McLaren: Normális esetben bizakodnánk, de ez 2012

Vágólapra másolva!
2012.09.10. 13:40
null
A McLaren csúcsformában várja a szezon hajráját, amely során a Sauberrel is számolni kell (Fotók: Action Images)
Címkék
A McLaren-istálló Lewis Hamilton monzai győzelme és három verseny óta tartó remek formája ellenére nem meri elhinni, hogy pazarul zárhatja a szezont. Bár a Magyar, a Belga és az Olasz Nagydíjon teljesen más pályatípuson és időjárási körülmények között is utolérhetetlen volt a csapat, a 2012-es Formula–1-es idény mindig tartogat meglepetéseket – amelyek akkor történnek meg, amikor már kezdjük elhinni, hogy nem fordulhatnak elő. A Red Bullnak nagyon fáj a dupla kiesés, de a monzai lassú tempó miatt még cseppet sem lesz esélytelen a szingapúri folytatáson.

 

McLAREN

Ennél már csak akkor lehetne jobb a hangulat a wokingi istállónál, ha pont kerülne Lewis Hamilton szerződésének végére. A csapat zsinórban a harmadik versenyt nyerte meg a pole pozícióból, az egyéni és a konstruktőr-vb-n is lőtávolban van az éllovashoz képest. Monzában Jenson Button műszaki hibája megmutatta azért, hogy a McLaren is sebezhető, és senki sem mehet biztosra.

Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Három versenyen három győzelem, mind a pole pozícióból – egy-két éve még azt mondtam volna, hogy lendületbe jöttünk, és ennek ki kell tartani az idény végéig. Az idén azonban bármi megtörténhet bármelyik versenyen, és ha nem javítunk az autón Szingapúrig, könnyen megint az üldözők közé kerülhetünk."

SAUBER

KATTINTSON A KÉPRE A GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!
KATTINTSON A KÉPRE A GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ!

A nagyszerű belgiumi időmérő edzés után Monzában a versenytempóból kaptunk ízelítőt a Saubertől, amelynek autóját néhányan a legjobbnak tartják a paddockban. Egyre kevesebben mosolyognak a véleményükön. Az sem lehet véletlen, hogy a svájciak összes eddigi dobogós helyezését Sergio Pérez szállította, s mindet az első négy rajtsoron kívülről.

Monisha Kaltenborn csapatigazgató: „Ez a verseny is azt bizonyította, hogy csak egy icipici részlet hiányzik a győzelmünkhöz. A versenytempónk nagyon jó, s nem egyszer bizonyítottuk ezt, azaz saját erőnkből képesek vagyunk csatlakozni az élmezőnyhöz. Fontos volt, hogy a spái csalódás után pontokat szerezzünk, de a dobogóra nem számítottunk."

FERRARI

A Ferrarinál sem nagyon tudják, hogyan értékeljék az Olasz Nagydíjat: Fernando Alonso szabadedzéseken és az időmérő elején mutatott tempója alapján a győzelem is valós cél volt, de amikor tönkrement a spanyol autója az időmérőn, és csak a 10. rajtkocka lett az övé, akárhogy is számolták, túl messzinek tűnt a dobogó. És mégis meglett. Igaz, nem sokkal a vége előtt még a 2. és a 3. helyen haladt a két Ferrari, de aztán jött Sergio Pérez, akit Sepanggal szemben nem tudott maga mögött tartani Alonso.

Stefano Domenicali csapatfőnök: „Bár nem sikerült nyernünk, az volt a legfontosabb, hogy a közvetlen üldözőink nem szereztek pontokat, és a csapat-vb-n közelebb kerültünk az éllovashoz, amely nullázott. A balszerencsével elúszott pole-ról kár beszélni, inkább előre kell tekintenünk, hét kőkemény verseny vár ránk."

SZAVAZÁS

Mit ér el Kimi Räikkönen a 2012-es idényben?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

LOTUS

Beugró, „hideg kezű" pilótával és lassan gyorsuló autóval érkezett a Lotus Monzába, ahol Kimi Räikkönen ki tudta hozni a maximumot a versenyhétvégéből: ötödik lett, és feljött a vb-pontverseny 3. helyére. Jérome d'Ambrosio nem tudta kihasználni a kiugrási lehetőséget, az autója sem volt hibátlan, de azzal, hogy csak a kiscsapatok pilótáit előzte meg, nem sok esélye maradt arra, hogy a jövőben F1-es szerződést kapjon.

Alan Permane főmérnök: „Rettegtünk Monzától, mert tudtuk, hogy nem fekszik a kocsinak. Ehhez képest Kimi csodálatosan versenyezve az ötödik helyre jött be vele, kevesen lettek volna képesek erre, sokadszor nyűgözött le minket."

MERCEDES

A Mercedesnél büszkék Nico Rosberg leggyorsabb körére
A Mercedesnél büszkék Nico Rosberg leggyorsabb körére

A sebesség megvolt, főleg a DRS-zónákban, de a gumik ezúttal is túlságosan gyorsan elkoptak a két „ezüstnyílon", így Michael Schumachernek és Nico Rosbergnek is kétszer kellett kereket cserélnie. Rosberg rossz gumikon az időmérőn csak a 7. lett, a verseny elején is szenvedett azokon az abroncsokon, de miután megszabadult tőlük, a verseny második felében nagyon gyors volt, megérdemelten lett az övé a verseny leggyorsabb köre.

Ross Brawn csapatfőnök: „Tudtuk, hogy nem lesz képes az autó egy boxkiállással teljesíteni a versenyt, ezért, bár nehéz feladat elé állítottuk a pilótáinkat, muszáj volt bevállalnunk a két kerékcserét. A hatodik és a hetedik helyezés messze nem tökéletes, de elégedett vagyok a versenyzőinkkel."

RED BULL

Drágán megfizetett a világbajnoki címvédő csapat a Sebastian Vettel autóját sújtó generátor-meghibásodásért, Mark Webber kiesése pedig csak tetézte a gondokat, az istálló nullázott, és a konstruktőr-vb-beli előnye jelentősen megcsappant. Hasonlóan fejtörést okozhat, hogy az autók, amíg versenyben voltak, nem tudták tartani a McLaren és a Ferrari tempóját.

Christian Horner csapatfőnök: „Nagyon drágák a kiesések ebben az idényben, nem engedhetjük meg magunknak, hogy hasonló esetek előforduljanak. A Renault teljes gőzzel dolgozik azon, hogy a generátort megbízhatóbbá tegye, és együttműködünk ebben, mert nagyon fájó, hogy az ilyen jellegű meghibásodások miatt nem egyszerűen lelassul az autó, hanem azonnal megáll."

A TÖBBI CSAPAT ÉRTÉKELÉSE

FORCE INDIA
A szabadedzéseken remek volt a két autó, Paul di Resta az időmérőn 4. lett, de végül nem tudott mindebből hasznot húzni a csapat: a skót váltócsere miatt visszakerült a 9. rajtkockába, Nico Hülkenberg autója pedig az időmérő elején leállt, így a német a mezőny végéről indult. Nagy lehetőséget szalasztott el a csapat, talán nem lesz még egy ilyen neki az idén.

WILLIAMS
Pastor Maldonado Belgiumból hozott tíz rajthelyes büntetése és a Renault-motor teljesítménybeli hátránya miatt a grove-iak hendikeppel kezdték a monzai hétvégét, és óriási szerencse kellett ahhoz, hogy pontot tudjanak szerezni: Daniel Ricciardo az utolsó kanyarból kijövet lassult le a kevés üzemanyaga miatt, és Bruno Senna jó helyen volt.

TORO ROSSO
Rémálom volt a hétvége a négy éve ugyanitt fantasztikus győzelmet arató istálló számára: Jean-Éric Vergne autója a felfüggesztés meghibásodása miatt a célegyenesben irányíthatatlanná vált, és bár nagy szerencsének köszönhetően senkinek sem ment neki, az első sikánban lévő fekvőrendőrökön megdobódott az autó, és kis híján a feje tetejére állt. Ricciardo pontszerzése lehetett volna a vigasz, de a 10. helyen haladó ausztrál autójából az utolsó kanyarban fogyott ki az üzemanyag – hihetetlen pech!

CATERHAM
A szabadedzéseken úgy tűnt, ismét pariban lehet a csapat a Toro Rossóval, de talán a Renault-motor erőtlensége miatt végül az időmérőn és a versenyen is elmaradt az olasz gárdától. De legalább a Marussia sem jelentett rá veszélyt. Vitalij Petrov leggyorsabb köre pedig többek között Mark Webberénél és Kimi Räikkönenénél is jobb volt.

MARUSSIA
Nagy volt a boldogság az orosz licenccel versenyző csapatnál, amely magabiztosan maga mögött tartotta a HRT autóit.

HRT
Karthikeyan az idén először legyőzte Pedro de la Rosát az időmérőn, ám a versenyen a spanyol volt a jobb.

OLASZ NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:19:41.221
2. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 4.356 mp h.
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 20.594 mp h.
4. Felipe Massa brazil Ferrari 29.667 mp h.
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 30.881 mp h.
6. Michael Schumacher német Mercedes 31.259 mp h.
7. Nico Rosberg német Mercedes 33.550 mp h.
8. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 41.057 mp h.
9. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 43.898 mp h.
10. Bruno Senna brazil Williams-Renault 48.144 mp h.
11. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 48.682 mp h.
12. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 50.316 mp h.
13. Jérome d'Ambrosio belga Lotus-Renault 1:15.861 p h.
14. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
15. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
16. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1 kör h.
17. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1 kör h.
18. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1 kör h.
19. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1 kör h.
20. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 2 kör h.*
21. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 3 kör h.*
22. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 6 kör h.*
*nem ért célba
FELADTA
Jenson Button brit McLaren-Mercedes 32 megtett kör
Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 8
Leggyorsabb kör: Rosberg (53. kör) 1:27.239
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 7 12 179
2. Lewis Hamilton 3 6 10 142
3. Kimi Räikkönen 6 12 141
4. Sebastian Vettel 1 4 10 140
5. Mark Webber 2 2 11 132
6. Jenson Button 2 4 8 101
7. Nico Rosberg 1 2 9 83
8. Romain Grosjean 3 6 76
9. Sergio Pérez 3 6 65
10. Felipe Massa 7 47
11. Michael Schumacher 1 7 43
12. Kobajasi Kamui 6 35
13. Paul di Resta 7 32
14. Nico Hülkenberg 6 31
15. Pastor Maldonado 1 1 2 29
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 2 4
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 272
2. McLaren-Mercedes 243
3. Ferrari 226
4. Lotus-Renault 217
5. Mercedes 126
6. Sauber-Ferrari 100
7. Force India-Mercedes 63
8. Williams-Renault 54
9. Toro Rosso-Ferrari 12
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik