Hamilton: Nem én akartam kimenni a pályára

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.06.06. 08:24
null
Hamilton szerint „már senki sem gondolja úgy a csapatnál, hogy jó ötlet volt” a pályára menni (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton azt mondta, nem azt ő döntése volt, hogy kimenjen a szakadó esőben a pályára a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén, de ilyenkor nem tehet mást a csapata, mint hogy nevet egyet a történteken, és továbblép. A Ferrari fejlesztései jól sikerültek, s a Honda is elégedett a pénteki eredményeivel.

 

Lewis Hamilton szerint a legokosabb, ha csak nevet egyet a csapat azon, hogy ő a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén szakadó esőben intermediate gumikon ment ki a pályára, ésa falnak csúszott. A nehezen érthető vakmerőség ellenére mindkét edzést az élen zárta.

„Nem én akartam kimenni a pályára, és már senki sem gondolja úgy a csapatnál, hogy jó ötlet volt. Nem mentem túl gyorsan, a hajtű felé közeledtem, és olyan volt, mintha jégre futottam volna – mondta Hamilton. – Szó szerint olyan volt, mintha jégpáncélon mennék, és egy pont után csak utas voltam a kocsiban. Nem így képzeltük el az edzés végét, de mit tehetünk? A legjobb, ha nevetünk rajta egyet, és a srácok keményen dolgoznak, hogy holnapra megjavítsák a kocsit.”

A 46. KANADAI NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
1. szabadedzés: Nagy az űr Hamilton és Rosberg mögött Kanadában
2. szabadedzés: Újabb orbitális Mercedes-hiba, Hamilton a falban
SZOMBAT
16.00–17.00: 3. szabadedzés
19.00–20.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
20.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO mindegyik edzésről élő, szöveges tudósítással számol be.
Alonso keresi a legtöbbet, de hol jár Hamilton?
A Ferrari beveti új motorját, 30 lóerőt nyer vele
Verstappen és Massa szájkaratéjával indult a hétvége
Button és az „első körös flepnis" beszólt Verstappennek
Alonso kiakadt a mai autókra, frusztrálja a vezetésük

A csapat azzal magyarázta a pilóták pályára küldését – Hamilton mellett Nico Rosberg is a pályára hajtott, ő vissza tudta vinni a boxba az autóját –, hogy valamit ellenőrizni akartak a rajtprogramon a kuplungon. Paddy Lowe technikai igazgató elmondta, nem a gumifalnak csapódó orr miatt aggódnak, hanem az autó hátulja miatt, a Mercedest mentő darus kocsi kezelője ugyanis olyan durván emelte fel az autót, hogy a hátulját a daruhoz csapta. „Megnéztük, szerencsére semmi súlyos” – így Lowe.

Hamiltonnak száraz pályán is voltak problémás pillanatai, az első edzésen megpördült a hajtűkanyarban, a másodikban pedig megdobta a kerékvető a célegyenes előtti sikánban, csak a szerencsének köszönhette, hogy nem ütközött a falnak.

„A hajtűkanyarban az elektronikus vezérlő hirtelen leblokkolta a hátsó kerekeket, és nem tudtam korrigálni. Ezt a boxban kijavították, nem az én hibám volt – mondta Hamilton. – A célegyenes előtt túl későn fékeztem, ezért futottam a szegélykőre. Mindezek ellenére elégedett vagyok az autóval, jobb, mint tavaly volt. Nem tudom, mi lehet az oka, talán sikerült úgy beállítani a fékeket, hogy jobban fekszik a stílusomnak.”

Hamilton elárulta, aggódik a Ferrarik miatt, a második edzésen ugyanis Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen ő és Rosberg közé furakodott az eredménylistán. Ám abban az angol és csapattársa is egyetértett, hogy szombaton az időmérőn derül ki, milyen erős is lett a Ferrari az új, az eddiginél 30 lóerővel erősebb motorral.

„Az új eszközeink úgy működtek, ahogy vártuk, és ez a legfontosabb. Nem volt ideális a felkészülésünk a versenyre, de nem is a jó köridőkre törekedtünk, hanem arra, hogy érezzük a kocsit – mondta Vettel. – Rengeteg múlik azon, hogy milyen módosításokat végzünk az autón szombatra, mert még nem lehetünk elégedettek. A Mercedes gyors, efelől nincs kétségünk.”

Vettel elmondta, nem szándékoztak kimenni az esőben, s Hamilton balesete után egyértelmű volt, hogy nem éri meg kockáztatni, ha sajnálta is a lelátókon ázó nézőket.

A Lotus mellett a Red Bull is erősnek tűnt, a tavaly Kanadában karrierje első győzelmét arató Daniel Ricciardo elmondta, a Monacóban elért 4. és 5. helyezés után a csapat ugyanott tart, ahol tavaly járt a montreali futam idején. Az egyetlen, ami miatt aggódnia kell a Red Bullnak, az esetleges büntetés az ötödik motor használata miatt. Christian Horner csapatfőnök is ebben bízik.

„Tudjuk, hogy előbb-utóbb ötödik motorra lesz szükségünk, és most az a célunk, hogy ezen és a következő versenyen még ne legyen rá szükség. Elég rosszul nézne ki, ha a hazai versenyünkön, Ausztriában mindkét autónk az utolsó sorból indulna – szólt Christian Horner, aki szerint nincs messze a csapat a Ferraritól. – Már csak fél másodpercet kell találnunk ahhoz, hogy odakerüljünk a rajtrács elejének közelébe. Pilótáink fiatalok, nagyon sokat számít az önbizalmuk, Danyiil Kvjatnak jót tett a monacói negyedik helyezése.”

Alonso és a McLaren-Honda a 9. helyen zárta az első edzést
Alonso és a McLaren-Honda a 9. helyen zárta az első edzést

A Honda is motorja negyedik példányát használja erőforrása több eleméből, hasonlóan közel áll a büntetéshez, mint a Renault csapatai. A japánok a hőenergia-átalakítót fejlesztették a Kanadai Nagydíj előtt, és a pénteken tapasztaltak új reményt adnak a McLarennek.

„Nagyon nehéz a pálya számunkra, mégis minden jól működött, úgy történt, ahogy megálmodtuk, és ha így folytatjuk, elérjük a célunkat, és az idény végére beérjük az élcsapatokat – mondta Arai Jaszuhisza, a Honda sportigazgatója. – Még van hét fejlesztési zsetonunk, de nem döntöttük el, milyen alkatrészekre használjuk el őket.”

KANADAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:15.988 átlag: 206.606 km/ó 22 kör
2. Sebastian Vettel német Ferrari 1:16.304 0.316 mp h. 19
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:16.310 0.322 20
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:16.440 0.452 22
5. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:16.600 0.612 15
6. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:16.849 0.861 18
7. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:16.864 0.876 15
8. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:17.041 1.053 19
9. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:17.092 1.104 10
10. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:17.111 1.123 16
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:17.120 1.132 15
12. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:17.261 1.273 17
13. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:17.318 1.330 23
14. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:17.367 1.379 20
15. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:17.627 1.639 21
16. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:17.657 1.669 23
17. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:17.751 1.763 21
18. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:18.135 2.147 20
19. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:19.531 3.543 15
20. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:19.734 3.746 13
1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:16.212 átlag: 205.999 km/ó 34 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:16.627 0.415 mp h. 38
3. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:17.721 1.509 35
4. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:17.871 1.659 34
5. Sebastian Vettel német Ferrari 1:17.905 1.693 25
6. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:17.985 1.773 28
7. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:18.021 1.809 30
8. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:18.026 1.814 41
9. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:18.128 1.916 34
10. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:18.257 2.045 24
11. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:18.325 2.113 40
12. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:18.439 2.227 26
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:18.503 2.291 28
14. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:18.775 2.563 24
15. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:18.786 2.574 25
16. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:18.948 2.736 30
17. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:19.065 2.853 23
18. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:19.165 2.953 32
19. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:20.616 4.404 33
20. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:20.624 4.412 27
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik