Fotó: Reuters
Az ördög ezúttal sem aludt
Fotó: Reuters
Az ördög ezúttal sem aludt
Danilo Di Luca könnyedén megőrizte a rózsaszín trikót, Michele Scarponi pedig karrierje eddigi talán legnagyobb sikerének örülhetett: olasz győzelemmel zárult a Giro d’Italia hatodik, Bressanone és Mayrhofen közti 242 kilométeres szakasza.
Az elsősorban egynapos klasszikusokra specializálódott Scarponi négy társával (Bonnafond, Kirijenka, Gatto, Klostergaard) együtt már korán, 55 kilométernél meglógott az üldözésbe nem túl sok energiát fektető mezőnytől, majd a Hochkrimml emelkedőjén robbantott, és Kirijenkával együtt megszökött.
A fehérorosz kerekes egy defekt és az azt követő kerékcsere miatt időt vesztett, majd el is fogyott az ereje, tíz kilométerrel a vége előtt pedig Scarponi „feljebb kapcsolt”, és egyedül tekert tovább.
Kirijenkát elkapta a mezőny, az olasz ellenben 1:13 perces előnyt gyűjtött be, és ez nem fogyott el a célig sem: megszerezte karrierje első szakaszgyőzelmét a nagy körversenyeken. Az összetettben továbbra is Di Luca vezet Lövkvist és Rogers előtt.
GIRO D’ITALIA 2009
6. SZAKASZ (Bressanone–Mayrhofen, 242 km) 1. Michele Scarponi (olasz) | Serramenti PVC Diquigiovanni-Androni Giocattoli | 5:49:55 |
2. Edvald Boasson Hagen (norvég) | Team Columbia-Highroad | 32 mp. h. |
3. Allan Davis (ausztrál) | Quick Step | a. i. |
4. Filippo Pozzato (olasz) | Team Katyusa | a. i. |
5. Matthew Goss (ausztrál) | Team Saxo Bank | a. i. |
6. Philippe Gilbert (belga) | Silence-Lotto | a. i. |
7. Enrico Gasparotto (olasz) | Lampre-N.G.C. | a. i. |
8. Michael Rogers (ausztrál) | Team Columbia-Highroad | 36 mp. h. |
9. Danilo Di Luca (olasz) | LPR Brakes-Farnese Vini | a. i. |
10. Tadej Valjavec (szlovén) | AG2R La Mondiale | a. i. |
AZ ÖSSZETETT ÁLLÁSA
1. Di Luca (olasz) | LPR Brakes - Farnese Vini | 16 óra 20:44.0 |
2. Lövkvist (svéd) | Columbia | 5 mp. h. |
3. Rogers (ausztrál) | Columbia | 36 mp. h. |
4. Leipheimer (amerikai) | Astana | 43 mp. h. |
5. Mencsov (orosz) | Rabobank | 50 mp. h. |
6. Basso (olasz) | Liquigas | 1:06 p. h. |