A legutóbbi négy versenyt megnyerő Lewis Hamilton Monte-Carlóban folytatná jó sorozatát, de tudja, hogy nem mindig fog Nico Rosberg előtt végezni, a jó sorozat folytatása érdekében feljebb kell lépnie egy szinttel.
„Bahreinben és Spanyolországban annak ellenére nyertem, hogy Nico volt a gyorsabb. Ez jó annak fényében, hogy ellen tudtam állni a nyomásnak, de igenis zavar, hogy gyorsabb volt nálam – mondta Hamilton. – Nem panaszkodom, csak a tökéletességre törekszem. Örültem a barcelonai győzelemnek, azonban borotvaélen táncoltam, az időmérőn majdnem kicsúsztam. Túl sok a kockázat, azt akarom, hogy könnyebb legyen."
CSÜTÖRTÖK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
A mezőny 21 másik pilótája szeretné, ha olyan problémái lennének, mint Hamiltonnak, de Fernando Alonso úgy véli, ha valamikor, ezen a hétvégén gondot okozhatnak a Mercedesnek – mármint nem ők a Ferrarival, hanem a Red Bull.
„Idén nagyon kevés alkalom nyílhat arra, hogy megszorongassák a Mercedest, Monte-Carlo az egyike lesz ezeknek. Persze nem érhet oda bárki, elsősorban a Red Bull lehet veszélyes. A kanyarokban ugyanis nagyon gyors az RB10-es, egy-egy körön az egyenesekben veszít időt. Monacóban viszont nincsenek egyenesek" – mondta Alonso, akivel egyetértett Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója is, aki szerint a német csapat éppen amiatt lehet gyengébb idén Monte-Carlóban, ami miatt az előző években erős volt.
Tavalyelőtt Michael Schumacher nyerte meg az időmérőt, de büntetés miatt nem indulhatott az élről, tavaly Nico Rosberg a pole-ból diadalmaskodott. A Mercedes azokban az esztendőkben túlságosan is koptatta az abroncsait, ezért az összetettben nem volt tényező, de a hercegségben sikeres lehetett.
„Monacóban alig van tapadás, alig kopnak a gumik, könnyedén uraltuk a pályát az elmúlt években. Ám ez az előnyünk eltűnt – mondta Wolff, de leszögezte, hogy nem aggódik túlságosan. – A Monacói Nagydíj mindig más, mint a többi futam, ezen a viadalon eltűnhetnek a máshol látott előnyök, a motorerő sem számít. Ám tavaly nyertünk, és most is nyerni akarunk."
A helyszín: Circuit de Monaco A pálya hossza: 3340 méter Kanyarok száma: 19 (7 bal és 12 jobb) A verseny hossza: 78 kör (260.520 km) Gumitípusok: lágy, szuperlágy |
Körrekord: 1:13.532 (Kimi Räikkönen, McLaren, 2006) Tavalyi pole pozíció: 1:13.876 (Nico Rosberg, Mercedes) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:16.577 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi dobogó: 1. Nico Rosberg (Mercedes), 2. Sebastian Vettel (Red Bull), 3. Mark Webber (Red Bull) |
Eddigi versenyek Monacóban: 60 Győzelmek a pole-ból: 27 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Olivier Panis (1996) 14. Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso 2, Räikkönen, Vettel, Button, Hamilton, Rosberg |
IDŐJÁRÁS. Kellemes hétvége elé nézünk Monte-Carlóban, 22–25 fokos hőmérséklettel, enyhe széllel. Csapadékra a mai előrejelzések szerint leginkább pénteken lehet számítani – a szünnapon. Persze a tenger és a monacói hegyek között bármikor kialakulhat kisebb zápor. |
Alonso a Ferrari gyenge idénykezdete után nem nagyon bízhat abban, hogy éppen a miniállamban támad fel. Ám a kötelező derűlátás megmaradt.
„Nem mehetünk úgy Monacóba és Kanadába, hogy de jó lenne a harmadik legjobb csapatnak lenni. A világbajnokság a Mercedesé, de hiába van nagy előnyük, a sportnak az a lényege, hogy versenybe szállsz a riválisaiddal, és hiszel abban, hogy legyőzheted őket. Harcolunk, küzdeni fogunk Monacóban és Kanadában is" – ígérte meg Alonso.
Csapattársa, Kimi Räikkönen is derűlátó, de nála kevésbé érezhető, hogy túlzott lenne az optimizmusa, őszintébben hatnak a szavai.
„A Spanyol Nagydíj után teszteltünk Barcelonában, és nagyon elégedett vagyok az ott elvégzett munkával. Az F14 T egyre jobb, és biztos vagyok benne, hogy lépésről lépésre fel fogunk zárkózni – mondta Räikkönen. – Monacóban már most esélyünk lehet egy jó eredményre, nagyon érdekes versenyünk lesz, az biztos. Az új autók rengeteget csúszkálnak, Monte-Carlóban pedig nincs hely a pálya mellett."
Az idény elején egyesek azt várták, hogy az Ausztrál Nagydíjon az új autók megbízhatatlansága miatt a mezőny fele kiesik, és a kiscsapatok nagy esélyt kapnak a pontszerzésre. Melbourne-ben és a következő futamokon azonban meglepően kevés műszaki hiba volt, így a Marussia és a Caterham mellett még a Sauber is pont nélkül áll. Ám Räikkönen mellett mások is arra utalnak, hogy Monacóban az alacsony tapadás és a közeli korlátok miatt megtizedelődhet a mezőny.
„Nagyon nehéz verseny lesz a Monacói Nagydíj – mondta Felipe Massa. – Idén rengetegszer csúszunk meg a kanyarokban, a forgatónyomaték kétszer akkora, mint tavaly, a gumik nem tapadnak, itt lesz a legkönnyebb a falnak ütközni. Ez lesz az év legnehezebb versenye."
„Érdekes hétvégénk lesz, sok autó fog lepattanni a falról. Nem könnyű vezetni az idei autókat, ha a gumik véletlenül kopni kezdenek, semmit sem tehetünk" – tette hozzá Sergio Pérez.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 4 | 4 | 4 | 100 |
2. | Nico Rosberg | 1 | 5 | 5 | 97 |
3. | Fernando Alonso | – | 1 | 5 | 49 |
4. | Sebastian Vettel | – | 1 | 4 | 45 |
5. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 3 | 39 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 5 | 37 |
7. | Valtteri Bottas | – | – | 5 | 34 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 2 | 23 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 2 | 20 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 20 |
11. | Kimi Räikkönen | – | – | 4 | 17 |
12. | Felipe Massa | – | – | 2 | 12 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 1 | 4 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 197 |
2. | Red Bull-Renault | 84 |
3. | Ferrari | 66 |
4. | Force India-Mercedes | 57 |
5. | Williams-Mercedes | 46 |
6. | McLaren-Mercedes | 43 |
7. | Toro Rosso-Renault | 8 |
8. | Lotus-Renault | 4 |