KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher számára nem indult túl fényesen az idény, az első hét futamból csak kettőt tudott befejezni, azokat is csak a 10. helyen, így két szerzett pontjával hátul kullogott a mezőnyben, mígnem az Európai Nagydíjon, visszatérését követően először állhatott dobogóra, a legutóbbi két versenyhétvégén pedig egy-egy 7. hellyel zárt. Tíz futam után, és ugyanennyivel a vége előtt, 29 ponttal a 12. jelenleg a pilóták között.
„A Magyar Nagydíj a nyári szünet előtti utolsó futam, egyben a szezon második felének nyitánya, ami azt jelenti, hogy itt az ideje a félidei elemzésnek – kezdte nyilatkozatát Michael Schumacher. – Mint az életben oly’ gyakran, véleményem szerint ez is nézőpont kérdése: ha csak a tabellát vesszük, nem tűnik túl jónak a szereplés, de ha kicsit mélyebbre ásunk, és megnézzük, milyen eredményeket voltunk képesek felmutatni, az összkép már sokkal jobb. Egyértelmű előrelépéseket tettünk, és sikerült elérni pár jó helyezést.”
Aligha van olyan a mezőnyből, akinek kevésbé kellene bemutatni a Hungaroringet, mint Schumachernek. A német pilóta eddig ugyanis négyszer nyert hazánkban, ezzel vezeti az örökrangsort – ráadásul 2001-es sikerével már négy futammal a szezon zárása előtt biztosította negyedik világbajnoki címét. Mellesleg az a győzelem volt az 51., amellyel beérte az addig ranglistavezető Alain Prostot – majd ezt még 40 követte, így tetemes az előnye ebben a statisztikai mutatóban (is).
„Nagyon várom már ezt a versenyhétvégét, hiszen nagyon szeretem a Magyar Nagydíjat – folytatta Schumacher, aki azonban 2004 óta nem nyert Magyarországon, igaz, 2007-ben, 2008-ban és 2009-ben erre visszavonulása miatt lehetősége sem volt. – Ez az a pálya, amelyen a versenyzőknek végig koncentrálniuk kell a körözgetés során, ami nagyon sokat kivesz a pilótákból, és elvétve van csak egy lélegzetvételnyi pihenőre idő. Várjuk a futamot, aztán majd meglátjuk, mire vagyunk itt képesek, milyen eredményt tudunk elérni, mielőtt a csapat elindul jól megérdemelt pihenőjére.”
Csapattársa, Nico Rosberg számára sokkal jobban indult a szezon – már ha az első két futam 12., illetve 13. helyét leszámítjuk –, hiszen pályafutása során először örülhetett Formula–1-es nagydíjsikernek, kínai első helyéhez pedig egy monacói második pozíció is társult három futammal később.
Alonsót 25 pont választja el a gondtalan nyaralástól |
Räikkönen: A győztesen kívül mindenki szenved a Hungaroringen |
Kiscsapatok szép emlékű pilótákkal a Magyar Nagydíjon |
Az igazán nagy kiugrás ennek ellenére nem jött el számára, de 76 egységet szerezve jelenleg így is a hatodik helyen áll a pontversenyben, megelőzve például a 2009-es világbajnok mclarenes Jenson Buttont. Honfitársával ellentétben ő a Hungaroringen még dobogóra sem állhatott, eddigi legjobb helye egy negyedik volt, még 2009-ből – akkor még Williams-pilótaként.
„A Hungaroring nagyon nehéz pálya, az ilyeneket pedig szeretem – mondta ezt már Nico Rosberg. – Olyan, mint egy utcai verseny, de rendes pályán, sok szűk és nehéz kanyarral, kevés egyenessel. A pálya karakterisztikája kedvezhet az autónknak, de az idén nem lehet megjósolni, melyik csapatnak jön ki jól a versenyhétvége. A gumik kopása ismét kiemelten fontos lesz a versenyen, úgyhogy keményen dolgozunk, hogy ezt jól tudjuk kezelni. Jó lenne, ha előre tudnánk lépni, és jó versenyt zárnánk a szünet előtt.”
1. | 2. | 3. | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2002 | Barrichello | M. Schumacher | R. Schumacher | Barrichello | M. Schumacher |
2003 | Alonso | Räikkönen | Montoya | Alonso | Montoya |
2004 | M. Schumacher | Barrichello | Alonso | M. Schumacher | M. Schumacher |
2005 | Räikkönen | M. Schumacher | R. Schumacher | M. Schumacher | Räikkönen |
2006 | Button | De la Rosa | Heidfeld | Räikkönen | Massa |
2007 | Hamilton | Räikkönen | Heidfeld | Hamilton | Räikkönen |
2008 | Kovalainen | Glock | Räikkönen | Hamilton | Räikkönen |
2009 | Hamilton | Räikkönen | Webber | Alonso | Webber |
2010 | Webber | Alonso | Vettel | Vettel | Vettel |
2011 | Button | Vettel | Alonso | Vettel | Massa |