Néhány nap múlva, június 11-én kezdődik a labdarúgó-világbajnokság, amely várhatóan nemcsak a férfiak, hanem a nők nagy részét is a tévé elé szegezi majd. A KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámkutatása szerint ugyanis a 18-64 évesek 60 százaléka – a férfiak kétharmada és a nők több mint fele – tervezi, hogy nyomon követi a világbajnokság történéseit.
Közülük legtöbben otthon, a tévé előtt fogják végigizgulni a meccsek nagy részét, ugyanakkor a megkérdezettek 13 százaléka valamelyik ismerősénél vagy szórakozóhelyen, 12 százaléka pedig szabadtéri kivetítők előtt is drukkolni fog. A világbajnokságot figyelemmel kísérők 21 százaléka viszont csak a mérkőzések eredményeire kíváncsi, köztük csaknem háromszor akkora a nők aránya, mint a férfiaké.
Elsősorban a fiatalok azok, akik nagyobb társaságban szeretnek focit nézni: a 18-24 évesek több mint egyharmada tervezi, hogy valamilyen szórakozóhelyen és szabadtéri kivetítő előtt is szurkolni fog kedvenc csapatának, míg a 25-34 éveseknek már csak 18 százaléka, a 35 éven felülieknek pedig csupán 10 százaléka.
„A megkérdezettek mindössze 7 százaléka fogja a világbajnokságot online is figyelemmel kísérni, köztük többségben vannak a fiatalok" – emelte ki Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere.
Ugyan sokan igyekeznek úgy alakítani elfoglaltságaikat, hogy a világbajnokság ne befolyásolja mindennapjaikat, a megkérdezettek csaknem egyharmada úgy érzi, a foci-vb valamilyen hatással lesz az életére. Közülük minden második válaszadó nyilatkozott úgy, hogy kevesebbet fog aludni, mintegy egyharmaduk pedig több időt tölt otthon, míg egytizedük épp ellenkezőleg, aktívabb közösségi életet fog élni. Utóbbiak közt a fiatalok vannak túlsúlyban.
Azok közül, akiknek az életére hatással van a világbajnokság, néhányan még a szabadságukat is ehhez igazítják: több mint egytizedük a fontosabb meccsek idejére szabadságot vesz ki, 5 százalék pedig még a nyaralását is elhalasztja.
17 százalék gondolja úgy, hogy ha nem is vesz ki szabadságot, kevesebbet fog dolgozni vagy tanulni a vb ideje alatt. Emellett a vásárlási szokásokra is kihat a fociláz: 13 százalék várhatóan több alkoholt fog fogyasztani, 5 százalék pedig egy új tévére is beruház.