Rosberg Hockenheimben folytatná a német fiesztát

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.07.17. 18:49
null
Nico Rosberg lecserélte a vb-trófeát, már négy csillag díszeleg a sisakján (Fotó: Action Images)
A Mercedes hazai pályáján, Hockenheimben folytatódik a Formula–1-es világbajnoki küzdelemsorozat, s az a legfőbb kérdés, hogy a vb-t uraló istálló melyik pilótája ajándékozza meg első hockenheimi győzelmével a stuttgarti gyártót: Nico Rosberg vagy Lewis Hamilton? Amíg nem ütköznek össze, szabad a kerék kerék elleni csata. A csapatok a FRIC fékrendszer betiltásáról vitáznak, míg a pilóták lassan elérhetik, hogy ne büntessék meg őket a veszélyes elengedésért.

 

A vb-éllovas Nico Rosberg papíron szintén hazai pályán versenyez, persze büszke monacóiként legfeljebb nagyszüleihez, illetve promóciós okokból látogat Németországba. Ez sem gátolta meg abban, hogy a foci-vb-t megnyerő nationalelf és a szurkolók tiszteletére nemzeti színekbe fesse sisakját (az más kérdés, hogy a FIFA jogdíjvédelmi okok miatt levetette róla a vb-trófeát ábrázoló rajzot), azzal a nem titkolt szándékkal, hogy hozzátegye a maga részét honfitársai nyári fiesztájához. Ráférne egy jó eredmény, Hockenheimben ugyanis a 8. helyezés a legjobb eredménye – igaz, ennyire jó autója még sohasem volt.

A 61. NÉMET NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.
Ha megunom, akár az év közepén is kiszállok - Räikkönen
Rosberg 55 millióért további két évig marad a Mercedesnél
Corinna Schumacher: A legnehezebb időszakon túl vagyunk
40 ember kirúgásával indult a Caterham mentőakciója

Lewis Hamilton a Brit Nagydíj megnyerése után újra elkaphatja a fonalat, Hockenheimben is nyert már, és nagy lehetőséghez juthat egyik kedvenc versenye, a Magyar Nagydíj előtt, ha már Hockenheimben átveszi a vezetést az összetettben. Mások nemigen szólhatnak bele a két pilóta csatájába, hiszen a hockenheimi pálya is elsősorban a motorerőről szól – az eddigi helyszínek közül talán Bahreinhez hasonlít legjobban, ott remek csatát láthattunk a győzelemért Hamilton és Rosberg között.

A Mercedes vezetői megígérték, amíg nem ütközik össze a két pilóta, nem szólnak bele a csatájukba.

Rosberg a héten szerződést hosszabbított, Hamilton viszont nem érzi úgy, hogy kapkodnia kell ez ügyben.

„Más a helyzetem, mint Nicóé, az ő szerződése a szezon végéig szólt, az enyém jövőre jár le. Elégedett vagyok, nem izgulok, ha eljön az ideje,. leülök a csapat vezetőivel. Tizenhárom éves korom óta a Mercedesszel vagyok, nehéz elképzelni, hogy máshová mennék" – mondta Hamilton.

A többiek az időjárás által kaphatnak esélyt, vasárnapra ugyanis esőt jósolnak, csak az a kérdés, hogy a csapadékzóna mikor éri el Hockenheimet – a futam leintése előtt vagy után?

A mezőnyből Fernando Alonso nyert még Hockenheimben, a spanyol háromszor is diadalmaskodott itt, a legutóbbi két versenyt ő zárta az első helyen a páros évben megrendezett Német Nagydíjakon – páratlan évben a Nürburgringen tartják a futamot.

