Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke Fernando Alonso Kínai Nagydíjon aratott győzelmét követően köszönetet mondott a spanyol pilótának, és kiemelte, nagyon örül Stefano Domenicali csapatfőnök legénységének, amely megérdemelte, hogy diadalt ünnepeljen.
„Fernando csodálatosan versenyzett, Kína mindig nagyon fontos a Ferrari számára, örülök, hogy megmutathattuk az olasz technológia erejét. Tovább kell mennünk, de mindkét lábunkkal a földön kell maradnunk” – mondta Montezemolo.
HAMILTON ÉS A LOTUS IS VB-ESÉLYESNEK TARTJA MAGÁT
A Kínai Nagydíjon Sebastian Vettelt megelőzve a dobogóra álló Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton is reménykedhet abban, hogy az idény végéig versenyben lesz a világbajnoki címért.
„Most feltétlenül úgy gondolom, hogy a vb-címre esélyes pilóták közé tartozom, de nem foglalkoztat a pontverseny, mert ha beleélném magam, esetleg csalódnék – mondta Hamilton. – Nico autója leállt, nem ért célba, ez bármikor előfordulhat velem is. Ugyanakkor másokkal is megeshet, Fernandónak van már egy nullázása, de ha célba ér, nagyon jó eredményeket jegyez.”
Hamilton szerint a Mercedes megoldotta a gumik kopásának problémáját, a kínai futamon azért esett vissza, mert az autója nem volt elég gyors, ebben szerepet játszott az is, hogy gumitörmelék szorult az első légterelőjének elemei közé. Lassulása miatt Räikkönen meg tudta előzni, és meg is őrizte második helyét.
Ahogy tavaly, az idén is kétségbe vonják, hogy a Lotus képes lesz tartani a lépést a többi nagycsapattal a vb-hajráig, de Gerard Lopez, a csapat elnöke nem kétkedik.
„Minden évben ezt kérdezik tőlünk, és tavaly is bizonyítottuk, hogy képesek vagyunk tartani a lépést. A sötét lovak vagyunk, de nem azért, mert a fejlesztési versenyben alulmaradunk. Nem költünk annyit, mint a nagycsapatok, de ez nem jelenti azt, hogy nem is leszünk versenyképesek” – mondta Lopez, hozzátéve, több jelölt is van főszponzornak, de a csapat kivár, mert feljebb lehet srófolni a 3.5 évre szóló támogatás összegét. A csapat továbbra sincs rossz anyagi helyzetben.
RED BULL: NINCS ÖSSZEESKÜVÉS WEBBER ELLEN
Miután egyes elvakult szurkolók azt feltételezték, hogy a Red Bull a sepangi balhé után szándékosan tette tönkre Mark Webber időmérőjét, majd a kerékcsere elbaltázásával a versenyét is, a csapatfőnök Christian Horner nem győzte cáfolni a képtelen feltételezéseket.
„Ez teljes képtelenség. Felejtsék el az összeesküvést! Minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy a két autónkat a lehető legjobb pozícióba juttassuk. Ha bárki azt gondolja, hogy összeesküdtünk valamelyik pilótánk ellen, nem tudja, mit néz. Mark is pontosan tudja, mi történt. A Milton Keynes-i főhadiszálláson kivizsgáljuk a hibák okát” – mondta indulatosan Horner.
A Jean-Éric Vergne-nyel történt ütközéséért a Bahreini GP-re három rajthelyes büntetést magával vivő Webberről Sanghajban elterjedt a pletyka, hogy ötéves szerződést írt alá a Porsche sportautó-csapatával, és 2014-től Le Mans-ban indul, ahol F1-es karrierje előtt a Mercedessel is versenyezett. Bár a Le Mans-i 24 órás hivatalos Twitter-oldala is emlegette Webbert, a stuttgarti autógyár gyorsan cáfolta az értesüléseket.
„Az idén tesztelni fogunk, Mark Webber szerepeltetése nincs a terveink között. Talán a jövőben alkalmazunk F1-es pilótákat, de nem szükségszerűen” – mondta Wolfgang Hatz, a Porsche elöljárója.
MEXIKÓ LEBŐGÖTT, DE TOVÁBBRA IS HISZNEK A FIATALOKBAN
Katasztrofális hétvégét zárt az F1 mexikói kontingense, miután a sauberes Esteban Gutiérrez egy felelőtlen manőverrel kiütötte saját magát és Adrian Sutilt a versenyből, és a mclarenes Sergio Péreznek sem jött össze a pontszerzés, miközben csapattársa, Jenson Button ötödik lett.
1. | Red Bull-Renault | 78 |
2. | Ferrari | 73 |
3. | Lotus-Renault | 60 |
4. | Mercedes | 52 |
5. | McLaren-Mercedes | 14 |
6. | Force India-Mercedes | 14 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 7 |
8. | Sauber-Ferrari | 5 |
A McLaren pilótája a 12. rajtkockából indulva csupán egy helyet javított a verseny végéig, így a patinás McLaren színeiben három verseny után mindössze két ponttal áll. A futam során azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy összeütközött Kimi Räikkönennel, aki sérült autójával is megszerezte a 2. helyet. A koccanás ellenére Martin Whitmarsh csapatfőnök azt gondolja, Pérez nem elég kemény.
„Sergio eddig túlságosan udvarias volt, kicsit keményebbé kellene válnia. A riválisai túl könnyen megelőzik. Még fiatal, nagy csapatban versenyez, és attól tart, hogy mindenki nagyítóval nézi a manővereit, s nem akar hibázni, miközben a csapattársa fantasztikus munkát végez – mondta Whitmarsh. – Kimi ellen már láttunk valami biztatót, az robusztus manőver volt. Sajnos ennek ellenére nem ez volt a legjobb hétvégéje.”
Az újonc Gutiérrez vergődése kezd egyre kínosabbá válni, hiszen a buta hibák mellett a tempója is hagy kívánnivalót maga után – míg például csapattársa, Nico Hülkenberg bejutott az időmérő döntő etapjába, nyolc körön át állt az élen a versenyen, és pontot szerzett, addig ő a 17. helyről indulva törte rommá a kocsiját, és még öt rajthelyes büntetést is kapott Adrian Sutil megtorpedózásáért.
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:36:26.945 |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 10.168 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 12.322 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 12.525 mp h. |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 35.285 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 40.827 mp h. |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 42.691 mp h. |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 51.084 mp h. |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 53.423 mp h. |
10. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 56.598 mp h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:03.860 p h. |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:12.604 p h. |
13. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:33.861 p h. |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:35.453 p h. |
15. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
16. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1 kör h. |
17. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
18. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1 kör h. |
FELADTÁK | ||||
Nico Rosberg | német | Mercedes | 21 megtett kör | |
Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 15 | |
Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 5 | |
Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 4 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (53. kör) 1:36.808 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 1 | 2 | 3 | 52 |
2. | Kimi Räikkönen | 1 | 2 | 3 | 49 |
3. | Fernando Alonso | 1 | 2 | 2 | 43 |
4. | Lewis Hamilton | – | 2 | 3 | 40 |
5. | Felipe Massa | – | – | 3 | 30 |
6. | Mark Webber | – | 1 | 2 | 26 |
7. | Nico Rosberg | – | – | 1 | 12 |
8. | Jenson Button | – | – | 2 | 12 |
9. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 11 |
10. | Paul di Resta | – | – | 2 | 8 |
11. | Adrian Sutil | – | – | 1 | 6 |
11. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 6 |
13. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | 5 |
14. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 2 |
15. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 1 |