A vb-éllovas Nico Rosberg papíron szintén hazai pályán versenyez, persze büszke monacóiként legfeljebb nagyszüleihez, illetve promóciós okokból látogat Németországba. Ez sem gátolta meg abban, hogy a foci-vb-t megnyerő nationalelf és a szurkolók tiszteletére nemzeti színekbe fesse sisakját (az más kérdés, hogy a FIFA jogdíjvédelmi okok miatt levetette róla a vb-trófeát ábrázoló rajzot), azzal a nem titkolt szándékkal, hogy hozzátegye a maga részét honfitársai nyári fiesztájához. Ráférne egy jó eredmény, Hockenheimben ugyanis a 8. helyezés a legjobb eredménye – igaz, ennyire jó autója még sohasem volt.
PÉNTEK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Ha megunom, akár az év közepén is kiszállok - Räikkönen |
Rosberg 55 millióért további két évig marad a Mercedesnél |
Corinna Schumacher: A legnehezebb időszakon túl vagyunk |
40 ember kirúgásával indult a Caterham mentőakciója |
Lewis Hamilton a Brit Nagydíj megnyerése után újra elkaphatja a fonalat, Hockenheimben is nyert már, és nagy lehetőséghez juthat egyik kedvenc versenye, a Magyar Nagydíj előtt, ha már Hockenheimben átveszi a vezetést az összetettben. Mások nemigen szólhatnak bele a két pilóta csatájába, hiszen a hockenheimi pálya is elsősorban a motorerőről szól – az eddigi helyszínek közül talán Bahreinhez hasonlít legjobban, ott remek csatát láthattunk a győzelemért Hamilton és Rosberg között.
A Mercedes vezetői megígérték, amíg nem ütközik össze a két pilóta, nem szólnak bele a csatájukba.
Rosberg a héten szerződést hosszabbított, Hamilton viszont nem érzi úgy, hogy kapkodnia kell ez ügyben.
„Más a helyzetem, mint Nicóé, az ő szerződése a szezon végéig szólt, az enyém jövőre jár le. Elégedett vagyok, nem izgulok, ha eljön az ideje,. leülök a csapat vezetőivel. Tizenhárom éves korom óta a Mercedesszel vagyok, nehéz elképzelni, hogy máshová mennék" – mondta Hamilton.
A többiek az időjárás által kaphatnak esélyt, vasárnapra ugyanis esőt jósolnak, csak az a kérdés, hogy a csapadékzóna mikor éri el Hockenheimet – a futam leintése előtt vagy után?
A mezőnyből Fernando Alonso nyert még Hockenheimben, a spanyol háromszor is diadalmaskodott itt, a legutóbbi két versenyt ő zárta az első helyen a páros évben megrendezett Német Nagydíjakon – páratlan évben a Nürburgringen tartják a futamot.
BONYOLULT FÉKRENDSZEREN VITÁZNAK A CSAPATOK
A helyszín: Hockenheim A pálya hossza: 4574 méter Kanyarok száma: 17 (6 bal és 11 jobb) A verseny hossza: 67 kör (306.458 km) Gumitípusok: lágy, szuperlágy |
Körrekord: 1:13.306 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004) 2012-es pole pozíció: 1:40.621 (Fernando Alonso, Ferrari) 2012-es leggyorsabb kör: 1:18.725 (Michael Schumacher, Mercedes) 2012-es dobogó: 1. Fernando Alonso (Ferrari), 2. Jenson Button (McLaren), 3. Kimi Räikkönen (Lotus) |
A Német GP helyszínei: Hockenheim (33), Nürburgring (26), Berlin AVUS (1) Győzelmek a pole-ból Hockenheimben: 17 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Rubens Barrichello (2000) 18. Hockenheimi győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso 3, Hamilton |
IDŐJÁRÁS. Kánikulával kezdődik a versenyhétvége, pénteken és szombaton is zavartalan lesz a napsütés, a hőmérséklet mindkét nap 30 fok fölé emelkedik, szombaton 33-34 fokos maximum várható. Vasárnap viszont beborul, és záporokkal, zivatarokkal érkezik a lehűlés – a kérdés csupán az, hogy a verseny előtt, a versenyen, vagy a leintést követően ered el az eső. |
A Német Nagydíj nagy sztoriját egy bonyolult fékrendszer szolgáltathatja: a FRIC nevű megoldást még a Lotus fejlesztette ki, a lényege, hogy elektronikusan össze van kötve az első és a hátsó fék rendszere. Ezt az eljárást a csapatok többsége átvette, elterjedt a mezőnyben. Ám miután Charlie Whiting a napokban azt mondta, a rendszer aerodinamikai előnyökkel jár, ezért az a véleménye, hogy támadható a szabályossága.
Whiting szava nem hivatalos vélemény, de azonnal elindult a mozgolódás: a csapatok megpróbáltak egyezményre jutni arról, hogy nem jelentik fel egymást, kihúzzák az idény végéig a jelenlegi fékrendszerekkel, ám a kiscsapatok ebbe nem mentek bele, azaz bármikor óvhatnak. A Brit Nagydíj utáni silverstone-i teszten több csapat a FRIC nélkül körözött, s a McLaren, a Red Bull és a Mercedes már jelezte, hogy a Német Nagydíjon nem használja ezt a féket.
A többiek nem határoztak, de a csütörtöki gépátvételen véleményezhetik az eszközt a sportfelügyelő bizottsággal (amelynek a korábbi versenyzők közül Tom Kristensen a tagja), vagy ha ez nem történik meg, jöhet az óvás, amelyet már hivatalos eljárás követ.
A JÖVŐBEN NEM BÜNTETIK MEG A PILÓTÁKAT A VESZÉLYES ELENGEDÉSÉRT?
A másik nagy beszédtémát a veszélyes elengedésért járó büntetések szolgáltatták. Az FIA Mark Webber tavalyi Német Nagydíjon történt incidense (a kerékcsere után leváló kereke eltalált egy boxutcai operatőrt) után szigorította meg a veszélyes elengedést követően kiszabott büntetéseket. Az idén a pilóta már nemcsak a vonatkozó futamon bűnhődik, hanem a következő versenyre is büntetést kap: tíz rajhellyel sorolják hátrébb. Az idén Daniel Ricciardo és Esteban Gutiérrez is így járt, de nagy felháborodás kísérte a büntetésüket, hiszen nem ők tehettek az esetről, hanem a csapatuk.
„Ez olyan, mintha börtönbe küldenének, mert elloptál egy szelet csokit – mondta Sebastian Vettel. – Túl szigorú ez a büntetés, főleg a pilótának, aki semmit sem tehet arról, hogy ez történik."
A jó hír, hogy a Belga Nagydíjra megváltozhat a büntetési rendszer, és inkább a csapatot sújtják, mint a pilótát.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 3 | 8 | 8 | 165 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 7 | 7 | 161 |
3. | Daniel Ricciardo | 1 | 4 | 7 | 98 |
4. | Fernando Alonso | – | 1 | 9 | 87 |
5. | Valtteri Bottas | – | 2 | 8 | 73 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 6 | 70 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 9 | 63 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 5 | 55 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 6 | 35 |
10. | Felipe Massa | – | – | 4 | 30 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 5 | 28 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 6 | 19 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 9 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | 6 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 326 |
2. | Red Bull-Renault | 168 |
3. | Ferrari | 106 |
4. | Williams-Mercedes | 103 |
5. | Force India-Mercedes | 91 |
6. | McLaren-Mercedes | 90 |
7. | Toro Rosso-Renault | 15 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |