A bukásokkal tarkított szerdának csütörtökre meglett a böjtje, öttel kevesebben vágtak neki a hatodik szakasznak, mint az ötödiknek – az Israel csapatából például rögtön hárman adták fel a viareggiói rajt előtt.
A szerdán szintén földre kerülő Valter Attila azonban nem volt az ötösfogat tagja, ott volt a mezőnyben a startnál, hiszen a mini Strade Bianchénak tartott szakasz számára – előzetesen – kimondottan ígéretes vadászterepnek tűnt: bő 11 kilométeren murvás borítású út illeszkedett a 180 kilométeres etapba.
Olyannyira ott volt a magyar bajnoki trikós, hogy a lassú rajtban még mosolyogva beszélgetett az összetett éllovas Tadej Pogacarral, majd a hivatalos rajt után közel egy órán át a mezőny elejében igyekezett az esetleg kialakuló szökésbe bekerülni. Ugyan Valter több támadási kísérletben is benne volt, de az 50 km/h fölötti tempó mellett nem alakult ki tartós elmenés. A nap első kategorizált emelkedőjére is nagy tempóban haladt fel a mezőny, a sprinterek fokozatosan leszakadtak, s a vége felé egy háromfős csoport végül meglépett, benne a korábbi világbajnok Julian Alaphilippe-pel, s Valter ehhez már nem tudott csatlakozni. Végül a Volterra emelkedője után a szökevények hét főre bővültek, s így ez a csoport tudott határozottabb előnyt kialakítani. Később aztán hárman maradtak a szökevények, s amikor már több mint két és fél percre meglógtak a mezőnytől, akkor a Jayco AlUla ausztrál bajnoki trikót viselő versenyzője, Luke Plapp virtuálisan átvette a rózsaszín trikót Pogacartól.
Szűk 50 kilométerrel a vége előtt az első murvás rész kezdetén három perc fölött volt a szökés előnye, ami a nap második kategorizált emelkedőjéhez közeledve, bő 40-nel a cél előtt a felére csökkent. És nagyjából ekkor csapott le ismét Valter Attilára az őt az idei Girón kísértő pechszéria újabb epizódja: a movistaros Einer Rubio pont előtte akadt össze a dsm-es Romain Bardet-val, mindketten megálltak és a mögöttük érkezőknek is le kellett tenni a lábukat, köztük Valternek is.
Szerencsére a magyar bringás hamar visszaért a főmezőny első felébe, ami azért is volt fontos, mert amikor 18 kilométerrel a befutó előtt egy újabb bukás miatt megszakadt a fősor, Valter elöl tudott maradni. Az ekkor már biztos volt, hogy Plapp nem bújik holnap rózsaszínbe, ám azt nem lehetett tudni, hogy végül hazaérnek-e a szökevények, főleg, miután 11 kilométerre a célvonaltól Alaphilippe és Pelayo Sánchez elnézett egy körforgalmat, így rövid ideig Plapp egyedül maradt az élen.
Végül azonban beérték az ausztrált, s az emelkedős utolsó öt kilométeren már csak fél perc volt az előnye a triónak, miközben a mezőnyt Andrea Piccolo hagyta faképnél. A 6 százalékos meredekségű célegyenesben aztán Sánchez lesprintelte Alaphilippe-et, ezzel pályafutása első szakaszgyőzelmét aratta háromhetesen. Alaphilippe mögött Plapp lett a harmadik, míg Piccolo néhány másodperccel a mezőny előtt, a negyedik helyen ért be.
ÖSSZEFOGLALÓ
Valter Attila az utolsó kilométereken a főcsoport élére segítette a legjobb fiatalnak járó fehér trikóban tekerő csapattársát, Cain Uijtdebroekst, aztán visszacsorgott, s a mezőny után érkezett a célba. Végül az ötvenedik helyen ért be, másfél perces hátránnyal.
AZ UTOLSÓ KILOMÉTER
GIRO D'ITALIA
6. SZAKASZ (Viareggio–Rapolano Terme, 180 km)
1. Pelayo Sánchez (spanyol, Movistar) 4:01:08
2. