Bár a hétvégén Baumgartner Zsolt F1-es bemutatkozásának 20. évfordulója van, szakmai berkekben egyöntetű vélemény, hogy Magyarországnak jóval hamarabb, az 1980-as években is lehetett volna már Formula–1-es versenyzője. Akkoriban Kesjár Csaba nagyon biztató eredményeket ért el az alsóbb formulakategóriákban, és valószínűleg csak idő kérdése lett volna a debütálás, ha 1988-ban nem szenved halálos kimenetelű F3-as balesetet a Norisringen.
Így vélekedik az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost is, aki az Orlen sajtóeseményén exkluzív interjút adott a Nemzeti Sportnak:
„Nagyon szorosan együtt dolgoztunk Csabával, mert abban az időben oktató voltam a Walter Lechner versenyzőiskolában, és ő ott tanult. Aztán támogattam a Formula–2000-ben a Reyardnál is – emlékszem, együtt utaztunk el Angliába busszal. Egész bonyolult volt a papírok és a bürokrácia miatt, hiszen ne feledjük, a nyolcvanas évekről van szó, amikor Magyarország még nem volt nyitott. Ennek következtében tehát sok bonyodalommal szembesültünk, de azért sikerült mindent megoldanunk. Megkapta az autót, és nagyon jó idényt futott vele. Az a szilárd véleményem, hogy Csaba nagyon tehetséges versenyző volt, és el is jutott volna a Formula–1-ig. Olyan képességei voltak, amelyek alapján biztosan kiérdemelt volna egy ülést, aztán ki tudja, hogyan folytatódott volna... Az F1-ben mindig a megfelelő időben a megfelelő csapatnál kell lenni, de a mezőnyben helye lett volna.”
A sors kegyetlen fordulata, hogy Tost éppen ott volt azon a Formula–3-as versenyhétvégén, amelyen bekövetkezett a tragédia. Az osztrák szakembert valósággal sokkolta a szörnyű hír: „A Norisringen voltam Wili Weber F3-as csapatával, és nagyon megrázott a hír, mert szerettem Csabát, aki a barátom volt. Nagyon-nagyon nehéz volt feldolgozni.”
A 67 éves Tost 2005 vége óta a Red Bull B-csapatának istállóvezetője, így azóta elsősorban az osztrák cég fiatal feltörekvő tehetségeinek fejlesztése a célja. Elárulta ugyanakkor, hogy Kesjár Csabán kívül más honfitársunkban nem láttak különösebb fantáziát.
„Baumgartner Zsolt eljutott az F1-ig, és egész jó munkát végzett a Minardinál, de aztán megszakadt a karrierje. Vele sosem dolgoztam együtt, és ezután már nem is voltak magyar versenyzők a radarunkon. Szerintem egyébként manapság könnyebb sikereket elérni a motorsportban, mint néhány évvel ezelőtt, viszont a pénzre ugyanúgy szükség van most is. Azon múlik minden, hogy az ember tényleg akarja-e a sikert, ez a legfontosabb tényező. A fiatal versenyzőtől és családjától is rengeteg erőfeszítésre van szükség, de nekem az a tapasztalatom, hogy a fiatalabb generáció ma már olykor más iránt is érdeklődik. Viszont ha valakiben tényleg megvan az akarat, hogy profi versenyző legyen, annak könnyebb dolga van, mint a múltban.”