A 2014-es szezont uraló Mercedes eddig 2015-ben is érinthetetlennek tűnt, sőt, az első futam után mindenki úgy vélte, még nagyobb az előnye, mint egy éve, és sétakocsikázás lesz a 2015-ös szezon. Csakhogy a Mercedes gyenge pontjára fény derült Malajziában: a nagy hőségben nem úr a német csapat, Lewis Hamilton és Nico Rosberg nem tudott mit kezdeni Sebastian Vettellel.
„Nem tudom, más lenne-e a végeredmény, ha kint maradok a pályán Vettel előtt a biztonsági autó pályára küldésekor – mondta Hamilton. – Talán jobban kímélte nálunk a gumikat a Ferrari, mindenképpen szoros verseny lett volna. Többen kint maradtak a pályán, mire átverekedtem magam rajtuk, túl nagy lett a hátrányom. Az autó nem volt jól kiegyensúlyozva, így a gumikat sem tudtam kímélni, gyötrődés volt ez a futam. Az utolsó boxkiállásom előtt tudtam, hogy a lágyabb gumi lenne a jobb, mégsem azt kaptam meg, a csapat meg volt győződve arról, hogy jól döntött. Mindannyian igyekeztünk. A Ferrari számára kedvezett a forróság, meglátjuk, mire mennek hűvösebb versenyeken.”
„A Mercedes talán a vártnál jobban szenvedett a forró aszfalton, mi pedig a vártnál kevésbé. Kínában közel sem lesz ekkora forróság, a Mercedes sokkal jobb lesz ismét” – mondta Sebastian Vettel, akinek teljes nyilatkozatát (ahogy a Ferrari és a Mercedes vezetőiét is) ide kattintva olvashatja el.
Nico Rosberg nem tudta megelőzni a rajtnál Vettelt, aztán a boxkiállásnál Hamiltonra kellett várnia, és még hátrébb került a mezőnyben, mint csapattársa. Végül feljött a harmadik helyre, de nagyon mérgesen beszélt arról, hogy a rádión nem kapta meg az információkat.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Rosberg a két Ferrari előtt, Hamilton Mercedese leállt |
2. szabadedzés: Hamiltonnak két gyors kör elég volt, Räikkönen Rosberg előtt |
Hamilton: A Ferrari nagyszerű, valóban gyorsnak tűnik |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: Rosberg visszaállt az élre, Räikkönent defekt hátráltatta |
Időmérő: Vettel és a Ferrari az első sorban az esős időmérő után |
A Mercedes elhitette Vettellel, hogy akár nyerhet is |
VASÁRNAP |
Ferrari is back! Vettel megtörte a Mercedes uralmát |
Vettel: Az utolsó néhány körben majdnem besz.rtam |
„A mérnökeink nem ülnek az autóban, nekik ott vannak a számítógépeik és a csodálatos adathalmazuk. Nekem semmim sincs, próbálom követni, mi is történik. Ha csak motivációs eszközként is, jó, ha néha mondanak valamit, de ez ma teljesen hiányzott. Ezen javítanunk kell, mert tényleg úgy éreztem, hogy magamra maradtam, és nem láttam a teljes képet – bosszankodott Rosberg. – Az egyik kerékcserém előtt például közeledtem Lewis felé, de utána egyáltalán nem láttam a versenyen. Azt sem tudtam, mi történik. Azt is csak a legvégén tudtam meg, hogy más gumikat használtunk.”
Rosberget persze azzal is szembesítették, hogy az Ausztrál Nagydíj után jobb Ferrarit szeretett volna az izgalmasabb versenyek érdekében.
„Hatalmas különbség van a között, hogy közelebb jutnak hozzánk és hogy megvernek minket, mert gyorsabbak! Vissza fogunk vágni, méghozzá nem is akárhogy. Jöhet a csata folytatása” – mondta Rosberg.
