Lewis Hamilton ugyan a második tréningen csak negyedik lett, az elsőn elért eredménye jobb volt, mint a két Ferrari napi legjobbja.
„Remélem, nagyon sokat tudunk javítani az autón szombatra – kezdte Hamilton, aki a második edzésen rengeteget szenvedett az autójával. – Ha nem sikerül előrelépnünk, nagy bajban leszünk. Nem ez volt a legjobb napunk, főleg a teli tankos menet aggasztó. Van mit csinálni a kocsival, az egyensúlyát nem sikerült eltalálni"
PÉNTEK (Július 3.) |
1. szabadedzés: Váltócsere edzés közben? Nem gond! Rosberg az élen |
2. szabadedzés: A második angliai edzés is Rosbergé, mögötte a Ferrarik |
SZOMBAT (Július 4.) |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP (Július 5.) |
14.00: a verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja |
Nico Rosberg mindkét edzést az élen zárta, s megkönnyebbülhetett, hogy a csapat csak megrovást kapott az első edzésen elkövetett szabálytalanságáért. A lerobbanó Mercedest a bokszba szállítás közben letakarták, ami tilos, de túl szigorú döntés lett volna ezért a pilótát megbüntetni.
Rosbergnek az autójával is akadt problémája.
„Nem mondanám, hogy elégedett vagyok, túlságosan bizonytalan még az autó. Nehéz a pálya, sokkal melegebb volt az aszfalt annál, mint amire vasárnap számítunk. Vigyázni kell, nehogy emiatt tévútra fussunk a beállításokkal, hiszen ami jó volt pénteken, az rossz lehet vasárnap. Okosnak kell lenni, ami nehéz ilyenkor, hiszen azt sem mondanám, hogy értelmetlen volt a körözés" – mondta Rosberg.
Sebastian Vettelt a Brit Nagydíj előtt még egy korábbi „sérelméről" faggatták, Bernie Ecclestone a Monacói Nagydíj előtt beszélt arról, hogy amíg Lewis Hamilton mindent megtesz azért, hogy népszerűbbé tegye a Formula–1-et, a négyszeres világbajnok piaci értéke alacsony, mert nem mutatkozik vörös szőnyeges eseményeken.
„Nagyon unalmas az életem – mondta Vettel ironikusan a Daily Mailnek. – Ha nem versenyzem, ugyanolyan férfi vagyok, mint mások. Mit csinál az átlagember? Élvezi az időjárást. Tesz-vesz a ház körül, barkácsol, ami jön. Igyekszem önmagam lenni, számomra ez a legjobb kikapcsolódás. Azt akarják, hogy ilyenek vagy olyanok legyünk. Ha pedig szót fogadunk, mások keseregnek. nagy kár, hogy nem abban a korszakban versenyeztem, mint Niki Lauda, Ayrton Senna, Alain Prost vagy Nelson Piquet, akiknek nem kellett ezt a sz.rt hallgatniuk. Ha valaki előállt volna nekik ezzel, elküldték volna a p.csába."
Amikor rákérdeztek, szerinte miért nyilatkozott róla lemondóan Bernie Ecclestone, mosolyogva azt felelte: „Szerintem azért mondta ezt Bernie, mert nem játszom már vele backgammont."
Vettel a pénteki edzésnapról elmondta, elég feladatuk volt a Ferrarival ahhoz, hogy a riválisokkal foglalkozzanak, és szombaton is igyekeznek saját magukkal törődni. A Mercedes ugyanis elérhetetlen, a legtöbb, amit a Ferrari tehet, hogy a többi rivális előtt marad. A legutóbbi két versenyen ez nem sikerül, a Williams pilótái állhattak fel a dobogóra a gyári Mercedes versenyzői mellé.
A bokszutcában már „gyorsult" a Ferrari, Vettel és csapattársa, Kimi Räikkönen összesen 1300 eurónyi büntetést szedett össze azért, mert a megengedettnél gyorsabban hajtott.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:34.155 | átlag: 225.241 km/ó | 34 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:34.502 | 0.347 mp h. | 29 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:34.522 | 0.367 | 27 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.621 | 0.466 | 23 |
5. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:35.009 | 0.854 | 25 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:35.153 | 0.998 | 22 |
7. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:35.300 | 1.145 | 36 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:35.387 | 1.232 | 34 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:35.866 | 1.711 | 37 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:36.147 | 1.992 | 33 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:36.164 | 2.009 | 32 |
12. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:36.183 | 2.028 | 33 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:36.351 | 2.196 | 29 |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:36.728 | 2.573 | 21 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:36.731 | 2.576 | 19 |
16. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:36.822 | 2.667 | 23 |
17. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:37.196 | 3.041 | 16 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:37.327 | 3.172 | 37 |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:38.279 | 4.124 | 21 |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:39.878 | 5.723 | 21 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:34.274 | átlag: 224.957 km/ó | 12 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.344 | 0.070 mp h. | 26 |
3. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:35.530 | 1.256 | 18 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:35.588 | 1.314 | 21 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:35.669 | 1.395 | 33 |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:35.739 | 1.465 | 17 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:35.818 | 1.544 | 26 |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:35.876 | 1.602 | 22 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:36.157 | 1.883 | 28 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:36.469 | 2.195 | 23 |
11. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:36.855 | 2.581 | 20 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:36.889 | 2.615 | 26 |
13. | Susie Wolff* | brit | Williams-Mercedes | 1:37.242 | 2.968 | 19 |
14. | Jolyon Palmer* | brit | Lotus-Mercedes | 1:37.262 | 2.988 | 26 |
15. | Raffaele Marciello* | olasz | Sauber-Ferrari | 1:37.372 | 3.098 | 17 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:38.080 | 3.806 | 8 |
17. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:38.222 | 3.948 | 12 |
18. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:38.860 | 4.586 | 10 |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:38.981 | 4.707 | 23 |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:40.477 | 6.203 | 23 |
*tartalék pilóta, csak ezen az edzésen vett részt |