A két jobbra fordító ívből álló, lejtős Degner-kombináció napjaink egyik legnehezebb kanyarjának számít, s mivel viszonylag közel van a gumifal a pályához, egy-egy hiba súlyos következményekkel járhat. Tavaly Mark Webber csúszott ki itt a szombat délelőtti szabadedzésen, s Red Bull-Renault-ja annyira megsérült, hogy ki kellett hagynia az időmérőt, az utolsó helyről rajtolva pedig másnap csak a 17. helyen ért célba.
Hamilton balesete kapcsán érdekesség, hogy a tréningek előtt éppen csapattársa, Jenson Button beszélt arról, milyen kegyetlen a Japán Nagydíj helyszíne, főleg az új építésű, hatalmas aszfaltozott bukóterekkel rendelkező versenypályákhoz képest.
|
A második szabadedzésen is a Red Bull versenyzői voltak a leggyorsabbak, Sebastian Vettel és Mark Webber délután is kiemelkedett a mezőnyből. Bár e gyakorlások eredményéből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, nem lenne meglepő, ha a Red Bull a korábbi jóslatokat beváltva kettős győzelmet aratna vasárnap. Ugyanakkor szombatra esőt jósolnak, ami megkeverheti a rajtsorrendet. A délelőtt balesetet szenvedő Lewis Hamilton autóját a másfél órás tréning hajrájára sikerült helyrehozni, a McLaren-pilóta nyolc kört mehetett a pályán. Robert Kubica korai kisodródása ellenére remekelt, ismét harmadik lett, azaz a pénteki eredmények alapján a Renault beleszólhat a Ferrari és a McLaren csatájába a Red Bull mögött. |
„Szuzuka igazi klasszikus, szinte semmit sem változtattak rajta ahhoz képest, ahogy az első Japán Nagydíj idején, 1987-ben kinézett. Tényleg átérezzük, hogy itt történt Ayrton Senna és Alain Prost két ütközése – mondta Button. – A pályában nekem az tetszik legjobban, hogy megmaradtak a kavicságyak a bukóterekben. Ez óriási erőpróbát jelent a fiataloknak, akik manapság úgy ismerik a pályákat, mint hatalmas aszfaltozott bukóterekkel körbevett sávokat, amelyekben ha hibát követnek el, minimális időveszteség nélkül továbbmehetnek. Itt azonban gyakran a gumifalban vagy a kavicsba ragadva végzik, és újra kell tanulniuk, hol van a határ."
Buttonnak még egy bukása sem volt F1-es pilótaként Szuzukában, 1996-ban viszont itt szenvedte el élete legnagyobb balesetét, méghozzá egy gokartviadalon.
„Az Ayrton Senna-emlékversenyen szerepeltem, amikor az előttem haladó gokart motorja tönkrement, és hatalmas füstöt okádott. Esélyem sem volt arra, hogy kikerüljem, nekimentem, s a két kerék összeérése után a levegőbe repült a gokartom, majd a mögöttem érkező még nekem is jött, és rápréselt az üzemanyagtartályra. Nagyon fájdalmas volt, máig őrzöm a seb nyomát. Ehhez képest még a 2003-as monacói balesetem is elenyészőnek tűnt."
Az első edzésen a két Red Bull-Renault volt a leggyorsabb Sebastian Vettel, Mark Webber sorrendben, őket a Renault-val száguldó Robert Kubica követte.
ELSŐ SZABADEDZÉS | |||||
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:32.585 | 23 | |
2. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:32.633 | 0.048 | 23 |
3. | Robert Kubica | Renault | 1:33.129 | 0.544 | 23 |
4. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:33.639 | 1.054 | 13 |
5. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:33.643 | 1.058 | 9 |
6. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:33.677 | 1.092 | 21 |
7. | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:33.707 | 1.122 | 24 |
8. | Michael Schumacher | Mercedes | 1:33.739 | 1.154 | 20 |
9. | Nick Heidfeld | Sauber-Ferrari | 1:33.791 | 1.206 | 23 |
10. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:33.831 | 1.246 | 9 |
11. | Felipe Massa | Ferrari | 1:33.929 | 1.344 | 25 |
12. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:34.042 | 1.457 | 19 |
13. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:34.169 | 1.584 | 23 |
14. | Kobajasi Kamui | Sauber-Ferrari | 1:34.271 | 1.686 | 19 |
15. | Vitalij Petrov | Renault | 1:34.373 | 1.788 | 24 |
16. | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:34.379 | 1.794 | 21 |
17. | Sébastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.991 | 2.406 | 26 |
18. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.684 | 3.099 | 22 |
19. | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:36.949 | 4.364 | 25 |
20. | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:37.329 | 4.744 | 17 |
21. | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 1:37.388 | 4.803 | 23 |
22. | Jérome d'Ambrosio | Virgin-Cosworth | 1:37.778 | 5.193 | 23 |
23. | Bruno Senna | Hispania-Cosworth | 1:38.814 | 6.229 | 28 |
24. | Jamamoto Szakon | Hispania-Cosworth | 1:39.443 | 6.858 | 26 |
2. SZABADEDZÉS | |||||
1. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:31.465 | 31 | |
2. | Webber | Red Bull-Renault | 1:31.860 | 0.395 | 29 |
3. | Kubica | Renault | 1:32.200 | 0.735 | 32 |
4. | Alonso | Ferrari | 1:32.362 | 0.897 | 34 |
5. | Massa | Ferrari | 1:32.519 | 1.054 | 35 |
6. | Button | McLaren-Mercedes | 1:32.533 | 1.068 | 28 |
7. | Petrov | Renault | 1:32.703 | 1.238 | 32 |
8. | Schumacher | Mercedes | 1:32.831 | 1.366 | 27 |
9. | Sutil | Force India-Mercedes | 1:32.842 | 1.377 | 26 |
10. | Hulkenberg | Williams-Cosworth | 1:32.851 | 1.386 | 26 |
11. | Rosberg | Mercedes | 1:32.880 | 1.415 | 26 |
12. | Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1:33.471 | 2.006 | 31 |
13. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:33.481 | 2.016 | 8 |
14. | Barrichello | Williams-Cosworth | 1:33.564 | 2.099 | 16 |
15. | Heidfeld | Sauber-Ferrari | 1:33.697 | 2.232 | 33 |
16. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.005 | 2.540 | 32 |
17. | Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.055 | 2.590 | 37 |
18. | Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:34.310 | 2.845 | 33 |
19. | Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1:36.095 | 4.630 | 37 |
20. | Trulli | Lotus-Cosworth | 1:36.333 | 4.868 | 33 |
21. | Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1:36.630 | 5.165 | 28 |
22. | Glock | Virgin-Cosworth | 1:36.834 | 5.369 | 28 |
23. | Senna | Hispania-Cosworth | 1:37.352 | 5.887 | 33 |
24. | Jamamoto | Hispania-Cosworth | 1:37.831 | 6.366 | 34 |