A baleseteket leszámítva alapvetően eseménytelen Monacói Nagydíjon csak az Adrian Sutil és Sergio Pérez bátor előzéseinek köszönhető előretörések adtak okot némi izgalomra, és míg előbbi számára ez végül az ötödik helyet jelentette, utóbbinak fékhiba miatt félre kellett állnia a leintés előtt. Sutil elsősorban a Formula–1 leglassabb kanyarját, a Grand Hotel Hairpint (a volt Loewsöt) használta ellenfelei megtréfálására, míg Pérez az alagút utáni féktávot érezte nagyon jól – pont itt bukott egyébként óriásit 2011-ben az időmérőn, és akkor úgy megütötte magát, hogy még a következő, Kanadai Nagydíjat is kénytelen volt kihagyni –, ahol csapattársát, Jenson Buttont megelőzte, Fernando Alonso mellé pedig úgy ment be, hogy a spanyolnak végül le kellett vágnia a sikánt. A kétszeres világbajnok végül visszaadta a pozíciót a mexikóinak, miután a félbeszakításkor megtárgyalta az esetet Charlie Whiting versenyigazgatóval.
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA | ||
1. | Red Bull-Renault | 164 |
2. | Ferrari | 123 |
3. | Lotus-Renault | 112 |
4. | Mercedes | 109 |
5. | Force India-Mercedes | 44 |
6. | McLaren-Mercedes | 37 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |
8. | Sauber-Ferrari | 5 |
A sorozatosan rövidre vett féktávok végül visszaütöttek, ugyanis Pérez, annak ellenére, hogy a Kimi Räikkönennel történő ütközést követően a pályán tudott maradni – míg a finn defekt miatt visszaesett –, a fékek túlmelegedésének következtében fel kellett adja a futamot. Martin Whitmarsh elárulta, hogy az ütközéskor sérült meg Pérez autója, és végül emiatt állt félre:
„Checo jó pár pontot érdemelt volna az erőfeszítéseiért, de amikor összeértek Kimivel, visszaesett a fék hűtéséért felelős légbeömlő hatásfoka, aminek következtében végül a fékei felmondták a szolgálatot. Érthetően csalódott, de a jó oldala az egésznek, hogy harcos volt, szinte minden körben élvezetesen vezetett, és ami még fontosabb, nagyon gyors volt” – mondta el a McLaren csapatfőnöke, aki a szezon első néhány futama után kérte fiatal pilótáját arra, hogy bátrabban, keményebben vezessen.
Jenson Button megdicsérte csapattársát a kiváló manőverekért, az ütközés miatt mérges Kimi Räikkönen viszont nemcsak azt mondta, hogy Péreznek fogalma sincs az F1-ről, hanem arra a kérdésre válaszolva, hogy megbeszéli-e az esetet a McLaren pilótájával, még ennél is tovább ment:
„Az egyáltalán nem segítene. Talán valakinek pofán kellene vágnia” – fogalmazott tömören 2007 finn világbajnoka, akinek a feldúltsága érthető, hiszen Pérez hibája miatt komoly lemaradást szedett össze a világbajnoki pontversenyben vezető, és Nico Rosberg mögött a második helyen célba érő Sebastian Vettel mögött. Amikor a defektet követő kerékcsere miatt hét körrel a leintés előtt a 16. helyre esett vissza, már úgy tűnt, hogy a Lotus pilótájának megszakad a pontszerzési sorozata, de a friss gumikon a viadal végéig nagyon gyors tempót tudott autózni, és többek között két kör alatt három pozíciót javítva végül felzárkózott tizediknek, ami azt jelenti, hogy zsinórban a 23. nagydíján sem maradt üres kézzel – ezzel eggyel marad már csak el Michael Schumacher 24 versenyes rekordjától, amelyet a hétszeres bajnok még a régi pontrendszerben ért el, amikor még csak a futamok első hat helyezettjét díjazták.
A hétvége legnagyobb vitája azonban nem e körül, s nem is Max Chilton és Pastor Maldonado balesete körül alakult ki, akik az előbbi hibájából a Vasember 2 című film jelenetét idézve bontották le a pályát a Tabacnál a futam félbeszakítását előidézve. Az újabb botrány természetesen a gumiszállítóhoz, a Pirellihez kötődik, amely – mint az a versenyhétvége során kiderült – egy szabálytalan, ezer kilométeres tesztet bonyolított le az abroncsokkal leginkább szenvedő csapat, a Mercedes közreműködésével, amely során az idei autót használták, a mezőny többi istállójának érthető felháborodására. Közülük a Red Bull vezetése tiltakozott a leghangosabban, de az energiaitalosok két pilótája, Vettel és Webber leszögezte, hogy a Mercedes természetesen nem a tesztnek köszönheti a győzelmét, hiszen arra az időmérős tempójuk és a pálya karakterisztikája miatt eleve számítottak, viszont nem is fair a riválisokkal szemben, hogy plusz információkhoz jutottak a többiekhez képest.
A Ferrari és a Red Bull tiltakozása ellenére az FIA helyben hagyta a futam végeredményét, így az esetleges büntetés nem fogja érinteni Nico Rosberg győzelmét. Stefano Domenicali, a Scuderia csapatfőnöke elárulta, hogy fogalma sincs arról, milyen büntetést kellene kiszabni a szabálytalanul tesztelő Mercedesre:
Noha a Pirelli úgy próbálja meg igazságossá tenni a Mercedes szabálytalan tesztje nyomán kialakult helyzetet, hogy minden csapatnak biztosít hasonló lehetőséget az év folyamán, a gumiszállítóval kapcsolatos problémák miatt egyesek szerint már jövőre érkezhet helyére a Hankook. Bernie Ecclestone már felvette a kapcsolatot a koreai gumigyártóval, amely azonban – a szoros határidő miatt, hiszen szeptember 1-ig kell előállni a jövő évi abroncsokkal, illetve F1-es tapasztalat híján – valószínűleg csak néhány évvel később száll majd be a száguldó cirkuszba. |
„Mivel a sportszabályzat megsértéséről van szó, sportbüntetésre számítana az ember, de mivel nem világos, hogy ennek az egésznek milyen hatása volt a versenyhétvégére, talán valami komolyabb dolog sül ki belőle. Őszintén megvallva, nem tudom, mi lenne a megfelelő megoldás. Mivel nincs rá precedens, nem tudom, mi legyen” – nyilatkozta Domenicali. Az ügyet mindenesetre a stewardok továbbították az FIA felé, tehát pillanatnyilag a szövetség térfelén a labda, ám egyelőre nem tudni, mit kezd vele.
A fenti témát nem kívánta kommentálni Nico Rosberg – az F1 első olyan pilótája, aki édesapjához hasonlóan meg tudta nyerni a monte-carlói futamot –, de azt is elárulta, hogy még Keke Rosberg 30 évvel ezelőtti sikere sem jutott eszébe, amikor elhúzott a kockás zászló előtt. Leginkább annak örült, hogy Monacóban, az otthonában nyerhet egy Ezüst Nyíl volánjánál, a futamot széttördelő balesetekkel kapcsolatban pedig a következőket mondta el:
„Nem volt túl kellemes, ugyanis nagyon jó ritmusban autóztam a lágy gumikon, próbáltam elérni, hogy kitartsanak a nagydíj befejezéséig, amikor hirtelen leállították a versenyt. Sosem túl jó dolog kiesni a ritmusból, főleg Monacóban nem, ahol egy apró koncentrációs kihagyás is a futam végét jelentheti. Nagyon fontos volt tehát a koncentrációs szint fenntartása, ami nem ment egyszerűen a safety car-os szakaszok, illetve a piros zászló miatt, de szerencsére végül sikerült.”
A hétvége vesztese Felipe Massa volt, aki a szombat délelőtti szabadedzésen szenvedett baleset miatt kénytelen volt kihagyni az időmérőt és a versenyen az utolsó sorból rajtolni, majd a futamon a szombatihoz kísértetiesen hasonló baleset érte, és ekkor jobban meg is ütötte magát. Szerencsére azonban nyakizomhúzódással megúszta a brazil, az eséseiről pedig a vakbélműtéte után visszatérő Pat Fry technikai igazgató elárulta, hogy noha kívülről nagyon egyformának tűntek, a valóságban egészen más okból történtek:
„Mindenek előtt örülök, hogy Felipe rendben van. Úgy tűnik, hogy a szombatival ellentétben ezt a balesetet az autó bal első részén jelentkező műszaki probléma okozta. Még nagyon korai megmondani, hogy egészen pontosan mi történt, de a következő napokban megpróbálunk rájönni.”
Massa és Stefano Domenicali is megerősítette, hogy a brazil pilóta részt vesz a jövő hétvégén sorra kerülő Kanadai Nagydíjon.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 2:17:52.056 |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 3.888 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 6.314 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 13.894 mp h. |
5. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 21.477 mp h. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 23.103 mp h. |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 26.734 mp h. |
8. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 27.223 mp h. |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 27.608 mp h. |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 36.582 mp h. |
11. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 42.572 mp h. |
12. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 42.691 mp h. |
13. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 43.212 mp h. |
14. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 49.885 mp h. |
15. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:02.590 p h. |
16. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 6 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTÁK | megtett körök | |||
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 63 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 61 | |
Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 58 | |
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 44 | |
Felipe Massa | brazil | Ferrari | 28 | |
Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 7 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (77. kör) 1:16.577 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 2 | 4 | 6 | 107 |
2. | Kimi Räikkönen | 1 | 4 | 6 | 86 |
3. | Fernando Alonso | 2 | 3 | 5 | 78 |
4. | Lewis Hamilton | – | 2 | 5 | 62 |
5. | Mark Webber | – | 2 | 5 | 57 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 1 | 4 | 47 |
7. | Felipe Massa | – | 1 | 4 | 45 |
8. | Paul di Resta | – | – | 5 | 28 |
9. | Romain Grosjean | – | 1 | 4 | 26 |
10. | Jenson Button | – | – | 5 | 25 |
11. | Adrian Sutil | – | – | 2 | 16 |
12. | Sergio Pérez | – | – | 3 | 12 |
13. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 7 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | 5 |
14. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 5 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 164 |
2. | Ferrari | 123 |
3. | Lotus-Renault | 112 |
4. | Mercedes | 109 |
5. | Force India-Mercedes | 44 |
6. | McLaren-Mercedes | 37 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |
8. | Sauber-Ferrari | 5 |