Sebastian Vettel úgy érzi, a Ferrari újabb lépést tett a Mercedes felé, és a Bahreini Nagydíjon újabb szoros csatát vívhat az „ezüstnyilakkal" a győzelemért. A két Ferrariba új belsőégésű motort tettek a sivatagos szigetországban, s bár nem használtak fel fejlesztési zsetont, az új példányok így is több lóerő leadására képesek.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: A Ferrarik az élen, a Mercedesek hátul a furcsa edzésen |
2. szabadedzés: Újra az élen a két Mercedes, Vettel ütközött |
SZOMBAT |
14.00–15.00: 3. szabadedzés |
17.00–18.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
17.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
„Nagy előrelépést remélünk, de várjunk még ezzel. Nagyon szorosnak tűnik a Mercedes elleni csata, de tudjuk, hogy a Mercedes is előrelépett – mondta Vettel. – A legfontosabb, hogy nagyon jól éreztem magam az autóban, de még azért van min dolgoznunk. A Mercedes jobban fel tudja tekerni a motorját az időmérőre. A győzelem mindig lehetséges, az a feladtunk, hogy növeljük az esélyünket. El kell érnünk, hogy ne bizonyos körülményektől függően legyünk esélyesek, hanem mindig. Kínában a hűvös időben sem voltunk lassúak, de a Mercedes sem lassul."
A Bahreini Nagydíj második szabadedzése után az FIA sportfelügyelő testülete vizsgálatot indított Vettel és Sergio Pérez ütközése miatt. A Ferrari pilótája a boxból kijövet a belső íven fékezett, de nem tudta elkerülni, hogy a kanyarodó Pérez hátsó kerekének menjen az első légterelőjével.
Vettel előbb fékhibára panaszkodott, majd a rádión Pérezt szidta. Az edzés után a Sky Sportsnak azt mondta, bocsánatot fog kérni a mexikóitól, aki nemigen kerülhette el a karambolt, hiszen egy Sauber a külső íven fordult, így nem volt lehetősége arra, hogy szélesebben vegye a kanyart. A Mika Salóval kiegészült sportbírói testület végül egyik pilótát sem találta szabálytalannak.
Később az is felvetődött, hogy Vettel kerekét rosszul rögzítették, ezért nem tudott hatékonyan lassítani. Erre utalhatott, hogy miután a német visszatért a boxba, a szerelők sorfalat álltak az autója mellett. Az FIA mindenesetre nem vizsgálta meg a szabálytalan kerékcserét és elengedést.
A sportfelügyelők Kimi Räikkönent megrovásban részesítették, mert a Vettelék okozta piros zászlós szünet utáni újrakezdéskor szabálytalanul hagyta el a boxutcát. Lewis Hamilton egy fokkal finomabban, de szintén véleményesen távozott a depóból – őt is beidézték, de nem kapott büntetést.
VETTEL ÉS PÉREZ ÜTKÖZÉSE
S még egy kis Vettel. Pénteken, a csapatvezetők értekezletén Maurizio Arrivabenét, a Ferrari csapatfőnökét kérdezték, mi az, amit a négyszeres világbajnok német adhat egy csapatnak.
„Elszántság és elkötelezettség jellemzi. Azzal, hogy itt van a csapatnál, nagyon megkönnyíti az én feladatomat is" – méltatta Vettelt Arrivabene, s ezzel talán kissé átértékelte Christian Horner Red Bullnál végzett munkáját is.
A Mercedesnél is látják, hogy a Ferrari nem csak a malajziai forróságban jelentett veszélyt, hanem bárhol potenciális ellenfél lehet.
„Egy körön gyorsak vagyunk, de a Ferrari hosszú távon ott van mellettünk, állandó veszélyt jelent ránk. Aggasztóan gyors – mondta Nico Rosberg, aki szerint az első szabadedzés időpocsékolás volt. Ez a Mercedes 15. és 16. helyezésében köszönt vissza. – Nem sok értelme volt körözni az első edzésen. Túl meleg volt, a verseny este lesz, semmit sem tudtunk meg a gumikról. Az esti edzés viszont már csak ezért is nagyon fontossá vált.”
„Nagyon szoros csatát fogunk vívni a Ferrarikkal, nem véletlen, hogy a szabadedzésen a versenytempóra összpontosítottunk” – mondta Lewis Hamilton.
A Ferrarinál a héten szóba került Räikkönen esetleges szerződéshosszabbítása, amelyre egyre nagyobb az esély, s úgy tűnik, a finn első idei dobogós helyezését követően el is kezdhetik készíteni a papírokat.
„Minden arra utal, hogy Kimi hosszabbítani fog – mondta a motorsport.com-nak Steve Robertson, a finn menedzsere. – Kimi folytatni szeretné a közös munkát, és ezt nyilvánvalóvá tette a csapat számára. A csapat is elégedett vele, a kiegyensúlyozottságával és mindazzal, amit hozzátesz a Ferrari előrelépéséhez. Nagyon biztatókat hallok, de más a biztató beszéd és más a szerződés aláírása."
Robertson szerint az új autó és az új csapatvezetőség kulcsszerepet játszik abban, hogy Räikkönen ismét élvezi az F1-et.
„Az első teszt után nagyon elégedett volt, azt mondta, érezhető a javulás az aerodinamika és a motor terén is. Élvezi a vezetést, és ez az egyetlen oka, hogy itt van. Versenyképes, megvan rá a lehetősége, hogy futamgyőzelmekért csatázzon. Teljesen más ez a csapat és ez az autó, mint a tavalyi. Imádja az F1-et, ha az olyan számára, mint most. A Ferrarinál mindenki mosolyog, ő az egyikük" – mondta Robertson.
A Sport Bild úgy tudja, Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke biztosította Dieter Zetschét, a Daimler Mercedes elnökét, hogy a Scuderia nem fogja elhappolni Hamiltont a rivális istállótól. A német lap szerint Marco Mattiacci, a Ferrari tavalyi csapatfőnöke mindent megtett azért, hogy megszerezze Hamiltont, de az új vezetőség Vettel szerződtetése mellett döntött, mert a német azonnal hajlandó volt váltani. A Mercedesnél egyre inkább izgulnak amiatt, hogy Hamilton nem írja alá az elé tett szerződést, persze Niki Lauda szokásához híven ehhez a kérdéshez is lazán állt hozzá.
„Nincs mit tárgyalni Lewiszal, a szerződést megírtuk, minden rendben van. Én már nem is akarok ezzel foglalkozni, számomra ez már lezárt ügy – mondta a csapat egyik vezetője. – A hivatalos bejelentés? Az nem érdekel. Önök se aggódjanak. Nem megy a Ferrarihoz, megegyeztünk vele, hogy marad. Ennyi."
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:34.647 | átlag: 205.851 km/ó | 31 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.762 | 0.115 mp h. | 33 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:35.174 | 0.527 | 30 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:35.277 | 0.630 | 26 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:35.280 | 0.633 | 36 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:35.449 | 0.802 | 27 |
7. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:35.474 | 0.827 | 34 |
8. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:35.793 | 1.146 | 27 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:35.883 | 1.236 | 23 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:35.884 | 1.237 | 35 |
11. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:36.148 | 1.501 | 34 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:36.191 | 1.544 | 22 |
13. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:36.334 | 1.687 | 31 |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:36.471 | 1.824 | 32 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:36.805 | 2.158 | 30 |
16. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:36.917 | 2.270 | 26 |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:37.062 | 2.415 | 33 |
18. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:39.131 | 4.484 | 21 |
19. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:39.209 | 4.562 | 15 |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:40.592 | 5.945 | 26 |
1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:37.827 | átlag: 199.159 km/ó | 13 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:38.029 | 0.202 mp h. | 12 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:38.390 | 0.563 | 23 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:38.447 | 0.620 | 14 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:38.455 | 0.628 | 17 |
6. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:38.504 | 0.677 | 22 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:38.598 | 0.771 | 18 |
8. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:38.628 | 0.801 | 17 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:38.661 | 0.834 | 17 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:38.790 | 0.963 | 21 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:38.793 | 0.966 | 15 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:38.842 | 1.015 | 23 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:39.187 | 1.360 | 20 |
14. | Jolyon Palmer | brit | Lotus-Mercedes | 1:39.283 | 1.456 | 31 |
15. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:39.293 | 1.466 | 23 |
16. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:39.532 | 1.705 | 22 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:39.534 | 1.707 | 21 |
18. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:42.973 | 5.146 | 12 |
19. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:44.265 | 6.438 | 15 |
20. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | idő nélkül | 2 |