BONYOLULT FÉKRENDSZEREN VITÁZNAK A CSAPATOK

61. NÉMET NAGYDÍJ
A helyszín: Hockenheim
A pálya hossza: 4574 méter
Kanyarok száma: 17 (6 bal és 11 jobb)
A verseny hossza: 67 kör (306.458 km)
Gumitípusok: lágy, szuperlágy
Körrekord: 1:13.306 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
2012-es pole pozíció:
1:40.621 (Fernando Alonso, Ferrari)
2012-es leggyorsabb kör:
1:18.725 (Michael Schumacher, Mercedes)
2012-es dobogó:
1. Fernando Alonso (Ferrari), 2. Jenson Button (McLaren), 3. Kimi Räikkönen (Lotus)
A Német GP helyszínei: Hockenheim (33), Nürburgring (26), Berlin AVUS (1)
Győzelmek a pole-ból Hockenheimben: 17
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Rubens Barrichello (2000) 18.
Hockenheimi győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso 3, Hamilton
IDŐJÁRÁS. Kánikulával kezdődik a versenyhétvége, pénteken és szombaton is zavartalan lesz a napsütés, a hőmérséklet mindkét nap 30 fok fölé emelkedik, szombaton 33-34 fokos maximum várható. Vasárnap viszont beborul, és záporokkal, zivatarokkal érkezik a lehűlés – a kérdés csupán az, hogy a verseny előtt, a versenyen, vagy a leintést követően ered el az eső.

A Német Nagydíj nagy sztoriját egy bonyolult fékrendszer szolgáltathatja: a FRIC nevű megoldást még a Lotus fejlesztette ki, a lényege, hogy elektronikusan össze van kötve az első és a hátsó fék rendszere. Ezt az eljárást a csapatok többsége átvette, elterjedt a mezőnyben. Ám miután Charlie Whiting a napokban azt mondta, a rendszer aerodinamikai előnyökkel jár, ezért az a véleménye, hogy támadható a szabályossága.

Whiting szava nem hivatalos vélemény, de azonnal elindult a mozgolódás: a csapatok megpróbáltak egyezményre jutni arról, hogy nem jelentik fel egymást, kihúzzák az idény végéig a jelenlegi fékrendszerekkel, ám a kiscsapatok ebbe nem mentek bele, azaz bármikor óvhatnak. A Brit Nagydíj utáni silverstone-i teszten több csapat a FRIC nélkül körözött, s a McLaren, a Red Bull és a Mercedes már jelezte, hogy a Német Nagydíjon nem használja ezt a féket.

A többiek nem határoztak, de a csütörtöki gépátvételen véleményezhetik az eszközt a sportfelügyelő bizottsággal (amelynek a korábbi versenyzők közül Tom Kristensen a tagja), vagy ha ez nem történik meg, jöhet az óvás, amelyet már hivatalos eljárás követ.

A JÖVŐBEN NEM BÜNTETIK MEG A PILÓTÁKAT A VESZÉLYES ELENGEDÉSÉRT?

A másik nagy beszédtémát a veszélyes elengedésért járó büntetések szolgáltatták. Az FIA Mark Webber tavalyi Német Nagydíjon történt incidense (a kerékcsere után leváló kereke eltalált egy boxutcai operatőrt) után szigorította meg a veszélyes elengedést követően kiszabott büntetéseket. Az idén a pilóta már nemcsak a vonatkozó futamon bűnhődik, hanem a következő versenyre is büntetést kap: tíz rajhellyel sorolják hátrébb. Az idén Daniel Ricciardo és Esteban Gutiérrez is így járt, de nagy felháborodás kísérte a büntetésüket, hiszen nem ők tehettek az esetről, hanem a csapatuk.

„Ez olyan, mintha börtönbe küldenének, mert elloptál egy szelet csokit – mondta Sebastian Vettel. – Túl szigorú ez a büntetés, főleg a pilótának, aki semmit sem tehet arról, hogy ez történik."

A jó hír, hogy a Belga Nagydíjra megváltozhat a büntetési rendszer, és inkább a csapatot sújtják, mint a pilótát.

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 3 8 8 165
2. Lewis Hamilton 5 7 7 161
3. Daniel Ricciardo 1 4 7 98
4. Fernando Alonso 1 9 87
5. Valtteri Bottas 2 8 73
6. Sebastian Vettel 2 6 70
7. Nico Hülkenberg 9 63
8. Jenson Button 1 5 55
9. Kevin Magnussen 1 6 35
10. Felipe Massa 4 30
11. Sergio Pérez 1 5 28
12. Kimi Räikkönen 6 19
13. Jean-Éric Vergne 3 9
14. Romain Grosjean 2 8
15. Danyiil Kvjat 4 6
16. Jules Bianchi 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 326
2. Red Bull-Renault 168
3. Ferrari 106
4. Williams-Mercedes 103
5. Force India-Mercedes 91
6. McLaren-Mercedes 90
7. Toro Rosso-Renault 15
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik