Péntek | Szombat | Vasárnap | |
MERCEDES | Hamilton/Wehrlein** | Rosberg/Hamilton | Hamilton | Rosberg |
RED BULL | Ricciardo | Ricciardo | Kvjat | Kvjat |
WILLIAMS | Wolff** | Massa | Massa/Bottas | Bottas |
FERRARI | Räikkönen | Räikkönen | Vettel | Vettel |
McLAREN | Button | Alonso | Button | Alonso/Button |
TORO ROSSO | Verstappen | Sainz | Verstappen | Sainz |
LOTUS | Maldonado | Palmer** | Maldonado | Grosjean |
SAUBER | Nasr | Ericsson | Ericsson | Nasr |
FORCE INDIA* | Wehrlein**/Pérez | Pérez | Wehrlein** | Hülkenberg |
*2014-es autóval tesztel | **tesztpilóta |