Azzal már az Ausztrál Nagydíj első szabadedzése előtt mindenki tisztában volt, hogy a Mercedes a mezőny élén marad, nem is kis fölénnyel. Nico Rosberg és Lewis Hamilton mindkét szabadedzésen megmutatta, hogy aki reménykedett, hiába tette. Most már a két pilótán a sor, hogy amíg a Mercedes ekkora fölényt élvez, a tavalyihoz hasonló nagy csatát vívjanak egymással.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Rosberg nem bohóckodott, az övé a legjobb köridő az év első edzésén |
2. szabadedzés: Rosberg kész a visszavágóra, a McLaren a falban kötött ki |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
6.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Annál érdekesebb az erőviszonyok alakulása a Mercedes mögötti bolyban. A teszteredmények alapján a Ferrarit, a Williamst és a Red Bullt egy csoportba soroltuk, de az idény első edzésnapja félelmetesebbé tette a Scuderiát. Na, nem a Mercedes számára…
„A Ferrari a hosszú menetek során hihetetlen köridőket ért el, nyitva kell tartanunk a szemünket – mondta Felipe Massa, a Williams pilótája, aki a második edzésen autójának meghibásodása miatt ki sem ment a pályára, így tudta figyelni a többiek teljesítményét. – Analizálnunk kell az eredményeinket, aztán szombaton az időmérőn kiderül, hol is állunk pontosan. A Mercedesszel nem foglalkozunk. A Ferrari sokkal jobb, mint tavaly, mi is benne leszünk a csatában, és ki tudja, talán a Red Bull nem mutat annyit, mint tavaly.”
Daniel Ricciardo, a Red Bull pilótája azt mondta, a csapat eltitkolta valós erejét a teszteken, s úgy tűnik, a pénteki edzésnapon is hasonlóan tett, mert egy körön majdnem két másodperccel kikapott a Ferraritól. Ricciardo maga nem is körözhetett a második edzésen, mert motort kellett cserélni az autójában. Helmut Marko ki is akadt a Renault-ra.
„Danyiil motorja vezethetetlen volt, Danielé meg ötven kilométer után tönkrement. Mindig van valami ezekkel a motorokkal, a Renault felelős beosztottjai természetesen nincsenek itt, de ha idejönnek, akkor is azt mondják, hogy a tesztpadon minden tökéletes volt. Vagy a tesztpad nincs jól beállítva, vagy nem tesztelik a motort teljes erőbedobással, amely a versenyzéshez szükséges. Ez az állapot tarthatatlan” – mondta Marko.
S ha már Red Bull, Christian Horner csapatfőnök azt mondta, a költségcsökkentés leghatékonyabb módja a szélcsatornás tesztek betiltása lenne, amire a riválisok nagy része azonnal felhördült, hogy erről szó sem lehet. Időközben az is kiderült, hogy a csapatok és a pilóták közötti rádióbeszélgetések témakorlátozásából sem lesz semmi, a tavaly őszi tervezetet el is felejtették a csapatok és a szabályalkotók.
Visszatérve a Ferrarira, Sebastian Vettel elégedett volt első ferraris edzésnapjával, de elismerte, hogy a Mercedes utolérése egyelőre reménytelen vállalkozás. Kimi Räikkönen küszködött a Ferrarival, kicsit talán 2014-ben érezhette magát, de a hosszú távú menete neki is remekül sikerült.
A nap nyilatkozata a Ferrari csapatfőnökéé, Maurizio Arrivabenéé, aki a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján (amelyen Monisha Kaltenborn Sauber-főnök tucatszor elmondta, hogy semmit sem mondhat a Van der Garde-ügyről…) a Manorral kötött motorszállítási szerződésről beszélve jegyezte meg, hogy „szívesen segítünk, de ha nincs pénz, nincs méz.”
Jó-jó, magyarul is rímel, de nem olyan erős, mint angolul: „No money, no honey.”
A Manor autói pénteken egyetlen kört sem tettek meg, állítólag azért, mert miután csődeljárást kezdeményeztek az istálló ellen, és árverésre akarták bocsátani az eszközeiket, valamennyi számítógépükről kitörölték az összes adatot, így most valahonnan elő kell szerezni azokat. Az istálló vezetői elismerték, ez volt az első tesztnapjuk 2015-ben. Már csak az a kérdés, hogy olyan tesztidényük lesz, mint a McLaren-Hondának, vagy mint a többi csapatnak?
Jenson Button mindenesetre saját csapata esélyeiről is csak annyit mondott: „Remélem, mind a húsz autó el tud indulni az időmérőn, és akkor nem kerülünk az utolsó sorba.”
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:27.697 | átlag: 217.690 km/óra | 29 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27.797 | 0.100 mp h. | 25 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:28.412 | 0.715 | 33 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:28.842 | 1.145 | 33 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:29.265 | 1.568 | 32 |
6. | Danyiil Kvyat | orosz | Red Bull-Renault | 1:30.016 | 2.319 | 27 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:30.071 | 2.374 | 41 |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:30.104 | 2.407 | 11 |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:30.205 | 2.508 | 37 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:30.473 | 2.776 | 30 |
11. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:30.755 | 3.058 | 33 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:30.980 | 3.283 | 32 |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:31.387 | 3.690 | 21 |
14. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:31.395 | 3.698 | 6 |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:32.303 | 4.606 | 14 |
16. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Honda | 1:33.289 | 5.592 | 4 |
Massa, Ricciardo és a Manor-istálló nem vett részt az edzésen. |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:29.557 | átlag: 213.169 km/óra | 19 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.586 | 0.029 mp h. | 19 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:30.748 | 1.191 | 20 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:31.014 | 1.457 | 32 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:31.029 | 1.472 | 13 |
6. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:31.067 | 1.510 | 31 |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:31.188 | 1.631 | 19 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:31.310 | 1.753 | 14 |
9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:31.451 | 1.894 | 22 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:31.570 | 2.013 | 9 |
11. | Danyiil Kvyat | orosz | Red Bull-Renault | 1:32.073 | 2.516 | 18 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:32.247 | 2.690 | 22 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:32.261 | 2.704 | 19 |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:34.542 | 4.985 | 6 |
15. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Honda | 1:34.785 | 5.228 | 7 |
16. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | idő nélkül | 5 | |
A Sauber és a Manor nem vett részt az edzésen. |