Hamilton: Biztos voltam benne, hogy jó, amit teszünk

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.05.24. 18:08
Lewis Hamilton elismerte, a kerékcsere pillanatában még ő is logikusnak vélte, hogy a Monacói Nagydíj utolsó harmadában történt biztonsági autós időszak alatt friss abroncsokra kell váltani, mert azt hitte, a mögötte autózók is ezt teszik. A csapatfőnök nem győzött bocsánatot kérni az angoltól, míg Nico Rosberg elismerte, élete legszerencsésebb futama volt a vasárnapi Monte-Carlóban.

Lewis Hamilton legszívesebben elbujdosott volna Monacóban – a kötelező körök után meg is tette (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton legszívesebben elbujdosott volna Monacóban – a kötelező körök után meg is tette (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton legszívesebben elbujdosott volna Monacóban – a kötelező körök után meg is tette (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton legszívesebben elbujdosott volna Monacóban – a kötelező körök után meg is tette (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton legszívesebben elbujdosott volna Monacóban – a kötelező körök után meg is tette (Fotó: AFP)

Lewis Hamilton rendkívül csalódottan nyilatkozott a Monacói Nagydíj után, ami teljesen érthető, hiszen biztos győzelmet szalasztott el a hajrában egy teljesen értelmetlennek tűnő kerékcsere miatt. A biztonsági autó pályára küldése után az élmezőnyből csak ő ment ki a boxba, így Nico Rosberg és Sebastian Vettel mögé ért vissza, ami megpecsételte a sorsát.

Hiába ugyanis a gyorsabb és frissebb gumik, Monte-Carlóban lehetetlen előzni. Az angol a verseny utáni szokásos csapatfotózásra sem ment el, s ezt valószínűleg senki sem kérte számon tőle.

Hamilton mérnöke, Peter Bonnington nem tehető felelőssé a történtekért, legalábbis erre utal a verseny alatt Hamiltonnak tett üzenete: „Sajnálom, Lewis. Meg kell beszélnem a többiekkel itt a boxutcában, mi történt.”

A verseny utáni sajtótájékoztatón Hamilton azért megpróbálta elmagyarázni.

„Ilyenkor a pilóta a csapatára van utalva. A pálya mellett a kivetítőn láttam, hogy a srácok készülődnek a kerékcserére, s nem is aggódtam, azt hittem, Nico és Sebastian is ki fog állni a boxba – mondta Hamilton. – Volt egy pillanat, amikor rákérdeztek, kint maradnék-e, de akkor úgy hittem, ha ezt teszem, a lehűlt, használt, keményebb gumikon maradok, ők pedig kiállnak, friss szuperlágyakon jönnek mögöttem, és könnyű préda leszek. Ekkor biztos voltam benne, hogy jó, amit teszünk, mert ez a logikus, más is így dönt majd.”

Hamilton nem akarta a csapatra kenni a történteket, bár a rádiós beszélgetésekben nagyon csalódottnak és mérgesnek tűnt, a sajtóteremben már érettebben beszélt a történtekről.

„A csapat az egész szezonban csodálatosan dolgozott, együtt nyerünk, együtt veszítünk. Le fogunk ülni, hogy megbeszéljük, hogyan javulhatunk – mondta Hamilton, aki azt mondta a dobogós interjúban, hogy meg sem próbálja leírni, mit érez. Ám már tudja, mit kell tennie. – Jövőre visszajövök és megnyerem.”

A csapat vezetősége szégyenkezve beszélt az esetről, Toto Wolff csapatfőnök nem győzött bocsánatért esedezni.

„Nem tudok mást tenni, bocsánatot kell kérnem Lewistól. A pillanat hevében elszámoltuk magunkat – mondta Toto Wolff csapatfőnök. – Sajnálom, hogy így döntöttünk és sajnálom Lewist. Tökéletes kettős győzelem felé robogtunk, de rossz döntést hoztunk. Ennek utána kell járnunk, és bocsánatot kérni Lewistól.”

Nico Rosbergre ezúttal egy rossz szava sem lehetett Hamiltonnak, aki tavaly azt hitte, csapattársa az időmérőn szándékosan tett keresztbe neki, amikor az időlista élén állva megcsúszott, és megakadályozta, hogy az angol a végén egy gyors körrel megszerezze a pole pozíciót. Rosbergnek esélye sem volt legyőzni Hamiltont, az angol a végén mégis gratulált neki.

„Lewis szenzációsan vezetett, megérdemelte volna a győzelmet, de néha ilyen kegyetlen az autóversenyzés – mondta Rosberg. – Azt hiszem, ez a karrierem legszerencsésebb napja. Az autóban ülve nagyon nehéz eldönteni, mi a helyes döntés. Sohasem versenyeztem olyan hideg gumikon, mint a verseny újraindításakor, mintha jégen mentünk volna. Most igyekszem élvezni a pillanatot, de tudom, hogy ezen a hétvégén Lewis volt a jobb, össze kell szednem magam.”

Hamilton hiányzott a Mercedes szokásos győzelmi csapatfotójáról
Hamilton hiányzott a Mercedes szokásos győzelmi csapatfotójáról

Hamilton a hajrában úgy üldözte Vettelt, mint Nigel Mansell 1992-ben a hajrában Ayrton Sennát, és az 1992-es bajnok angol a Twitteren meg is osztotta nézeteit a történtekről.

„Nagyon sajnálom Lewist, ez hihetetlennek tűnik, de én is átéltem ezt. Arra kell gondolnia, hogy hosszú a szezon. Erőt kell merítenie a történtekből, még ha ez most még nehéznek is tűnik. Ismerem őt, tudom, hogy ez feltüzeli és a következő versenyeken szárnyalni fog” – írta Mansell a Twitteren.

AZ 1992-ES FUTAM ÖSSZEFOGLALÓJA

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Sebastian Vettel (2.): – Végig azon dolgoztam, hogy közel maradjak Nicóhoz, így a boxkiállásnál elé tudjak kerülni, de nem sikerült. A boxból kijövet feltartott egy Manor autó, talán pont ezen múlt. Jó, hogy ennyire közel voltunk, a második hely meglepő, de ott kellett lenni Lewis előtt, amikor kijött a boxból. Ilyen apróságokon múlik a jó eredmény, ezért dolgozunk.
Danyiil Kvjat (4.): – Ez életem legjobb eredménye az F1-ben, a csapatra is ráfért egy ilyen erős verseny. A végén a csapat esélyt adott Danielnek az előzésre és a dobogóra a szuperlágy gumikon, de miután nem tudott előzni, visszaadta a negyedik helyet.
Daniel Ricciardo (5.): – A verseny végén kaptam egy lehetőséget arra, hogy megelőzzem Hamiltont, de nem sikerült, a pozíció így visszajárt Danynek. Kimi megelőzésekor összeértünk, itt nehéz e nélkül manővert végrehajtani. Hálás vagyok a sportfelügyelőknek, hogy nem büntettek meg.

VERSTAPPENT MEGBÜNTETTÉK
Max Verstappent öt rajthellyel hátrébb sorolják a június 7-i Kanadai Nagydíjon, mert karambolt okozott a Monacói GP-n. A holland pilóta a futam 63. körének elején a célegyenesben hátulról nekiment Romain Grosjean Lotusának. Verstappen kiesett, a francia folytatta a versenyt, a pontszerzés mindkettejük számára meghiúsult. A holland pilóta két büntetőpontot is kapott. Ha ebből 12 hónapon belül összegyűjt 12-t, egy versenyt ki kell hagynia.
A BÜNTETŐPONTOK ÁLLÁSA
Pastor Maldonado
4
Sergio Pérez
4
Marcus Ericsson
3
Jean-Éric Vergne*
3
Romain Grosjean
2
Nico Hülkenberg
2
Kevin Magnussen*
2
Jenson Button
2
Roberto Merhi
2
Max Verstappen
2
Esteban Gutiérrez*
1
*nincs az idei mezőnyben

Kimi Räikkönen (6.): – Nem értem, miért nem büntették meg Ricciardót, nem tiszta számomra, miért jár büntetés, és miért nem. Az ilyenekért mindig büntetnek, most nem, és ez nagyon meglep. A Monacói Nagydíj sohasem élvezetes, ha rosszul sikerül az időmérőd, és az egész versenyen be vagy ragadva mások mögé.
Sergio Pérez (7.): – Boldog vagyok, remek munkát végzett a csapat, a versenyek felén pontot szereztem, ami azt mutatja, sikerült kihasználnunk a lehetőségeinket. Nehéz volt koncentrálni, mert az előttem haladók gyorsabbak, a mögöttem jövők lassabbak voltak, és így végig egyedül mentem.
Jenson Button (8.): – Jó napom volt, de nem veregetjük hátba egymást a pontszerzés miatt. Semmivel sem voltunk lassabban azoknál, akik az élen haladtak, megküzdöttünk ezért az eredményért. Nem tudom, mi lesz Kanadában, az teljesen más pálya.
Felipe Nasr (9.): – Csodás, hogy pontszerzés a kemény munkánk eredménye. Ez az egész csapat sikere.
Carlos Sainz Jr. (10.): – Életem első monacói F1-es futamán a boxból rajtolva pontot szerezni olyan, mint a győzelem. Jó volt a stratégiánk, élveztem a vezetést, nem akartam, hogy vége legyen.
Nico Hülkenberg (11.): – Fernando már a rajtnál feltolt a falra, utána végig üldöznöm kellett a mezőnyt. Az autón nem esett súlyos sérülés, gyors volt, de a jó eredményre nem volt esély.
Romain Grosjean (12.): – Nem sokat érzékeltem a balesetből, egyszer láttam, hogy elrepül mellettem. Monacóban nagyon nehéz előzni, erről ő is meggyőződhetett. Örülök, hogy jól van, nagyon veszélyes eset volt.
Marcus Ericsson (13.): – Nem a legjobb eredmény, de nem számíthattam sokkal jobbra a 17. helyről rajtolva. Tanulunk belőle, legközelebb jobb lesz.
Valtteri Bottas (14.): – Nehéz hét volt még nehezebb zárással. Mindent megpróbáltunk, de kevés volt. A két kiállásos stratégiával sem volt esélyünk. Ez a legrosszabb pálya az autónknak, a következő hetek sokkal jobbak lesznek.
Felipe Massa (15.): – Az első kanyarban nekem jöttek, utána pedig csak a kék zászlókat kellett figyelnem. Felejtsük el gyorsan ezt a versenyt!
Roberto Merhi (16.): – Remek ez az eredmény, jó volt Monacóban versenyezni. Kanada új élmény lesz, úgy érzem, egyre jobbak vagyunk.
Will Stevens (17.): – Célba értem az első monacói versenyemen, a másik autó is végigment, egy nagyon nehéz hét szép zárása mindez. Az autó a rajt után megsérült, nehéz volt irányítani, főleg a keményebb gumikon.
Max Verstappen (feladta): – Jó rajt után egy elrontott kerékcsere miatt hátulról kellett felzárkóznom, a szuperlágy gumikon gyorsabb voltam Rosbergnél és Vettelnél, de mögöttük maradtam, mert így könnyebb volt előzni. Aztán Grosjean mögé szorultam, a célegyenesben szerintem korábban fékezett, a szokásosnál, ezért ütköztünk. Nagy baleset volt, de jól vagyok.
Fernando Alonso (feladta): – Nem értem, miért büntettek meg, mit tehettem volna? Fontosabb, hogy kiestem, amiért nagy kár, mindkét autóval pontot szerezhettünk volna.
Pastor Maldonado (feladta): – A legelején baj volt a fékemmel, és csak körről körre rosszabb lett a helyzet, így kiálltam. Nagy kár érte, mert gyorsak voltunk, de egyszer biztosan mellénk áll a szerencse.

MONACÓI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (78 KÖR, 260.286 KM)
1.
Nico Rosberg
német
Mercedes
1:49:18.420
2.Sebastian VettelnémetFerrari 4.486 mp h.
3.Lewis HamiltonbritMercedes 6.053 mp h.
4.Danyiil KvjatoroszRed Bull-Renault11.965 mp h.
5.Daniel RicciardoausztrálRed Bull-Renault13.608 mp h.
6.Kimi RäikkönenfinnFerrari14.345 mp h.
7.Sergio PérezmexikóiForce India-Mercedes15.013 mp h.
8.Jenson ButtonbritMcLaren-Honda16.063 mp h.
9.Felipe NasrbrazilSauber-Ferrari23.626 mp h.
10.Carlos Sainz Jr.spanyolToro Rosso-Renault25.056 mp h.
11.Nico HülkenbergnémetForce India-Mercedes26.232 mp h.
12.Romain GrosjeanfranciaLotus-Mercedes28.415 mp h.
13.Marcus EricssonsvédSauber-Ferrari31.159 mp h.
14.Valtteri BottasfinnWilliams-Mercedes45.789 mp h.
15.Felipe MassabrazilWilliams-Mercedes1 kör h.
16.Roberto MerhispanyolMarussia-Ferrari2 kör h.
17.Will StevensbritMarussia-Ferrari2 kör h.
FELADTA
megtett körök
Max VerstappenhollandToro Rosso-Renault62
Fernando AlonsospanyolMcLaren-Honda41
Pastor MaldonadovenezuelaiLotus-Mercedes5
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Lewis Hamilton366126
2. Nico Rosberg266116
3. Sebastian Vettel156 98
4. Kimi Räikkönen15 60
5. Valtteri Bottas4 42
6. Felipe Massa5 39
7. Daniel Ricciardo6 35
8. Danyiil Kvjat4 17
9. Felipe Nasr3 16
10. Romain Grosjean3 16
11. Sergio Pérez3 11
12. Carlos Sainz Jr.4 9
13. Nico Hülkenberg1 6
13. Max Verstappen1 6
15. Marcus Ericsson2 5
16. Jenson Button1 4
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes242
2. Ferrari158
3. Williams-Mercedes 81
4. Red Bull-Renault 52
5. Sauber-Ferrari 21
6. Force India-Mercedes 17
7. Lotus-Mercedes 16
8. Toro Rosso-Renault 15
9. McLaren-Honda 4
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik