Hamilton: Nekem többé nem mondják, hogy elég a második hely

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.05.10. 18:47
null
Lewis Hamilton még csapattársa utoléréséért is a végsőkig küzdött, de végül nem járt sikerrel (Fotók: Action Images, AFP)
Nico Rosberg szerint a Mercedes a Spanyol Nagydíjon megmutatta, hogy a fejlesztési háborúban is le fogja győzni a Ferrarit, de Sebastian Vettel szerint a vasárnapi különbség nem mutatta hűen az erőviszonyokat. Lewis Hamilton leszögezte, neki többé nem mondhat olyat a csapata, hogy elégedjen meg a második helyezéssel. Jenson Button élete legfélelmetesebb versenyét tudja maga mögött, attól tart, a McLaren pontot sem szerez az idén.

Nico Rosberg szerint a Spanyol Nagydíj megmutatta, hogy a Mercedes fejlesztései hatékonyabbak voltak azoknál, amelyeket a Ferrari Barcelonába vitt, és ismét kétségtelen, melyik autó a legjobb a mezőnyben.

„Sokkal nagyobb előnnyel zártunk, mint amit a legutóbbi versenyeken láttunk, ami azt mutatja, hogy mi tettük a nagyobb lépést. Kicsit meglepő a különbség, de nem kérdés, kié a legjobb autó. A fejlesztési csatát mi nyertük meg ezen a hétvégén, ami kulcsfontosságú az idény további alakulására nézve" – mondta a majdnem tökéletes hétvégét záró Rosberg.

A versenyen Lewis Hamiltonnak a második helyezés megszerzéséért is meg kellett küzdenie Rosberg mögött, de a nyilatkozatcsatát ő zárta jobban. Amikor a versenyt követő sajtótájékoztatón megkérdezték a három dobogóst, mit vár a leginkább a Monacói Nagydíjon, azt felelte: „A lányokat."

Az angol elmondta, rossz rajtja miatt nem mutathatta meg, mit tud, ezért ez a verseny számára kármentés volt.

„Rosszul rajtoltam, utána próbáltam visszajönni, hogy legyen esélyem a győzelemre, de ez a pálya a legrosszabb, itt nem lehet előzni, nem lehet követni a másik autót. Még a DRS sem segít. Nagy kár érte, mert nem mutathattam meg, milyen gyors vagyok – mondta Hamilton, aki a végén még próbált Rosbergre is felzárkózni, hiába győzködte a mérnöke, hogy reménytelen. – A végén győzködtek, hogy vegyek vissza, mert nincs értelme hajtani a kocsit, de nem ezért vagyunk itt? Ha ilyeneket kérnek tőlem, képtelen vagyok szót fogadni, figyelmen kívül hagyom. És teszek róla, hogy többé ne mondjanak ilyet. Monacóban nagyon régóta nem nyertem, itt lenne az ideje."

Nico Rosbergnek járt a puszi is a győzelemért
Nico Rosbergnek járt a puszi is a győzelemért

Niki Lauda, a Mercedes-istálló elöljárója nem elsősorban a kettős győzelemnek örült.

„Ezen a versenyen a Ferrarival szembeni 45 másodperces előny a legjobb hír. Gondolnunk kell a jövőre is – mondta Lauda. – Nico visszatért, örülök neki, kellett ez, miután Lewis az első négy versenyen elsöpörte."

Sebastian Vettel jó rajtjával esélyt teremtett a második helyezés megszerzésére, de a Mercedes túl gyors volt a Ferrarinak, Lewis Hamilton a verseny második harmadában átállt három kerékcserés stratégiára, és így is könnyedén megelőzte a németet.

„Nem volt elérhetetlen a második hely, a verseny elején elég jól tartottuk a lépést a Mercedesszel, de Lewis a három kiállásra váltva túl gyors lett. Sajnos sok időt vesztettem a lekörözésekkel, de ez kiszámíthatatlan, néha neked kedveznek, néha ellened játszik ez – mondta Vettel, aki rengeteget panaszkodott a rádión. – Versenyzőként mindig panaszkodsz valamire, főleg, ha német vagy. A különbség nem tükrözi hűen az erőviszonyokat, minden pályán változik a távolság a két autó között."

Sokan kérdőre vonták a Ferrarit, miért nem követte Vettel Hamilton stratégiáját, és ment utána a boxba, hátha megtartotta volna a második helyet, hiszen itt nem lehet előzni. Maurizio Arrivabene csapatfőnök örül neki, hogy maradtak a két kiállásnál.

„Nem volt hibás a stratégiánk, sőt, ez volt az egyetlen út a harmadik hely megszerzéséhez. Ha háromszor áll ki Sebastian, a dobogóról is lemarad" – mondta a szokásosnál sokkal komorabb Arrivabene.

A McLaren-istálló nagy reményekkel érkezett Spanyolországba, javított motorral és az autó átfestésével is jelezte, hogy számára itt kezdődik az idény. Ehhez képest egyik autója sem jutott be az időmérő harmadik szakaszába, a pontszerzésre sem volt esély, Fernando Alonso kiesett fékhiba miatt, míg Jenson Button a 16. helyen ért célba.

Az angol a szokásos örök optimista McLaren-szólamokat meghazudtolva a verseny után súlyos problémákról beszélt.

„Nem volt unalmas az első harminc kör. Életem legfélelmetesebb harminc köre volt – mondta Button. – Egyáltalán nem éreztem az autó hátulját, amint a gázra léptem, csúszni kezdett, és az sem számított, hogy lassú vagy gyors kanyarban voltam. Nem tudom, mi ennek az oka, és azt kell mondanom, a mai verseny után nem hiszem, hogy ebben az évben pontot szerzünk. Remélem, nincs igazam, és ez egyszeri probléma volt."

Egyre keserűbbek a McLaren-pilóták eleinte derűlátó nyilatkozatai
Egyre keserűbbek a McLaren-pilóták eleinte derűlátó nyilatkozatai

A sportfelügyelő testület nem büntette meg Carlos Sainzot, aki az utolsó körben a kettes kanyar levágásával előzte meg Danyiil Kvjatot, és lett kilencedik. A spanyolnak igazat adtak abban, hogy az autója eleve előrébb volt, és balesetet előzött meg a pálya elhagyásával.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Valtteri Bottas (4.): – Gyorsultunk versenytávon, aminek nagyon örülök. A verseny ugyanolyan volt, mint a bahreini, a végén egy Ferrarit kellett magam mögött tartanom, és sikerült. Két finn csatázott egymással más-más fegyverekkel.
Kimi Räikkönen (5.): – Ennél sokkal jobb hétvégére számítottam. Az autót nehéz volt vezetni, a Williamst pedig nem tudtam megelőzni, túl gyors volt az egyenesben. Ahhoz képest, mennyit szenvedtünk, nem rossz az eredmény, és sokat is tanultunk. Remélem, Monacóban visszatérünk a korábbi kerékvágásba.
Felipe Massa (6.): – Elégedettek lehetünk, hiszen szereztünk húsz pontot, nem sokkal kaptunk ki a Ferraritól, és messze a Red Bull előtt zártunk.
Daniel Ricciardo (7.): – A legnagyobb problémánk az időmérős teljesítményünk. Egy körön nem vagyunk elég jók, és ez befolyásolja a versenyünket. A hetedik hely mindenesetre hűen tükrözi, hol állunk jelenleg.
Romain Grosjean (8.): – Örülök, hogy senki sem sérült meg a boxkiállásomnál, a gumik nem tapadtak, ezzel együtt hibáztam, jövök a srácoknak néhány sörrel. A negyedik sebességi fokozatom nem működött, de így is zsinórban a harmadik versenyen szereztem pontot.
Carlos Sainz Jr. (9.): – Lelombozó volt a verseny eleje, mindenki előzgetett minket, az ötödik hely gyorsan csak emlék maradt. A végére tartalékoltam, és az autó is jobb, amikor könnyű, így vissza tudtam jönni. A végén Danyiilt előztem, már előtte voltam, amikor nekiment a hátsó kerekemnek. Azért vágtam le a kanyart, hogy elkerüljük a balesetet.
Danyiil Kvjat (10.): – Rosszul rajtoltam, ami ezen a pályán megbocsáthatatlan. Az autót minden téren javítanunk kell, de már az is nagy szó, hogy mindketten célba értünk.
Max Verstappen (11.): – Nehéz verseny volt, a jól sikerült időmérő után nem erre számítottam. Pontokat akartam szerezni, ehelyett arra kellett figyelnem, hogy elengedjem azokat, akik leköröznek.
Felipe Nasr (12.): – Egyik gumitípuson sem voltunk elég gyorsak, az autónk nem tartozik a legjobbak közé aerodinamikai szempontól, ezért nem volt esélyünk a pontszerzésre.
Sergio Pérez (13.): – Az időmérő eredménye után ez volt a maximum. Versenytempó terén jobbak vagyunk, mint egy körön, de gyakran ez sem elég a pontszerzéshez. Viszont ha javítunk a szombatjainkon...
Marcus Ericsson (14.): – Sajnos ennyi volt a versenyben, a forgalomból nem lehetett kikerülni, a boxkiállás sem volt problémamentes. A következő versenyekre ezeket a bakikat ki kell küszöbölnünk.
Nico Hülkenberg (15.): – Háromszor cseréltem kereket, de ez a stratégia csak akkor működik, ha lehet előzni a pályán. Barcelonában lehetetlen, így mások mögé szorulva nem volt sok esélyem.
Will Stevens (17.): – Eddig ez volt a legjobb versenyhétvégénk. A rajt után 12 körig Roberto mögé szorultam, de miután megelőztem, a saját tempómban autózhattam.
Roberto Merhi (18.): – Örülök, hogy célba értem a hazai versenyemen. Az autó nagyon megbízható, a teljesítményén még van mit javítani.
Pastor Maldonado (feladta): – Meglepően gyors volt az autó a verseny elején, de aztán a csapattársam nekemjött, eltörte a légterelőmet, és ettől lelassultam. Gyors az autó, én is jól vezetek, előbb-utóbb megjön a szerencse is.
Fernando Alonso (feladta): – Egy körrel korábban éreztem, hogy valami nem stimmel a fékekkel, mire a boxba értem, már ott sem tudott megállni az autó. Félelmetes volt, még jó, hogy senki sem sérült meg. Abban bíztunk, hogy a nyolcadik vagy a kilencedik helyezés meglehet. Nem könnyű felzárkózni, mozgó célpontra lövünk, talán Monacóban nagyobb szerencsénk lesz.

SPANYOL NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (66 kör, 307.104 KM)
1.Nico Rosberg
német
Mercedes
1:41:12.555
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 17.551 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 45.342 mp h.
4. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 59.217 mp h.
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:00.002 p h.
6. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:21.314 p h.
7. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1 kör h.
8. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1 kör h.
9. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1 kör h.
10. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1 kör h.
11. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1 kör h.
12. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1 kör h.
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1 kör h.
14. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1 kör h.
15. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1 kör h.
16. Jenson Button brit McLaren-Honda 1 kör h.
17. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 3 kör h.
18. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 4 kör h.
FELADTA
megtett körök
Pastor Maldonado
venezuelai Lotus-Mercedes
45
Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 26
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 3 5 5 111
2. Nico Rosberg 1 5 5 91
3. Sebastian Vettel 1 4 5 80
4. Kimi Räikkönen 1 4 52
5. Valtteri Bottas 4 42
6. Felipe Massa 5 39
7. Daniel Ricciardo 5 25
8. Romain Grosjean 3 16
9. Felipe Nasr 2 14
10. Carlos Sainz Jr. 3 8
11. Nico Hülkenberg 1 6
11. Max Verstappen 1 6
13. Sergio Pérez 2 5
13. Marcus Ericsson 2 5
15. Danyiil Kvjat 3 5
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 202
2. Ferrari 132
3. Williams-Mercedes 81
4. Red Bull-Renault 30
5. Sauber-Ferrari 19
6. Lotus-Mercedes 16
7. Toro Rosso-Renault 14
8. Force India-Mercedes 11

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik