Az intézmény legfrissebb vizsgálata szerint a stadionok bizonyosan elkészülnek időben, bár közülük néhánynak az építésénél jogi problémák adódtak, a varsói és a gdanski stadiont pedig késve fogják átadni.
A legkomolyabb gondok – és ez nem meglepetés – az útépítéseknél adódnak. A lengyel-ukrán közös rendezésű Eb-ig nem sikerül átadni többek között az A1-es és A4-es autópályák hét kulcsfontosságú szakaszát, és nem készülnek el az A18-as autópálya egyes szakaszai, valamint több gyorsforgalmi út sem. Végeredményben több mint 400 kilométernyi út fog hiányozni az eredetileg tervezett autópálya-hálózatból.
A hiányzó autópályák alternatíváját jelenthetné a vasút, különösen a Varsó és másfelől Wroclaw, illetve Poznan és Gdansk közötti „neuralgikus" viszonylatokban, de itt is gondok vannak, különösen a pályaudvari infrastruktúra miatt. Komoly lemaradás van a varsói Zachodnia (Nyugati) és a poznani Glówny (Fő-) pályaudvar építésében, valamint a varsói Stadion pályaudvar korszerűsítésében.
A varsói Zachodnia pályaudvarral, amely az északi és keleti irányú vonatok végállomása, egyben nemzetközi és hazai átszállóhely, bizonyosan nem készülnek el az Eb kezdetéig. A varsói Wschodnia
(Keleti) pályaudvar átépítéséhez is hiányoznak a pénzügyi források. Ami a repülőtereket illeti, a korszerűsítés a tervek szerint halad, kivéve Poznant, ahol nagy a kockázata annak, hogy nem fejeződik be az Eb kezdetéig.
A jelentés arra is rámutat, hogy az idei költségvetésben nincs elegendő forrás az Eb biztonságának szavatolására. Ez sem új probléma, Adam Rapacki miniszterhelyettes már néhány hete szólt erről.
A NIK hamarosan megkezdi következő vizsgálatát, amely többek között az A2-es autópálya két, a kínai COVEC cég által kivitelezett, minden jel szerint kudarcba fulladt szakasza építésének körülményeit veszi górcső alá.