Elhunyt Galimov, az egyetlen „túlélő” sportoló

Vágólapra másolva!
2011.09.12. 10:51
null
Galimov nem sokkal élte túl csapattársait (Fotók: Reuters)
Címkék
Belehalt sérüléseibe Alekszandr Galimov, az oroszországi Jaroszlavlban múlt szerdán repülőgép-szerencsétlenségben odaveszett Lokomotiv jégkorongcsapat egyetlen túlélő tagja: vele az áldozatok száma 44-re emelkedett.

Belehalt sérüléseibe hétfőn Alekszandr Galimov, az oroszországi Jaroszlavlban múlt héten repülőgép-szerencsétlenségben odaveszett Lokomotív jégkorongcsapat egyetlen túlélő tagja: vele az áldozatok száma 44-re emelkedett.

A testfelülete 90 százalékán égési sérüléseket szenvedő Galimov életéért a moszkvai Visnyevszkij Intézetben küzdöttek. Állapotát vasárnap este még igen súlyosnak, de stabilnak minősítették az orvosok, akik csak annyit ígértek, hogy mindent elkövetnek Galimov megmentéséért.

A moszkvai Szklifaszovszkij traumatológiai intézetben kezelik a szerencsétlenség másik túlélőjét, Alekszandr Szizov fedélzeti mérnököt, súlyos, de stabil állapotban. Őt hétfőn az intenzív osztályról már kórterembe helyezték át.

Közben újabb feltételezések láttak napvilágot a katasztrófa lehetséges okairól. Egy volt vadászpilóta szerint siettették a pilótákat, mert a jaroszlavli Tunosna repülőtérre egy politikai fórumra sorozatban érkeztek a magas rangú vendégek, s ez okozhatta a gép múlt szerdai lezuhanását – jelentette hétfőn a Komszomolszkaja Pravda.

A pilóta, aki neve mellőzését kérte, a lapnak azt mondta: nyilvánvaló, hogy a pilótákat siettették, és minden jel szerint idegesek voltak. Legkésőbb akkor, amikor még a földön felpörögtek a hajtóművek, tudniuk kellett, hogy valami nincs rendben, és a szabályok szerint ilyenkor félbe kell szakítani a felszállást. Ráadásul a döntést nyilván későn hozták meg, mert az egyébként a Jak-gépek számára többszörösen elegendő hosszúságú felszállópálya nagyobb részén már túl voltak, de még nem értek el kellő sebességet.

„Ha ekkor behúzták volna a vészféket, vélhetően órákra megbénították volna a repülőteret, ahová sorozatban érkeztek a magas vendégek a fórumra. Ez véget vetett volna karrierjüknek, ezért inkább kockáztattak” – idézte a lap a pilótát.

Véleményét alátámasztotta a lapnak Leonyid, a csapat sofőrje is, aki elmondta: a Lokomotív egész eltervezett napirendjét át kellett alakítani a repülőtéri sietség miatt.

A vizsgálatok megállapították, hogy az üzemanyag nem okozhatott problémát.

Közben folyik az ország minden egyes Jak–42 típusú gépének és az ilyeneket üzemeltető társaságoknak a vizsgálata, olyan mélységig, hogy ellenőrzik az egyes beépített pótalkatrészek előírt élettartamát is. Eddig az illetékes felügyelet nyolc darab Jak–42-es gép felszállását tiltotta meg, csupa kis légitársaságnál, mint a Jak-Szervisz, az Izsavia, a Groznij Avia, a Gazprom Avia és a KraszAvia.

A Kommerszant orosz gazdasági napilap szerint a hazai gyártású repülőgépek sorozatos balesetei nyomán az orosz vezetés visszalépett a légi közlekedés liberalizálásától: a Roszaviacija főhatóság hamarosan kiszorítja a kevéssé megbízható, kis társaságokat a charterek és a regionális járatok piacáról, és inkább támogatást nyújt a nagyoknak: az Aeroflotnak, a Transzaerónak, a Jutairnek és a Szibir légitársaságnak.

Világszerte gyászolják a jégkorongozókat: a svéd Stefan Liv sincs már közöttünk
Világszerte gyászolják a jégkorongozókat: a svéd Stefan Liv sincs már közöttünk
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik