Vettel visszatér oda, ahol minden kezdődött

Vágólapra másolva!
2012.07.25. 12:58
null
Sebastian Vettel először nyerhet a Magyar Nagydíjon, Michael Schumacher ötödször (Fotó: Action Images)
Címkék
Sebastian Vettel számára az idén a Magyar Nagydíj az utolsó alkalom, hogy megszabaduljon F1-es pályafutása egyik kényelmetlen terhétől, és júliusban is nyerjen versenyt. A német pilótának és ausztrál csapattársának, Mark Webbernek ebben kisebb nehézséget okozhat, hogy az FIA szigorított a motorprogramozásra vonatkozó szabályon, amely kisebb vihart kavart egy hete a Német Nagydíjon.

 

Sebastian Vettel számára minden a Hungaroringen kezdődött a Red Bull (illetve a Red Bull-család) F1-es versenyzőjeként: a 2007-es idény derekán Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke összeveszett Scott Speeddel, és az amerikai pilóta helyett a Hungaroringen már a Renault-világsorozatból felhívott, korábban a BMW-nél egyszer lehetőséget kapó Vettel versenyzett. Berobbant az F1-be, a 2008-as Olasz Nagydíjon aratott győzelme után a Red Bullhoz került, és három idényen belül két vb-címet ünnepelt.

Ennek fényében kisebb csoda, hogy még nem került be a Magyar GP győztesei közé – és nagyobb csoda, hogy júliusban még egyáltalán nem nyert futamot. Ahhoz, hogy ez utóbbi tényt (amely a Brit és a Német Nagydíj állandó időpontja miatt különösen kényes ügy számára) jövőre ne vessék a szemére, ezen a hétvégén kell sikert aratnia.

„Nagyon népszerű a Magyar Nagydíj az F1 szereplőinek körében, Budapest és a Duna különleges lehetőségeket kínál a pályán kívül. Én is azok közé tartozom, akik szeretik ezt a versenyt, hiszen igazából itt debütáltam az F1-ben – mondta Vettel. – Annak ellenére, hogy ez a pálya az egyik leglassúbb a naptárban, nagyon is megterhelő tud lenni, már csak az időjárás miatt is. A másik nehézség a hepehupás aszfaltból adódik, szó szerint rázós."

Mark Webber 2010-ben Vettel balszerencsés boxkiállását és büntetését kihasználva le tudta győzni csapattársát, és győzött a Hungaroringen. Az ausztrál is azok közé tartozik, akik örömmel jönnek hazánk versenyére.

„Jó kis pálya a Hungaroring, az utóbbi években volt néhány jó versenyünk itt. Nehéz ugyan előzni, de érdekes lesz látni, hogyan mennek majd a kocsik a forró időben – mondta Webber. – A pálya középső szakasza nagyon zsúfolt, a dombtetőn nagyon fontos, hogy jó legyen az autó egyensúlya, különben esélyed sincs. Összességében szeretem a pályát, jó ott vezetni, ráadásul fontos lenne, hogy jó szájízzel kezdjük el a nyári szünetet."

A csapat a Német Nagydíjon a Nemzetközi Automobil-szövetség célkeresztjébe került, mert rájöttek, hogy a kipufogógázok aerodinamikai kihasználása érdekében nem a szabályokban meghatározott motorprogramot alkalmaz. A csapat azonban csak a „szabályok szellemével" ment szemben, a leírt regulának megfeleltek a beállításai. Az FIA állítólag máris lépett, és pontosítja az adott szabályt, hogy becsukja a vb-címvédő által kihasznált kiskaput.

A LEGUTÓBBI TÍZ MAGYAR NAGYDÍJ LEGJOBBJAI
1. 2. 3. Pole pozíció Leggyorsabb kör
2002 Barrichello M. Schumacher R. Schumacher Barrichello M. Schumacher
2003 Alonso Räikkönen Montoya
Alonso Montoya
2004 M. Schumacher Barrichello Alonso M. Schumacher M. Schumacher
2005 Räikkönen M. Schumacher R. Schumacher M. Schumacher Räikkönen
2006 Button De la Rosa Heidfeld Räikkönen Massa
2007 Hamilton Räikkönen Heidfeld Hamilton Räikkönen
2008 Kovalainen Glock Räikkönen Hamilton Räikkönen
2009 Hamilton Räikkönen Webber Alonso Webber
2010 Webber Alonso Vettel Vettel Vettel
2011 Button Vettel Alonso Vettel Massa

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik