A 98. Milano–San Remóval rajtolnak a várva várt tavaszi egynaposok versenyek. Az olaszok által szerényen csak ”A klasszikusnak” nevezett viadal szombaton ünnepli a századik születésnapját.
Paolo Bettini újabb szép győzelemre készül
Paolo Bettini újabb szép győzelemre készül
Az első kiírást – 1907-ben – a francia Lucien Petit-Breton nyerte meg, az olaszoknak az első győzelmükre további két évet kellett várniuk, 1909-ben Luigi Ganna triumfált a legendás versenyen. A viadal százéves történetében mindössze háromszor maradt el a verseny, 1916-ban, 1944-ben és 1945-ben, legutóbb pedig az olasz Filippo Pozzato (Liquigas) győzött.
A rekorder az Tour de France-t ötször megnyerő Eddy Merckx, aki 1967 és 1975 között hét alkalommal bizonyult verhetetlennek, az aktív kerekeseknél a német Erik Zabel a csúcstartó, a Milram bringása 1997-ben, 1998-ban, 2000-ben és 2001-ben győzedelmeskedett, sőt most is ott lesz a rajtnál, ám a hazai rendezésű, stuttgarti világbajnokságra a középpontba helyező versenyző csapatában már csak a második ember Alessandro Petacchi mögött, ami azonban nem zárja ki, hogy ismét ott legyen a végelszámolásnál.
A kerekeseknek Milánóból indulva, hat olasz tartomány keresztül 294 kilométert kell leküzdeniük San Remóig, a győzelemhez tökéletes fizikai és mentális állapot szükséges.
Az esélyeseket két csoportra oszthatjuk. Amennyiben együtt érkezik San Remóba a mezőny, akkor előtérbe kerülnek a sprinterek. A címvédő Pozzato, tovább az olasz Alessandro Petacchi, az ausztrál Robbie McEwen (Predictor-Lotto), a belga Tom Boonen (Quick Step), a spanyol Oscar Freire Gomez (Rabobank), a norvég Thor Hushovd (Crédit Agricole) de majd’ minden csapatban találunk olyan kerekest, aki ott lehet a leggyorsabbak között.
Persze a többieknek is lehet keresnivalójuk, mivel a jó pár emelkedővel nehezített terep kiváló alkalmat ad a szökésekre. Vélhetően folyamatosan akcióznak majd a bringások, ám a korai támadások többnyire nem érnek célba.
Viszont az utolsó harminc kilométeren két emelkedő (21.6 kilométernél a Cipressa és 5.7-nél a Poggio) is lehet robbantani, ráadásul ekkor már több mint 260 kilométer lesz a lábakban, és nem könnyű reagálni egy-egy elmenésre. Ha ez a variáció lesz a nyerő, akkor a világbajnok olasz Paolo Bettini (Quick Step), honfitársa Davide Rebellin (Gerolsteiner), az új felfedezett, Riccardo Rocco (Saunier-Duval), a spanyol Igor Astarloa, de a sprinterekhez hasonlóan hosszasan folytathatnánk a felsorolást.
A szombaton 9.30 órakor rajtoló Milánó–San Remón rajthoz áll a magyar Bodrogi László, a Crédit Agricole kerekese 92-es rajtszámmal indul.