A Ferrari valós erejét Vettel mellett Kimi Räikkönen is demonstrálta, első körös defektje után a második kört három keréken teljesítette, majd a mezőny végéről kapaszkodott vissza a Mercedesek és a Williamsek közé. Sérült padlólemezzel…
„A hőség a kezünkre játszott, de ha Melbourne-ben nem kerül közénk más autó a rajt után, két hete nem nyertek volna olyan nagy fölénnyel. Egy körön nem vagyunk olyan gyorsak, mint ők, de a versenytempónk a tavalyihoz képest óriási – mondta Räikkönen. – A defekt után mindent kihoztam a versenyből. Nem tudok mit tenni, ha hátulról nekem jönnek, ez van. A biztonsági autós fázis segített, és szerencsére a padlólemez sérülése sem volt súlyos.”
Három évvel meghosszabbították a Malajziai Nagydíj szerződését, így a sepangi futam 2018-ig biztosan szerepel a Formula–1-es programban. A helyi kormány vasárnap, a viadal után jelentette be a hosszabbítást. A főszponzor a továbbiakban is az állami olaj- és gázszolgáltató vállalat, a Petronas lesz. A sepangi GP 1999 óta része az F1-es naptárnak. |
A Ferrarik és a Mercedesek mögött a két Williams, majd a két Toro Rosso következett, megelőzve a két Red Bullt. A Toro Rosso legutóbb 2008-ban volt jobb az osztrák energiaital-gyártó első csapatánál. Christian Horner el is ismerte, hogy a fiókcsapatnál jobb munkát végeztek.
„Megérdemelték, hogy legyőzzenek minket, ma jobbak voltak nálunk – mondta Horner a konstruktőr-vb-n is a Red Bull elé kerülő faenzaiakról. – Szép munkát végeztek, de mi közel sem vagyunk ahhoz, amit szeretnénk. Bosszantó verseny volt, Daniel első légterelője a rajtnál megsérült, a fékek mindkét autón felforrósodtak, aminek meg kell vizsgálni az okát. A sebességünk nem kiegyensúlyozott, a Kínai Nagydíjig orvosolnunk kell a problémáinkat. A Renault fejlődik, ehhez nem fér kétség.”
Amikor a BBC riportere szembesítette Hornert a Renault ígéretével, miszerint a májusi Monacói Nagydíjra a Renault motorja lesz a legvezethetőbb, Horner szkeptikusan reagált: „Sikerült elérned, hogy nagy pénzben fogadjon veled ebben?”
Horner a két Red Bullt leköröző Vettelnek is gratulált.
„Seb csodálatosan versenyzett, elismerésem neki és a Ferrarinak is! Remélhetőleg hamarosan mi is ott leszünk ebben a csatában” – mondta Horner.
A Red Bull még mindig jobb a McLarennél, de Fernando Alonso úgy érzi, ha nem kellett volna kiállnia a McLaren-Honda energiaátalakító-rendszerének túlmelegedése miatt, akár pontot is szerezhetett volna.
„Jobb volt a versenyem, mint számítottam. Képesek voltunk tartani a lépést a riválisainkkal, voltak olyan időszakok, amikor még közeledtem is a Red Bullokhoz. Ez kellemes meglepetés volt. Talán egy pontot szerezhettem volna. A legfontosabb, hogy már tartottuk a lépést másokkal, és nem az utolsó hely elkerüléséért csatáztunk. Az első lépést megtettük” – mondta Alonso.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Valtteri Bottas (5.): – A rajtnál rosszul helyezkedtem, sok helyezést vesztettem, de az autónak köszönhetően visszaküzdöttem magam, és a végén jót csatáztam Felipével. Hamarosan jönnek a fejlesztéseink, sokat várok tőlük.
Felipe Massa (6.): – Nem mondhatnám, hogy fantasztikus napom volt, a kerékcserémnél probléma adódott, ami lehetőséget adott Valtterinek, hogy felzárkózzon. A csatánkat nagyon élveztem.
Max Verstappen (7.): – Élveztem a versenyt, a csapat remek munkát végzett. Az elején a lágyabb gumikon nem volt stabil az autó, de miután a keményre váltottunk, minden rendben volt, boldog vagyok.
Carlos Sainz Jr. (8.): – A csalódást keltő időmérő után nagy elégtétel, hogy a tizenötödik helyről rajtolva nyolcadik lettem. Nehéz körülmények között tökéletes volt a kétkiállásos taktika.
Danyiil Kvjat (9.): – Versenybaleset volt a Hülkenberggel történő ütközésem, mindketten tartani akartuk a pozíciónkat, nincs okom hibáztatni. Ennél több nem volt a versenyünkben.
Daniel Ricciardo (10.): – Hát ez idegesítő volt. Úgy készültem, hogy jó kis versenyem lesz, de a rajtnál meghibásodott a kocsi, és attól kezdve egy lejtő volt a délután. Sebnek gratulálok, nagyszerű volt.
Romain Grosjean (11.): – Jól sikerült az első köröm, szép előzéseket is mutattam be, de sok időt vesztettem Hülkenberg mögött, majd a Pérezzel történő koccanás miatti megpördülésemmel. Red Bullokat, Toro Rossókat és Force Indiákat előztem meg, az élvezetet pedig csak fokozta, hogy az itatóm elromlott.
Felipe Nasr (12.): – Nehéz hétvégém volt, végig az autóval küszködtem. Az első kör végén el kellett volna kerülnöm a koccanást Kimivel, de ez előfordul az autóversenyzésben.
Sergio Pérez (13.): – Kockáztattunk a stratégiával, a gumikkal sokat küszködtem. Nem értem, miért büntettek meg a Grosjeannal való koccanás miatt, nemigen tudtam mást tenni, szerintem versenybaleset volt.
Nico Hülkenberg (14.): – Úgy döntöttünk, hogy kint maradok a pályán, de nem volt egyszerű, nagyon csúszkált az autó. A Kvjattal történő baleset előtt nagyon szélesen vettem az egyes kanyart, s miután visszatértem az ívre, a Red Bull már mellettem volt, és összeértünk. Talán nem számított arra, hogy visszatámadok.
Roberto Merhi (15.): – Nagyon boldog vagyok, büszke lehet a csapat arra, hogy két nappal az autó első kilométerei után teljesítettük a versenyt. Fontos ez nekünk, főleg úgy, hogy mások nem tudtak végigmenni. Kár, hogy Will nem állhatott rajthoz.
Pastor Maldonado (feladta): – Versenyképesek vagyunk, lesz még lehetőségünk pontot szerezni, ebben biztos vagyok. Sajnos az első körben történt defekt miatt a mezőny végére kerültem, aztán fékhiba miatt kiestem.
Jenson Button (feladta): – Csatáztunk az előttünk haladókkal, gyorsabbak voltunk másoknál, amíg a turbó tönkre nem ment. Érdekes volt látni, mik az erősségeink és a gyengéink a Force Indiához, illetve a Sauberhez képest. Nem számít, hogy a tizenharmadik helyen végzünk, most az adatgyűjtés a fontos.
Marcus Ericsson (feladta): – Bosszantó vége lett a biztató hétvégének. Nagyon jól alakult a verseny a rajt után, de Hülkenberg még jobban rajtolt, így elém került, és amikor megpróbáltam megelőzni, a kocsi hátulja megcsúszott.
Will Stevens (nem indult): – Nagyon csalódott vagyok, hogy nem lehettem a pályán, de nem csüggedhetünk, fel a fejjel!
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:41:05.793 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 8.569 mp h. |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 12.310 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 53.822 mp h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:10.409 p h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:13.586 p h. |
7. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:39.085 p h. |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1 kör h. |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1 kör h. |
11. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 3 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 47 | |
Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 41 | |
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 21 | |
Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 3 | |
NEM INDULT | ||||
Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 1 | 2 | 2 | 43 |
2. | Sebastian Vettel | 1 | 2 | 2 | 40 |
3. | Nico Rosberg | – | 2 | 2 | 33 |
4. | Felipe Massa | – | – | 2 | 20 |
5. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | 12 |
6. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | 10 |
6. | Felipe Nasr | – | – | 1 | 10 |
8. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 9 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
9. | Max Verstappen | – | – | 1 | 6 |
11. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 2 | 6 |
12. | Marcus Ericsson | – | – | 1 | 4 |
13. | Danyiil Kvjat | – | – | 1 | 2 |
14. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 76 |
2. | Ferrari | 52 |
3. | Williams-Mercedes | 30 |
4. | Sauber-Ferrari | 14 |
5. | Toro Rosso-Renault | 12 |
6. | Red Bull-Renault | 11 |
7. | Force India-Mercedes | 7 |