A Ferrari sokat várt a Spanyol Nagydíjra készített fejlesztéseitől, az autót hetven százalékban átépítették, Sebastian Vettel azt mondta, ezen a hétvégén dől el, hogy lesz-e esélye a Ferrarinak a Mercedesszel szemben az idei világbajnokságon. A pénteki tapasztalatok nem sok jót ígérnek a négyszeres világbajnoknak.
„Négy tized a hátrányunk egy körön, de még sokat tudunk javítani az autón, hiszen nagyon sok változás történt rajta – mondta Vettel. – Nem láttam még a hosszú menetek összevetését, de az egykörös tempó összevetése alapján ugyanakkora a hátrányunk, ami nem jó hír. Nagyon csúszós volt az aszfalt, így nem lehetett mindent kihozni az autóból."
Vettelt azzal is szembesítették, hogy amíg a téli tesztidény során Nico Rosberg legjobb köre 1:24.321 volt, míg most ugyanezen a keveréken 1:26.852-t ment a leggyorsabb autó.
„Érdekes, de nem szokatlan jelenség, hogy a téli teszthez képest a versenyhétvége első napján lassabbak vagyunk. Nem tudom, miért van ez, de vasárnapra kissé hűvösebb időt jósolnak, talán akkor jobbak lesznek a körülmények" – mondta Vettel.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Mercedes-Ferrari: minden a régiben? |
2. szabadedzés: Hamilton az élen Vettel előtt, Button 7. a McLarennel, a Red Bull nem javul |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Nico Rosberg ezúttal majdnem nyolc tizedet kapott Lewis Hamiltontól a közepesen kemény gumikon, s elismerte, hogy egy körön nem jól bánik a gumikkal.
„Nagyon meleg volt ma, a gumik megszenvedik a hosszú meneteket, sőt, nekem még arra is rá kell jönnöm, hogyan kell az egy gyors kört tökéletesíteni – mondta Rosberg. – A nagy melegben a felvezető körömben túlhevítettem a gumikat, amelyek így a gyors körömben messze voltak az ideálistól, és ez az időeredményben is látszott. Nem megoldhatatlan a feladat, ilyen apróságokra kell jobban odafigyelnem. A váltón is kipróbáltunk egy-két újdonságot, ezért a visszaváltások szokatlanok voltak, nem is erőltettük. A Ferrarihoz képest jók vagyunk, ez a fő cél, egy körön még javulnom kell."
Hamilton elégedett volt a napjával, elmondta, a délutáni köridők azért voltak gyengébbek a délelőttinél, mert össze-vissza fújt a szél, és túlságosan meleg is volt.
A McLarennél van ok a bizakodásra. A csapat az autó átfestésével jelképesen jelezte, hogy számára a Spanyol Nagydíjjal kezdődik el a 2015-ös szezon, és a második szabadedzésen láttunk biztató jeleket. Jenson Button a hetedik lett, Fernando Alonso pedig csak azért csúszott ki az első tízből, mert a gyors köre végén hibázott. A McLaren korábban is mutatott már jó formát pénteken, de a riválisaival szemben az időmérőn nem tekerhette fel a motorját, így az időmérő harmadik szakaszába jutás csak álom volt a csapatnak.
„Az idén még nem voltunk ennyire közel az élcsoporthoz. Jó ránézni az eredménylistára, de ez csak edzés volt – mondta Button. – Nagyon sokat kell dolgoznunk ahhoz, hogy minden jól működjön, összeforrjon. Délután a kemény gumikon szenvedtünk, a lágyabbakon kicsit jobb volt a helyzet. Vizsgálnunk kell az adatokat, mert például három első légterelőt is kipróbáltunk, de egyáltalán nem éreztem a különbséget. Majd az adatok megmondják. Biztató a helyzet, ennél többet most nem tudok mondani."
Fernando Alonso szűkszavúan beszélt a pénteki edzésekről.
„Rengeteget teszteltünk, sok mindent kipróbáltunk, elemeznünk kell, és össze kell raknunk az autót. Remélhetőleg tudunk javítani a kocsi teljesítményén" – mondta a spanyol.
A McLaren annak is örülhet, hogy fiatal versenyzője, a GP2-ben szereplő Stoffel Vandoorne zsinórban a hatodik rajtelsőségét szerezte meg a sorozatban. A belga az időeredményével az F1-ben a 15. helyen zárta volna a második szabadedzést. Ide tartozó érdekesség, hogy a Manor Marussia F1-es párosa a GP2 nagyon szoros időmérőjét (a 25. Zoel Amberg 1:31.751-et ment, míg Will Stevens 1:31.9-et, Roberto Merhi pedig kívül maradt 1:32-n) is az utolsó két helyen zárta volna.
A hétvége nagy témája, hogy lesz-e ötödik motorjuk a csapatoknak. A Renault és a Honda mindenképpen szeretné, ha négy helyett öt erőforrást lehetne használni ebben a szezonban, a ferraris csapatok sem ellenkeznek, mint ahogy a gyári Mercedes sem. A Force India viszont jelezte, az ötödik motor költségei miatt nemmel szavaz a javaslatra, mint ahogy tudomása szerint a Lotus és a Williams is ezt teszi. Ezek szerint a Mercedes-motor megbízható, de drága...
Ami a Force Indiát illeti, a csapat autójának B-verziója az Osztrák vagy a Brit Nagydíjon mutatkozik be. Ausztriában legfeljebb az egyik autó lesz ott, a csapat vezetőinek elmondása szerint, ha így lesz, pénzfeldobással döntik el, hogy Sergio Pérez vagy Nico Hülkenberg ülhet-e be a kocsiba.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:26.852 | átlag: 192.948 km/ó | 26 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:27.260 | 0.408 mp h. | 37 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:27.616 | 0.764 | 35 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:27.780 | 0.928 | 36 |
5. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:27.943 | 1.091 | 25 |
6. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:28.017 | 1.165 | 32 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:28.494 | 1.642 | 31 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:28.525 | 1.673 | 39 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:28.674 | 1.822 | 31 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:28.712 | 1.860 | 36 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:28.723 | 1.871 | 28 |
12. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:29.086 | 2.234 | 14 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:29.098 | 2.246 | 4 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:29.217 | 2.365 | 34 |
15. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:29.333 | 2.481 | 37 |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:29.361 | 2.509 | 34 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:29.601 | 2.749 | 38 |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:29.707 | 2.855 | 35 |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:31.929 | 5.077 | 30 |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:32.751 | 5.899 | 23 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:26.828 | átlag: 193.002 km/ó | 28 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:26.898 | 0.070 mp h. | 27 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:27.806 | 0.978 | 21 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:27.832 | 1.004 | 16 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:28.132 | 1.304 | 27 |
6. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:28.529 | 1.701 | 23 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:28.785 | 1.957 | 7 |
8. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:28.831 | 2.003 | 21 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:29.075 | 2.247 | 9 |
10. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:29.140 | 2.312 | 14 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:29.409 | 2.581 | 20 |
12. | Raffaele Marciello* | olasz | Sauber-Ferrari | 1:29.630 | 2.802 | 15 |
13. | Jolyon Palmer* | brit | Lotus-Mercedes | 1:29.676 | 2.848 | 21 |
14. | Susie Wolff* | brit | Williams-Mercedes | 1:29.708 | 2.880 | 22 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:29.813 | 2.985 | 22 |
16. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:29.817 | 2.989 | 22 |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:30.096 | 3.268 | 19 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:30.110 | 3.282 | 7 |
19. | Will Stevens | brit | Manor-Ferrari | 1:32.471 | 5.643 | 22 |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Manor-Ferrari | 1:32.647 | 5.819 | 20 |
*tesztpilóta, a többi edzésen nem vesz részt |