Lewis Hamilton az idei nyolcadik versenyen a hetedik rajtelsőségét szerezte meg, s jó esélye van arra, hogy ezt az ötödik győzelmére váltsa. Tavaly a kilencedik helyről indulva második lett, azaz jól megy neki ezen a pályán. Igaz, a harmadik szakaszban tavaly és az idén is megcsúszott, de ezúttal már szinte a zsebében volt a pole pozíció.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Alonso és Vettel autója is elromlott Ausztriában |
2. szabadedzés: Vettel volt a leggyorsabb, de megint tönkrement a Ferrarija |
A Mercedes is elismerte, megmentésre szorul az F1 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: Vettel az élen, Alonso lerobbant, megérkezett az eső |
Időmérő: Hamilton a pole-ban, Rosberg a kavicságyban, Räikkönen hátul |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
ELŐZMÉNYEK |
Räikkönen: Ez mind baromság, barom, aki ilyeneket ír |
„Nem körözgetünk még két évig esélytelen motorokkal" |
„Örülök, hogy az első gyors köröm jól sikerült a harmadik szakaszban. A végén viszont azt hittem, elúszott a rajtelsőség, hasonló volt a megcsúszásom a tavalyihoz, ugyanúgy a hátsó kerekek blokkoltak le fékezésnél. Túl gyakran előfordul ez velem itt, nem tudom, miért" – mondta az angol, aki végül annak köszönhette a pole pozíciót, hogy az utolsó körében csapattársa, Nico Rosberg is megcsúszott, pedig jó részidői voltak.
„Az utolsó előtti kanyarban a műfűre futottam, talán az még nedves volt, így elvesztettem az irányítást az autó felett. Nagyon csalódott vagyok, hiszen Lewis két tizeddel vert meg az előző körében, és ebben éppen két tizeddel voltam gyorsabb nála. Kockáztatnom kellett, túlhajtottam a kocsit."
Rosberg elismerte, nem tudott róla, hogy Hamilton is kicsúszott, de nem is számított, hiszen csapattársa korábbi idejét akarta felülmúlni. Honfitársa hibáját Sebastian Vettel használhatta volna ki, de nem tudta megverni a Mercedest. A Ferrari-pilóta abban bízik, hogy vasárnap ez sikerülni fog már.
„A Mercedesek az időmérőn mindig elő tudják venni azt a pluszt, ami nekünk nincs meg. A versenyen viszont támadni fogok, mint mindig, és várok a lehetőségre – mondta Vettel. – Az előző futamokon nehéz volt a feladatunk, de itt sikerülhet. Elégedett vagyok az autóval, jó versenyünk lehet."
Az időmérő negatív szenzációja Kimi Räikkönen korai kiesése volt, a finn Ferrarijával nem volt gond, csak éppen rosszul időzített, a biztosnak tűnő továbbjutásból kiesés lett, amit a rádión káromkodva vett tudomásul a finn. Räikkönen az időmérőt követően elmondta, a csapat egyszerűen elnézte az időzítést, így esélye sem volt arra, hogy a gyorsan száradó pályán a korábbi eredményével továbbjusson.
„A csapattól kaptam az információkat, amelyek nyilvánvalóan rosszak voltak – fogalmazott Räikkönen, aki a büntetések miatt négy rajthellyel előrébb kerül, azaz a 14. pozícióból rajtolhat. – Követtem az utasításokat, arról viszont senki sem tájékoztatott, hogy megváltozott a terv, és lehetetlen volt kört futnom. Túl későn küldtek ki, nem tudtam megkezdeni a mért körömet, ami a továbbjutáshoz kellett volna. Nem szóltak, hogy változott a terv. Nem ideális a helyzet, sokkal előrébb kellene lennem. Megteszem, amit tudok, de az első két kanyar nagyon meredek lesz, ilyenkor nem túl jó a mezőny közepén lenni."
Egy hete Nico Hülkenberg az F1 legnagyobb hőse, a német 1991 óta első aktív F1-es pilótaként nyert a Le Mans-i 24 óráson, és a kitérő az F1-es formájára is jó hatással volt, hiszen a Force India-Mercedesszel befért a tavaly az első sort kisajátító két Williams közé az időmérőn.
„Bíztam benne, hogy az első tízbe kerülök, de az ötödik hely kellemes meglepetés. Sőt az egyik Williams megelőzése kisebb csoda – szólt Hülkenberg. – Jól érzem magam az autóban, de felkészültem rá, hogy a versenyen nemcsak a Williamsekkel kell csatáznom, hanem a Lotus és a Toro Rosso párosával is. A Le Mans-i kitérő hasznos volt, az önbizalmam is növelte, magabiztosabb lettem."
A McLaren-istálló idei hondás kalandja újabb mélypontjához ért, a csapat mindkét autója 25 rajthelyes büntetést kapott az új motoralkatrészek miatt, s nem elég, hogy Fernando Alonso és Jenson Button az utolsó sorból rajtol, a spanyolnak és az angolnak is a bokszba kell hajtania majd az első három körben, továbbá Buttonnak még tíz másodpercre le is kell állnia a garázsa elé. Alonso ennek ellenére nem mondott egy rossz szót sem a McLarenről.
„Két lehetőségünk van, vagy verjük a fejünket a falba, vagy megpróbálunk tanulni az esetekből. Utóbbi mellett döntöttünk, ez a hétvége is egy teszt számunkra. Az utolsó sorból fogunk rajtolni, a pluszbüntetésünk után biztosan a mezőny végén leszünk – mondta Alonso. – Kívülről nem látszik, amit mi tudunk, azaz hogy az átalakított autó jól működik. Ez a pálya nem kedvez nekünk, de legalább jó irányba haladunk."
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Felipe Massa (4.): – Harcban vagyunk a harmadik helyért a Ferrarival. Gyorsabb is lehettem volna az utolsó körömben, de nem biztos, hogy megelőztem volna Vettelt. Jó a kocsi a hosszú meneteken is, remélem, száraz idő lesz, és akkor megfoghatjuk a Ferrarit.
Valtteri Bottas (6.): – A versenyen gyorsak leszünk, legalább olyan jó teljesítményre számítok, mint Kanadában.
Max Verstappen (7.): – Elégedett vagyok, elég jó ez a hetedik rajtkocka. Az egyenesekben nehéz helyzetben leszünk, de talán a második és a harmadik szektorban elég versenyképesek leszünk ahhoz, hogy maradjon esélyünk a pontszerzésre.
Felipe Nasr (8.): – Az első edzésen eltaláltuk az autó beállításait, és bármit változtattunk, használt, az időmérős siker is ennek köszönhető. Bízom benne, hogy pontokért csatázhatok.
Romain Grosjean (9.): – Ennél jobb rajthely járna, de a harmadik szakasz elején kimentem a pályára, és észrevettük, hogy a hidraulikus rendszer elfolyt, ami javíthatatlan volt. A kilencedik helyről rajtolok, nem a világ vége.
Pastor Maldonado (10.): – Mozgalmas időmérő volt, folyamatosan száradt a pálya, ezért mindenki a legutolsó pillanatokra hagyta a gyors körét, és emiatt nem volt szabad előttem az út, kicsúsztam az első tízből.
Marcus Ericsson (11.): – Jól időzítettünk mindent, kár, hogy a második szakasz végén nem sikerült az utolsó köröm. Nem olyan rossz ez a rajthely.
Carlos Sainz Jr. (12.): – Kicsit csalódott vagyok, mert vizes pályás beállításokat használtunk, és ha a verseny száraz pályás lesz, nehéz futam vár ránk.
Sergio Pérez (13.): – Borzasztó, hogy már az első szakaszban kiestem, ebben több volt. Nem volt könnyű megtalálnom a ritmust, a végén pedig beragadtam Alonso mögé, de nem maradhattam le, mert mögöttem meg Kimi jött.
Roberto Merhi (15.): – Nem volt könnyű edzés, mert alig mentem előtte a szuperlágy gumikon, ehhez képest elégedett lehetek. Nagyon jó a pálya, élvezetes verseny lesz.
Will Stevens (16.): – A szabadedzéseken gyors voltam, ezért csalódás az időmérő. A verseny jobb lesz, mert tényleg gyors a kocsi.
Danyiil Kvjat (17. – büntetés után): – Mindent kihoztam az autóból, amit lehetett, mégis nehéz viadal vár rám a büntetés miatt. A pontszerzés szép eredmény lenne.
Daniel Ricciardo (18. – büntetés után): – A második szakaszban valami nem volt jó a fékekkel, szerintem nem tudjuk, mi a baj. Nem ugyanúgy fogott a két oldal, nem tudom, hogy a motorfék miatt, vagy más okból, de ha rájövünk és kijavítjuk, még jó versenyünk is lehet.
Jenson Button (20. – büntetés után): – Az elsők között fejeztem be az utolsó mért körömet, így mások szárazabb, gyorsabb aszfalton mehettek, és megelőzhettek. De élvezetes edzés volt, jó volt vezetni az autót, ha ilyen változatosak maradtak volna a körülmények, a harmadik szakaszba is bejuthattunk volna.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes |
7. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault |
8. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes |
10. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes |
11. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
15. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari |
16. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari |
17. | Danyiil Kvjat* | orosz | Red Bull-Renault |
18. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Red Bull-Renault |
19. | Fernando Alonso** | spanyol | McLaren-Honda |
20. | Jenson Button** | brit | McLaren-Honda |
*10 rajthelyes büntetés; **25 rajthelyes büntetés | |||
Ricciardo öt másodperces időbüntetést kap | |||
Alonso áthajtásos büntetést kap | |||
Button tíz másodperces stop-and-go büntetést kap |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:08.455 | átlag: 227.501 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:08.655 | 0.200 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:08.810 | 0.355 |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:09.192 | 0.737 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:09.278 | 0.823 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:09.319 | 0.864 |
7. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:09.612 | 1.157 |
8. | Danyiil Kvjat* | orosz | Red Bull-Renault | 1:09.694 | 1.239 |
9. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:09.713 | 1.258 |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | idő nélkül | |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:10.374 | |
12. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:10.426 | |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:10.465 | |
14. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:10.482 | |
15. | Fernando Alonso** | spanyol | McLaren-Honda | 1:10.736 | |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:12.522 | |
17. | Jenson Button** | brit | McLaren-Honda | 1:12.632 | |
18. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:12.867 | |
19. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:14.071 | |
20. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:15.368 | |
*10 rajthelyes büntetés; **25 rajthelyes büntetés |