Nagyon szoros volt az élmezőny a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén, Sebastian Vettel szerint azonban a Mercedes nem mutatta meg valós erejét pénteken, szombaton visszaáll az élre.
„Jó péntekünk volt, de ilyenkor még nagyon nehéz megmondani, mi lesz a folytatásban. Az autó jól működik, de még mindig tudunk gyorsulni. Egy körön össze kell szednem magam, de a versenytempónkkal elégedett vagyok – mondta Vettel. – Biztos vagyok benne, hogy a Mercedes is gyors lesz, nem tudom, mi történt velük, szokatlanul lassúnak tűntek. Ám minden bizonnyal megváltozik a helyzet szombatra, hiszen van néhány csapat, amely pénteken nem mutatja meg a valós erejét."
A Ferrari edzésriportja, valamint Daniel Ricciardo rádióbeszélgetései az edzés alatt mind arra utaltak, hogy a vártnál jobb a gumik tapadása, és nem kopnak olyan gyorsan az abroncsok, ahogy előzetesen várta ez a két csapat. Viszont teljesen más a helyzet a Mercedesnél, amely Toto Wolff csapatfőnök elmondása szerint kellemetlenségekkel találkozott.
„Nem tudjuk, mi történt, képtelenek voltunk megfelelő állapotba hozni a gumikat. Emiatt egy körön és hosszabb távon sem voltunk elég gyorsak" – mondta Toto Wolff.
A vezető abban bízik, hogy a mérnökök szombatra kitalálnak valamit, és a Mercedes visszakerül az élre. Lewis Hamilton, aki csak a negyedik legjobb köridőt futotta a szuperlágy gumikon, nem tért ki a gumikra. A világbajnoki címvédő zsinórban a nyolcadik rajtelsőségére törekszik, amivel beállítaná Ayrton Senna F1-es rekordját, de úgy érzi, itt lesznek a legveszélyesebbek a rivális csapatok.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Rosberg az élen, az amerikai újonc összetörte az autóját |
2. szabadedzés: Orosz az élen, nincs Mercedes az első háromban |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny (61 kör, 308.828) rajtja |
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Szmog, bringás Button, pacsizó Alonso – képgaléria |
Hamilton beállíthatja Senna rekordját |
Váltás a Marussiánál, Rossi indul Szingapúrban |
Szmog miatt veszélyben a Szingapúri Nagydíj |
Ezért neveztek el kanyart Mexikóban Mansellről |
„Úgy tűnik, hogy veszélyesek. A Ferrari ugyanolyan gyors, mint mi, a Red Bull pedig különösen versenyképes, meglátjuk, mi lesz – mondta Hamilton. – Nem volt problémánk, egyszerűen gyorsabbak a többiek, mint máshol. Megszoktuk, hogy itt szorosabb a verseny, mint más pályákon, mindig ez a helyzet. Próbálkozunk, ugyanúgy nyomtuk a gázt, mint a többi nagydíj pénteki edzésein."
Daniel Ricciardo versenytempója a második szabadedzésen legalább annyira biztató volt, mint Danyiil Kvjat gyors köre, amellyel az orosz az élen zárta a szabadedzést.
„Remélem, tényleg jobban kezeljük a gumikat, mint a Mercedes, és valós az edzéstempónk közötti különbség – mondta az ausztrál. – Igazából nem a Mercedesszel foglalkozom, a Ferrari és a szombatra mindig felgyorsuló Williams a mi fő riválisunk. Bízom benne, hogy versenyben leszünk a dobogóért. A gyors köröm közel sem volt tökéletes, forgalomba is kerültem, van még bőven lehetőség javítani a szuperlágy gumikon. Örülök, hogy jól kezdtünk, a kocsi azonnal versenyképes volt, erre számítottunk, remélem, nem félrevezetőek az eredmények."
A Red Bull vezetősége kihasználta, hogy a csapat ismét a figyelem középpontjába került, Helmut Marko elmondta, a csapat az idény végén kivonul az F1-ből, ha nem sikerül megegyeznie versenyképes motort szállító gyártóval a 2016-os idényről.
„Már döntöttünk. Ha nem kapunk versenyképes motort, kiszállunk – mondta Marko a Sky Sportsnak. – Nem akarok belemenni a részletekbe, de mindenki láthatta, hogy Monzában esélyünk sem volt. Most vezetünk, és ha ez meg is változik szombatra, közel maradunk az elsőhöz. A pályától függ, mekkora szerepet játszik a motor, de semmi értelme úgy folytatni, hogy vannak pályák, amelyeken előre lemondhatunk a jó eredményről."
A Red Bull és a Toro Rosso jövője a Ferraritól függ, a Renault-val szakít a két csapat, a Honda szóba sem jöhet, a Mercedes pedig kijelentette, hogy nem szállít a riválisnak. Csakhogy a Ferrari sem akarja odaadni a Red Bullnak a legújabb fejlesztésű motorját, így már nem feltétlenül beszélhetünk versenyképes hajtóműről. A fő kérdés: van az a pénz, amiért az olaszok meggondolják magukat?
Szingapúrban a pilótapiacról is új pletykák keltek szárnyra: Romain Grosjean állítólag az újonc Haashoz szerződik, a helyére Sergio Pérez kerül a Lotusból Renault-vá alakuló csapathoz, míg a Force Indiához visszatér a német túraautó-bajnokságból Paul Di Resta. Ez egy verzió, de természetesen még semmi sem biztos.
1. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:46.142 | átlag: 171.788 km/ó | 34 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:46.181 | 0.039 mp h. | 34 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:46.256 | 0.114 | 29 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:46.479 | 0.337 | 33 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:46.487 | 0.345 | 35 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:46.659 | 0.517 | 30 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:46.781 | 0.639 | 34 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:46.959 | 0.817 | 26 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:47.294 | 1.152 | 35 |
10. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:47.427 | 1.285 | 32 |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:47.684 | 1.542 | 28 |
12. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:47.755 | 1.613 | 26 |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:47.795 | 1.653 | 33 |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:47.888 | 1.746 | 28 |
15. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:48.012 | 1.870 | 23 |
16. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:48.096 | 1.954 | 32 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:48.118 | 1.976 | 28 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:50.094 | 3.952 | 30 |
19. | Alexander Rossi | amerikai | Marussia-Ferrari | 1:56.739 | 10.597 | 9 |
20. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:59.932 | 13.790 | 3 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:47.995 | átlag: 168.841 km/ó | 27 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:48.314 | 0.319 mp h. | 24 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:48.331 | 0.336 | 21 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:48.494 | 0.499 | 23 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:48.785 | 0.790 | 20 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:49.380 | 1.385 | 19 |
7. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:49.466 | 1.471 | 17 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:49.854 | 1.859 | 21 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:50.019 | 2.024 | 28 |
10. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:50.068 | 2.073 | 21 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:50.123 | 2.128 | 21 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:50.125 | 2.130 | 23 |
13. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:50.158 | 2.163 | 18 |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:50.341 | 2.346 | 23 |
15. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:50.455 | 2.460 | 21 |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:50.883 | 2.888 | 21 |
17. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:51.035 | 3.040 | 18 |
18. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:51.188 | 3.193 | 8 |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:53.903 | 5.908 | 20 |
20. | Alexander Rossi | amerikai | Marussia-Ferrari | 1:53.918 | 5.923 | 18 |