Räikkönennek sikerült, ami Schuminak (eddig) nem

Vágólapra másolva!
2012.11.06. 18:30
null
Kimi Räikkönen már csak egy győzelemmel marad el Mika Häkkinentől (Fotó: Action Images)
Címkék
Kimi Räikkönen több mint három év után nyert ismét versenyt a hét végi Formula–1-es Abu-dzabi Nagydíjon, a finn pilóta hosszú böjtje azonban csalóka, hiszen két évet kihagyott a Lotus versenyzője. Ez két szakaszra osztotta a pályafutását, és diadalával öt másik világbajnokot magába foglaló elitbe került. Sebastian Vettel lett a hatodik, aki boxból rajtolva dobogóra állhatott. A háromszoros világbajnokká váló versenyzőkről őrült statisztikát találtunk. Abu-dzabi Nagydíj számokban.

 

Kimi Räikkönen először nyert a 2009-es Belga Nagydíj óta, pályafutása 19. győzelmét aratta, így legutóbbi nyolc szezonjából hetedszer is elmondhatja magáról, hogy nyert legalább egy futamot. A kivétel 2003 óta a 2006-os szezon volt, amely során hiába állt hatszor is a dobogón, a diadal nem jött össze.

GYŐZELMEK KIHAGYÁS ELŐTT ÉS UTÁN
Kimi Räikkönen a hatodik Formula–1-es pilóta, aki legalább egy teljes idényt kihagyott, s azt megelőzően, majd azt követően is tudott futamot nyerni. Miközben Juan Manuel Fangio súlyos sérülés miatt hagyta ki az 1952-es idényt, a többiek más okból tartottak F1-es szünetet.
Juan Manuel Fangio
1950–1951 6
1953–1958 18
Mario Andretti
1968–1972 1
1974–1982 11
Niki Lauda
1971–1979 17
1982–1985 8
Alain Prost
1980–1991 44
1993 7
Nigel Mansell
1980–1992 30
1994–1995 1
Kimi Räikkönen
2001–2009 18
2012– 1

A finn korábban a McLarennel és a Ferrarival nyert futamot, a mezőnyből rajta kívül Fernando Alonso (Renault, McLaren, Ferrari) és Jenson Button (Honda, Brawn, McLaren) triplázott, igaz, Button esetében a Honda és a Brawn elkülönítése véleményes lehet. Ebben a tekintetben Sir Stirling Moss a csúcstartó öt istállóval (Mercedes, Maserati, Vanwall, Cooper, Lotus).

A zsinórban 15-ödször pontot szerző Räikkönen győzelmek terén már csak eggyel marad el legsikeresebb honfitársától, Mika Häkkinentől.

Lotus néven szereplő csapat legutóbb 1987-ben Detroitban nyert Ayrton Senna révén, míg az enstone-i istálló, amely az idén változtatta a nevét Lotusra, Alonso 2008-as fudzsi diadala után volt ismét sikeres.

Az idén Räikkönen a nyolcadik győztes pilóta, legutóbb 2003-ban osztoztak ennyien a győzelmeken. A Lotus a hatodik sikeres csapat, ilyen nagy szórás az 1983-as idény óta nem volt – akkor az első hét versenyen megvolt a hat istálló (Brabham, McLaren, Renault, Ferrari, Willliams és Tyrrell) diadala.

A verseny másik hőse Sebastian Vettel volt, a német a boxból rajtolva a 3. helyen ért célba. Ez legutóbb Jarno Trullinak sikerült a 2009-es Ausztrál Nagydíjon, előtte pedig négy versenyzőnek: Rubens Barrichellónak 2005-ben Kanadában, Räikkönennek 2003-ban Ausztráliában, valamint Nigel Mansellnek 1989-ben Franciaországban és Alain Prostnak 1984-ben Dél-Afrikában – Mansell és Prost ráadásul a második helyig jött fel.

Sokkal rosszabbul alakult a futam az első sorból rajtoló párosnak: Lewis Hamilton és Mark Webber feladta a versenyt. Szingapúr után ez volt a második futam, amelyen pórul járt az élről rajtoló páros, Hamiltonnak akkor is tönkrement az autója, és Pastor Maldonado is kiesett. A négy Abu-dzabi Nagydíjból ez volt a harmadik, amelyen a pole pozíciós műszaki hiba miatt kiesett.

TRIPLÁZÓK: ŐRÜLET!

A Formula–1 történetének kilencedik háromszoros világbajnokát avatják az idén. Érdekes, hogy az ideit is beleszámítva nem született két triplázás azonos számjeggyel végződő évben. Az egyes Ayrton Sennáé (1991), a kettes Vettelé vagy Alonsóé lesz (2012), a hármas Jackie Stewarté (1973), a négyes Niki Laudáé (1984), az ötös Juan Manuel Fangióé (1955), a hatos Jack Brabhamé (1966), a hetes Nelson Piquet-é (1987), a kilences Alain Prosté (1989), a nulla Michael Schumacheré (2000). Az egyetlen szabad számjegy a nyolcas, a statisztika szerelmeseinek az azt is jelentheti, hogy legközelebb 2018-ban avathatnak háromszoros világbajnokot.

Hamilton és Webber negyedszer rajtolt egymás mellől az első sorból, de ez volt az első, hogy a mclarenesé lett a pole. A korábbi három alkalommal (2010-es Török és Belga GP, illetve 2011-es Német GP) viszont a második rajtkockából induló angol győzött.

A Ferrari zsinórban a harmadik versenyen maradt le az utolsó két körben a futam leggyorsabb köréről, így 28 verseny óta tart a nélkülözése ebben a kategóriában. Dél-Koreában Webber az utolsó előtti, Indiában Button az utolsó, Abu-Dzabiban Vettel az utolsó előtti körben happolta el a leggyorsabb kört valamelyik Ferrari-pilótától.

A McLaren zsinórban az 56. versenyén szerzett pontot, ami új rekord, de az 50 ezer kilométeres mérföldkő átlépése az élen töltött versenytáv tekintetében még közel sem abszolút csúcs: azt a Ferrari tartja 70549 kilométerrel.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik