Sebastian Vettel számára minden a Hungaroringen kezdődött a Red Bull (illetve a Red Bull-család) F1-es versenyzőjeként: a 2007-es idény derekán Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke összeveszett Scott Speeddel, és az amerikai pilóta helyett a Hungaroringen már a Renault-világsorozatból felhívott, korábban a BMW-nél egyszer lehetőséget kapó Vettel versenyzett. Berobbant az F1-be, a 2008-as Olasz Nagydíjon aratott győzelme után a Red Bullhoz került, és három idényen belül két vb-címet ünnepelt.
Ennek fényében kisebb csoda, hogy még nem került be a Magyar GP győztesei közé – és nagyobb csoda, hogy júliusban még egyáltalán nem nyert futamot. Ahhoz, hogy ez utóbbi tényt (amely a Brit és a Német Nagydíj állandó időpontja miatt különösen kényes ügy számára) jövőre ne vessék a szemére, ezen a hétvégén kell sikert aratnia.
„Nagyon népszerű a Magyar Nagydíj az F1 szereplőinek körében, Budapest és a Duna különleges lehetőségeket kínál a pályán kívül. Én is azok közé tartozom, akik szeretik ezt a versenyt, hiszen igazából itt debütáltam az F1-ben – mondta Vettel. – Annak ellenére, hogy ez a pálya az egyik leglassúbb a naptárban, nagyon is megterhelő tud lenni, már csak az időjárás miatt is. A másik nehézség a hepehupás aszfaltból adódik, szó szerint rázós."
Mark Webber 2010-ben Vettel balszerencsés boxkiállását és büntetését kihasználva le tudta győzni csapattársát, és győzött a Hungaroringen. Az ausztrál is azok közé tartozik, akik örömmel jönnek hazánk versenyére.
„Jó kis pálya a Hungaroring, az utóbbi években volt néhány jó versenyünk itt. Nehéz ugyan előzni, de érdekes lesz látni, hogyan mennek majd a kocsik a forró időben – mondta Webber. – A pálya középső szakasza nagyon zsúfolt, a dombtetőn nagyon fontos, hogy jó legyen az autó egyensúlya, különben esélyed sincs. Összességében szeretem a pályát, jó ott vezetni, ráadásul fontos lenne, hogy jó szájízzel kezdjük el a nyári szünetet."
A csapat a Német Nagydíjon a Nemzetközi Automobil-szövetség célkeresztjébe került, mert rájöttek, hogy a kipufogógázok aerodinamikai kihasználása érdekében nem a szabályokban meghatározott motorprogramot alkalmaz. A csapat azonban csak a „szabályok szellemével" ment szemben, a leírt regulának megfeleltek a beállításai. Az FIA állítólag máris lépett, és pontosítja az adott szabályt, hogy becsukja a vb-címvédő által kihasznált kiskaput.
1. | 2. | 3. | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2002 | Barrichello | M. Schumacher | R. Schumacher | Barrichello | M. Schumacher |
2003 | Alonso | Räikkönen | Montoya | Alonso | Montoya |
2004 | M. Schumacher | Barrichello | Alonso | M. Schumacher | M. Schumacher |
2005 | Räikkönen | M. Schumacher | R. Schumacher | M. Schumacher | Räikkönen |
2006 | Button | De la Rosa | Heidfeld | Räikkönen | Massa |
2007 | Hamilton | Räikkönen | Heidfeld | Hamilton | Räikkönen |
2008 | Kovalainen | Glock | Räikkönen | Hamilton | Räikkönen |
2009 | Hamilton | Räikkönen | Webber | Alonso | Webber |
2010 | Webber | Alonso | Vettel | Vettel | Vettel |
2011 | Button | Vettel | Alonso | Vettel | Massa |