Lewis Hamilton jó úton jár afelé, hogy ötödször is megnyerje a Magyar Nagydíjat, pénteken legalábbis mindkét szabadedzést az élen zárta. Ő is úgy véli, hogy jó esélyei vannak.
„Úgy tűnik, nagyon gyors a Red Bull ezen a pályán, aminek örülök, mert izgalmasabb a verseny, ha többen csatázunk a győzelemért. Ám el kell mondanom, hogy a mi kocsink is nagyon erős" – értékelt Lewis Hamilton a szabadedzések után.
A világbajnok, aki imádja a forró magyar időjárást, most sem titkolta, hogy élvezte a körözést az 50 fokosnál is melegebb aszfalton.
„Valójában nagyon élvezetes volt, iszonyúan forró. Nem is tudom elmondani, mennyire. Tényleg melegebbnek éreztem, mint a szaunát, és biztos vagyok benne, hogy ez mindenkinek nehézséget okoz – folytatta Hamilton. – Szeretjük a kihívásokat, és ez igazi kihívás. Csak a második edzésen fogytam egy kilót."
PÉNTEK |
2. szabadedzés: Hamilton az élen maradt, Ricciardo elfüstölt |
1. szabadedzés: Hamiltoné az első edzés, Pérez nagyot borult |
Magyar Nagydíj: Ecclestone kért is, kapott is, ígért is |
Így tiszteleg Rosberg és Ricciardo Bianchi emléke előtt |
SZOMBAT |
9.45–10.15: GP3, időmérő 11.00–12.00: F1, 3. szabadedzés 12.25–12.55: Porsche-szuperkupa, időmérő 14.00–15.00: F1, időmérő 15.40–16.45: GP2, 1. verseny (37 kör vagy 60 perc) 17.20–17.55: GP3, 1. verseny (17 kör vagy 30 perc) |
VASÁRNAP |
9.25–10.00: GP3, 2. verseny (17 kör vagy 30 perc) 10.35–11.25: GP2, 2. verseny (28 kör vagy 45 perc) 11.45–12.20: Porsche-szuperkupa, verseny (14 kör vagy 30 perc) 14.00: F1, a Pirelli Magyar Nagydíj (70 kör/306.630 km vagy 120 perc) rajtja |
Nico Rosberg a második szabadedzésen csak negyedik lett, miután csak sokadik nekifutásra, kopott gumikon ment teljes mért kört a lágy gumikon. A német azt mondta, az eredménylista nem csalt, a helyezése tükrözte, hogy problémája volt az autóval.
„Nem ideális a helyzet, nem találtuk a kocsi megfelelő egyensúlyát. Egyszer elviselhetetlenül túlkormányozott volt az autó, majd átment alulkormányozottba. Mintha a saját farkamat kergettem volna, egyáltalán nem vagyok elégedett, rengeteget kell dolgoznunk, hogy holnap új alapokról kezdjünk – mondta Rosberg, aki a második szabadedzésen mindkét Red Bull-pilótától kikapott egy körön. – Lesz egy óra szabadedzésünk, ez elég arra, hogy mindent rendbe tegyünk. A sebességgel egyébként sem volt nagy baj, és nem egyszer megmutattuk, hogy ki tudunk mászni a gödörből egyik napról a másikra. Előnyben vagyunk a Red Bullhoz képest, de erősebb, mint lenni szokott."
Pénteken a Hungaroringen a Red Bull közelítette meg legjobban a Mercedest, a keményebb és a lágyabb gumikon is Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo került legközelebb Hamiltonhoz. Ricciardo motorja elfüstölt a második edzés hajrájában, de a csapat megnyugtatta a szurkolóit, hogy ez régi erőforrás volt, így nem sújtják büntetéssel az ausztrált a csere miatt.
„Jó napunk volt, ritkán vagyunk ennyire erősek pénteken, kifejezetten versenyképesnek tűnik az autó, mind a kettő – mondta Ricciardo a pénteki edzések után. – Rosberg meg fog előzni minket az időmérőn, de ha a két Mercedes mögött maradunk, már akkor is elégedettek leszünk. Úgy tűnik, sikerülhet. A hosszú menet is nagyon jó volt a motorhibáig. Ez a pálya nagyon fekszik nekünk, a fejlesztéseink is beváltak."
Az első edzést még a harmadik helyen záró Kimi Räikkönen délután visszacsúszott az ötödik helyre, de szerinte nem dőlt el, hogy a Red Bull lesz a második legerősebb csapat a hét végén.
„Biztos vagyok benne, hogy gyorsulni fogunk szombaton, hiszen súlyos probléma nem volt az autóval. Az időmérőn meglátjuk, hol állunk – mondta a finn, akinek délelőtt letört az első légterelője. A Ferrari első gyanúja szerint defekt előzte meg az esetet, de ezt a finn cáfolta. – Hirtelen eltört a légterelő, amely az autó alá gyűrődött, és az első, illetve a hátsó kereket és felfüggesztést is megrongálta. Nem ideális, hogy eltörik a légterelő, egyelőre nem tudjuk az okát, de nem félek."
Az első szabadedzés másik piros zászlós megszakítását Sergio Pérez borulása okozta, a mexikói és csapata részt sem vett a délutáni tréningen, mert a Force India a kicsúszás okát vizsgálta. Pérez elmondta, megijedt, amikor a levegőbe emelkedett az autója.
„Drámai baleset volt, nem maga a becsapódás miatt, hanem mert utána felborult az autó, és megijedtem – mondta Pérez. – Már a kocsiból kiszállni is nehéz volt, de hála istennek jól vagyok, és holnap újra autóba ülök. A csapat még vizsgálja, mi történhetett. A lassításból láttuk, hogy a hátsó felfüggesztés hajlott meg. Hiányzott a második szabadedzés, de talán a harmadikon sokat be tudunk pótolni belőle."
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:23.949 | átlag: 187.871 km/ó | 36 kör |
2. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:24.300 | 0.351 mp h. | 29 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24.451 | 0.502 | 16 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:24.668 | 0.719 | 34 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:25.134 | 1.185 | 30 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:25.599 | 1.650 | 37 |
7. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:25.660 | 1.711 | 26 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:25.752 | 1.803 | 31 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:25.881 | 1.932 | 35 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:25.920 | 1.971 | 31 |
11. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:25.935 | 1.986 | 19 |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:25.994 | 2.045 | 32 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:26.090 | 2.141 | 36 |
14. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:26.379 | 2.430 | 36 |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:26.442 | 2.493 | 39 |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:26.831 | 2.882 | 29 |
17. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:29.113 | 5.164 | 29 |
18. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:29.115 | 5.166 | 28 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.141 | átlag: 185.240 km/ó | 18 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.250 | 0.109 mp h. | 22 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:25.812 | 0.671 | 23 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.053 | 0.912 | 20 |
5. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:26.070 | 0.929 | 17 |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:26.395 | 1.254 | 14 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:26.727 | 1.586 | 25 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:26.776 | 1.635 | 14 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:26.825 | 1.684 | 19 |
10. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:26.934 | 1.793 | 27 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:27.272 | 2.131 | 16 |
12. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:27.308 | 2.167 | 17 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:27.317 | 2.176 | 11 |
14. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:27.381 | 2.240 | 19 |
15. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:27.409 | 2.268 | 24 |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:27.732 | 2.591 | 23 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:28.568 | 3.427 | 9 |
18. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:29.693 | 4.552 | 17 |
19. | Fabio Leimer* | svájci | Marussia-Ferrari | 1:30.631 | 5.490 | 18 |
20. | Jolyon Palmer* | brit | Lotus-Mercedes | idő nélkül | 4 | |
*tartalék pilóta |