Nem a beállításokon múlt - Vettel és a Red Bull ennyire jó

Vágólapra másolva!
2011.06.11. 22:38
null
A ferrarisok mindent megpróbáltak, de nem tudták elvenni a pole-t Vetteltől – a versenyen ismét nekifuthatnak (Fotó: Reuters)
Címkék
Sebastian Vettel és a Red Bull-istálló a montreali versenypályán is legyőzte ellenfeleit az időmérőn, és úgy tűnik, a versenyre is jól felkészült a világbajnok gárda. A McLaren és a Mercedes ugyanis a vasárnapi esőre készülve nem az időmérőn tökéletes beállításokat alkalmazta, hanem a jobb versenytempó reményében vállalta, hogy ezúttal lassabb lesz. A Ferrari korábban látott jó versenytempójában bízik idei első győzelmének megszerzésében.

 

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a McLaren esős beállításairól értesülve sem lepődött meg, mint mondta, a Red Bullnál is felkészültek az égi áldásra.

„Mi is számolunk az esővel, az autót átmeneti állapotra állítottuk be, nem is reménykedtünk benne, hogy megszerezzük az első rajtkockát, főleg, hogy ezen a pályán nem szokott menni nekünk. Ez meglepetés volt Sebastiantól a csapatnak – mondta Horner, majd Mark Webber KERS-éről is beszélt. – Marktól elnézést kell kérnünk, mert nem mehetett ki a pályára a délelőtti edzésen. Így is fantasztikus volt az időmérőn, a KERS nélkül is megverte a McLareneket, ami önmagáért beszél."

A McLarennél Martin Whitmarsh csapatfőnök már az időmérő előtt elárulta, hogy Lewis Hamilton és Jenson Button meredekebb légterelőket használ a vasárnap várható eső miatt, és az edzés után is ezt hajtogatta. Pilótái viszont cáfolták, hogy a beállításokkal kompromisszumot vállalt a csapat, Button és Hamilton ugyanis elégedetlen volt az 5. és a 7. rajtkockával.

A Ferrari vezetősége elégedett volt, hogy végre a pole pozícióért csatázhattak pilótái, ez is mutatta, hogy jó úton jár a Scuderia – annak ellenére, hogy itt nemigen számít az autók leszorító ereje.

A DRS-t mindenki másnál jobb hatásfokkal használó Mercedes-istálló vezetősége a 6. és a 8. rajtpozíció ellenére elégedett, s a száraz versenyt sem bánná a gárda, hiszen az előrébbről rajtolókkal ellentétben Nico Rosberg és Michael Schumacher megspórolt egy-egy készlet vadonatúj szuperlágy abroncsot.

NYILATKOZATOK AZ IDŐMÉRŐ UTÁN
Sebastian Vettel (1.): – Hihetetlenül trükkös a pálya, a sikánokat és a kerékvetőket különösen kezelni kell. Köszönöm a csapatnak, hogy pénteken jól összerakta az autót, amelyet a falnak csaptam. Örülök az első rajtkockának, nagy lépés a győzelem felé, de a vasárnapi versenyen még bármi lehet, a nagy dolgok ott fognak történni. Az időjárás megváltozhat, de nem tudjuk, hogy meg is változik-e.
Mark Webber (4.): – Nagyon örülök, hogy az előzmények után megszereztem a 4. rajtkockát, jelen körülmények között nem lehetett többet kihozni a kocsiból. KERS nélkül nehéz lett volna az első sorba kerülni, már azért is hálás vagyok a srácoknak, hogy egyáltalán használhatóvá tették az autót. A szerelőim még egyszer nekiesnek éjszaka, hátha sikerül a parc fermé szabályain belül megoldani, hogy használni tudjam a versenyen.
Lewis Hamilton (5.): – Nem volt rossz a köröm, nagyon keményen nyomtam a gázt, küzdöttem az autóval, talán még életemben nem küzdöttem ennyire. Sajnos ez is csak az ötödik rajthelyhez volt elég, az autót még fejleszteni kell ahhoz, hogy versenybe szálljunk a pole-ért. A hetedik fokozat beállítása nem volt jó az időmérőre, de a versenyen még kifizetődhet, és remélem, jobb futamunk lesz.
Jenson Button (7.): – Mindig bosszantó, ha lassú vagy, és nekünk ma nem volt elég sebességünk ahhoz, hogy az első rajtsorért csatázzunk. Meglep ez az eredmény, és az is, hogy ha az utolsó körömben nem követem el a kisebb hibámat, legfeljebb Rosberg elé tudtam volna bejönni, ez pedig nem sok. Kicsit sokat beszélnek erről az esős beállításról, az idei autók az összes körülmény között ugyanolyan jól működnek.
Fernando Alonso (2.): – Derűlátó vagyok a verseny előtt, nagyon jól mentem az időmérőn, kifizetődött, hogy a délelőtti edzésen alaposan felkészültünk a kvalifikációra. Másfél tizeddel kaptam ki a Red Bulltól, ami nagyon nagy eredmény a korábbi időmérők után. Bár a vasárnapra jósolt eső miatt ez lehet az idény legjelentéktelenebb időmérője, a második és a harmadik pozíció elégedetté teszi a csapatot. Bizakodom a verseny előtt, van esélyem nyerni.
Felipe Massa (3.): – Az időmérő első pillanatától éreztem, hogy nagyon jók leszünk, és sikerült is olyan pilóták elé kerülnöm, akiket eddig nem volt esélyem megelőzni. Versenyképesek vagyunk, még a Red Bullt is megszorongattuk, a versenyen pedig még jobbak leszünk. A McLarent nem szabad leírni, esős beállításaik miatt nagyon erősek lehetnek a futamon.
Michael Schumacher (8.): – Elégedettek vagyunk az időmérőn nyújtott teljesítményünkkel. Az utolsó körömben a négyes kanyar után az erőátvitel kikapcsolt, ezt meg kell vizsgálnunk, de egyébként minden rendben volt. Sokat készültünk a versenyre, remélem, lesz eredménye.
Nico Rosberg (6.): – Nagy lépést tettünk előre, a hatodik rajtkocka nem rossz eredmény. Biztos vagyok benne, hogy a versenyen jobbak leszünk, a monacói teljesítményünket mindenképpen felülmúljuk. Rengeteg munkát fektettünk a versenytempónk javításába, remélem, vasárnap megtérül. A frissen tartott szuperlágy gumik még jól jöhetnek.
Nick Heidfeld (9.): – Elégedett vagyok, ennél többet nem lehetett elérni az időmérőn. Meredekebb szárnyakkal mentünk, mint ami ideális lett volna, mert esőt várunk, ez a húzás vasárnap térülhet meg, ha esik az eső. A szuperlágy gumikat sikerült megszoknom, és ez a köridőmön is meglátszott.
Vitalij Petrov (10.): – A hűvös időben nagyon nehéz folt felmelegíteni a gumikat, nem is volt olyan jó a kocsi tapadása, és nem bíztam benne annyira, hogy a száz százalékot kihozzam belőle, túlságosan is óvatos voltam az utolsó szakaszban. Őrült verseny lesz, sokszor látjuk majd a biztonsági autót, az időjárás-jelentés sem egyértelmű. Alkalmazkodni kell a körülményekhez, amelyek biztosan gyorsan változnak majd.
Rubens Barrichello (16.): – Az első fékem a második szakaszban nem működött rendesen, fékezéskor az autó az egyik oldalra húzott, így pedig nehéz volt tökéletesen kanyarodni. Túl sok időt veszítettem emiatt, ezzel magyarázható a rajthelyem. Az autó ennél sokkal jobb.
Pastor Maldonado (12.): – Kihoztam a száz százalékot az autóból, nem lehetek elégedetlen. Az első tízbe nem sikerült bejutnom, de ezen a versenyen bármi megtörténhet, nem annyira fontos, honnan indulsz.
Adrian Sutil (14.): – Tudtam, hogy nehéz lesz a hétvége, de azért többet vártam az időmérőtől. Az utolsó körömben elrontottam a hajtűkanyart, és nem javíthattam. A verseny lépés lesz az ismeretlenbe, az edzéseken ugyanis alig teljesítettem hosszú meneteket megtankolt autóval.
Paul di Resta (11.): – Az első edzéstől kezdve remekül működött az autó. A pályán odaadás és bátorság kell, ami nagyon fekszik nekem, és biztató a versenyre nézve.
Kobajasi Kamui (13.): – Nem könnyű ez a hétvége, a pénteki baleset után szombatra újra kellett építeni a kocsit, de a kerékvetőn áthaladva még mindig nagyon ideges az autó.
Pedro de la Rosa (17.): – Negyedórával a második pénteki edzés előtt még azt sem tudtam, versenyezni fogok, ezért nem reménykedtem sokban az időmérő előtt. Nem könnyű alkalmazkodni az új autóhoz. Délelőtt kicsúsztam, délután nekikoccantam a falnak, de minden egyes körrel jobban érzem az autót. Szeretném pontszerzéssel meghálálni a Saubert-istálló bizalmát.
Sébastien Buemi (15.): – Sejtettem, hogy a Sauber és a Williams környékén leszünk, nem is történt másképp. Nem állítottuk be jól a gumik nyomását, amint agresszívabban próbáltam vezetni, az autó össze-vissza csúszkált. A versenytempónk jobb lesz, bízom benne, hogy előbbre lépünk.
Jaime Alguersuari (18.): – Fékezéskor már délelőtt is problémám volt, és bár az időmérőre állítottunk a kocsin, nem szűnt meg a gond. Leblokkolt a kerék, a gumik tönkrementek, nem volt esélyem továbbjutni. Az időmérős tempónkon javítani kell, Valenciában jobban szeretnék teljesíteni.
Heikki Kovalainen (20.): – Kis lépésekkel haladunk előre, nem panaszkodhatok. Érdekes verseny lesz, jó lenne a középmezőnnyel csatázni, az eső segíthet ebben.
Jarno Trulli (19.): – Elégedett vagyok az eredménnyel, a nagy szél és a hűvös idő nem könnyítette meg a dolgunkat. Egyre közelebb vagyunk a középmezőnyhöz, a vasárnapi eső segíthet, hogy oda kerüljünk.
Narain Karthikeyan (23.): – A pénteki edzésekkel ellentétben szombaton nem sikerült olyan hamar felmelegíteni az abroncsokat, az edzésen ezért a fékezéseknél nagyon rosszul reagált az autó. Így is másfél tizedre voltam Toniótól, öt év kihagyás után ez nem is rossz.
Vitantonio Liuzzi (21.): – A 107 százalékos szabállyal nem foglalkozom többé, de örülök, hogy a Virgin elé kerültem, hiszen már ez a legfőbb célunk. A száraz pályás beállításunk a vasárnapi versenyen visszaüthet, de meglátjuk, milyen idő lesz.
Timo Glock (22.): – Pénteken még úgy tudtuk, nagy eső lesz az időmérőn, ezért az autó beállításait is megváltoztattuk, nagyobb leszorítóerőt akartunk kihozni a kocsiból, és túl lassúvá váltunk az egyenesekben. Emiatt nem voltunk elég gyorsak. Ha a verseny is száraz lesz, nagy bajban leszünk.
Jérome d’Ambrosio (24.): – Nagyon kemény 24 óra előzte meg az időmérőt, a péntek délutáni balesetem után éjszaka új autót kellett építeni, aztán a szabadedzésen be kellett állítani az autót úgy, hogy legyen esélyem a kvalifikáción. Végül ez sajnos nem sikerült, nagyon sajnálom, hogy csalódást okoztam a csapatnak, ugyanakkor köszönöm a sportfelügyelők gáláns döntését.
KANADAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:13.014 átlag: 215.021 km/ó
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:13.199 0.185 mp h.
3. Felipe Massa brazil Ferrari 1:13.217 0.203
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:13.429 0.415
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:13.565 0.551
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:13.814 0.800
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:13.838 0.824
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:13.864 0.850
9. Nick Heidfeld német Renault 1:14.062 1.048
10. Vitalij Petrov orosz Renault 1:14.085 1.071
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:14.752 1.321
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:15.043 1.612
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:15.285 1.854
14. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:15.287 1.856
15. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:15.334 1.903
16. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:15.361 1.930
17. Pedro de la Rosa spanyol Sauber-Ferrari 1:15.587 2.156
18. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:16.294 2.472
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:16.745 2.923
20. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:16.786 2.964
21. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:18.424 4.602
22. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:18.537 4.715
23. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:18.574 4.752
24. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:19.414 5.592
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik