Vettel mélyponton, Alonso rekordközelben

Vágólapra másolva!
2012.07.31. 19:03
null
Folytatódott Sebastian Vettel bosszantó sorozata (Fotó: Action Images)
Címkék
Lewis Hamilton volt a főszereplő a hétvégi Formula–1-es Magyar Nagydíjon, így nem meglepő, hogy statisztikai visszapillantónkban is a McLaren pilótájára fókuszálunk. Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel bosszantó sorozata is szóba kerül, akárcsak Fernando Alonso rekordkísérlete. Heikki Kovalainen Alain Prost nyomában – a Magyar Nagydíj számokban.

 

Lewis Hamilton harmadik győzelmét aratta a Magyar Nagydíjon, amivel utolérte Ayrton Sennát. Az egyetlen, több hungaroringi győzelemmel álló versenyző Michael Schumacher, aki négyszer diadalmaskodott Mogyoródon. Hamilton a pole pozíciók tekintetében ugyancsak hárommal szintén utolérte Sennát, de Schumacher e tekintetben is a duó előtt áll – hat rajtelsőséggel.

Hamilton pályafutása 19. győzelmével az örökranglista 14. helyére ugrott, eggyel Mika Häkkinen mögé, és eggyel egy másik finn világbajnok, Kimi Räikkönen elé – mindehhez éppen a Lotus versenyzőjét kellett maga mögött tartania a futam utolsó harmadában.

MINDEN A MAGYAR NAGYDÍJRÓL: CIKKEK, EREDMÉNYEK, VB-ÁLLÁS
MINDEN A MAGYAR NAGYDÍJRÓL: CIKKEK, EREDMÉNYEK, VB-ÁLLÁS

„Amikor tinédzserként a Formula–1-es futamokat néztem, elhatároztam, hogy a videojátékokon mindig Kimivel leszek, és így is tettem. Aztán amikor az F1-be kerültem, nagyon jó volt vele hatalmas csatákat vívni, és örülök, hogy erre most, 2012-ben is lehetőségünk nyílt itt Magyarországon, a Formula–1-es versenynaptár egyik legnagyobb klasszikusán″ – mondta Hamilton. Erre mondhatnánk, hogy mögöttem az idolom...

A McLaren-istálló a legutóbbi hat Magyar Nagydíjból ötöt, a legutóbbi nyolcból hatot megnyert. Utóbbi sorozatot Kimi Räikkönen kezdte meg, még 2005-ben.

A finn negyedszer lett második a Hungaroringen, ebből háromszor Hamilton mögött.

A McLaren-istálló Hamilton révén 150. rajtelsőségét ünnepelhette, amivel csak a Ferrari (207) mögött marad el az örökranglistán. A McLaren szinte csak Hamiltonban bízhat e statisztika javításában, Jenson Button ugyanis a 2009-es Monacói Nagydíj óta nem volt pole pozíciós.

Továbbra is várni kell az idei első kettős győzelemre. Arra ötször volt példa, hogy egy istálló mindkét pilótája pezsgőzhetett: a McLaren és a Lotus kétszer, a Red Bull egyszer ünnepelt így.

A 3. RAJTKOCKA ÁTKA 2012-BEN
A 2012-es idény első 11 futamán az első 13 rajtkocka közül a 3. rajthely volt az egyetlen, amelyről indulva senki sem tudott dobogós helyen végezni a versenyen.
Melbourne Grosjean kiesett
Sepang Schumacher 10.
Sanghaj Kobajasi 10.
Szahír Webber 4.
Barcelona Grosjean 4.
Monte-Carlo Hamilton 5.
Montreal Alonso 5.
Valencia Maldonado 12.
Silverstone Schumacher 7.
Hockenheim Schumacher 7.
Hungaroring Vettel 4.

Sebastian Vettel a 12. F1-es versenyét futotta július hónapban, a tizediket győzelemre is képes Red Bullban, és továbbra sem tudott nyerni. Így jövőre is hallgathatja az erről szóló kérdéseket, amelyek különösen azért lesznek kényelmetlenek számára, mert a Brit és a Német Nagydíjat magába foglaló hónapról van szó – 2009-ben nyert Silverstone-ban, de akkor június 21-én volt a Brit GP.

Vettel immár hét futam óta nyeretlen, ez a leghosszabb negatív sorozata azóta, hogy a 2008-as Olasz Nagydíjon a Toro Rosso versenyzőjeként megszerezte első diadalát. A német a legutóbbi öt magyar Nagydíján rosszabb helyen ért célba annál, mint ahol elrajtolt.

Fernando Alonso ugyan nem szerezte meg 31. futamgyőzelmét a 31. születésnapján, zsinórban a 23. futamán is pontot szerzett, amivel már csak eggyel marad el Schumacher 2001 és 2003 között felállított rekordjától – igaz, a német menetelése idején az első hat, illetve az első nyolc kapott pontot, most viszont az első tíz, és Alonsónak egy-egy hetedik és kilencedik helyezése is volt a sorozatában. Erre mondhatnánk, hogy bár a statisztika „szellemében” Schumacher a jobb, Alonso a szó szerint értett pontszerzésben beérheti a szeptember 2-i Belga Nagydíjon.

Heikki Kovalainen ezen a hétvégén indult 100. F1-es futamán. Korábban ketten lettek századosok a Hungaroringen, Alain Prost 1986-ban, Nico Rosberg pedig egy évvel ezelőtt.

A verseny időtartama 68 ezredmásodperccel volt kevesebb, mint a szintén ragyogó időben megtartott 2010-es futamé – igaz, akkor egy körrel hosszabb volt a verseny, mert nem volt szükség plusz egy felvezető körre, viszont volt biztonsági autós időszak.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik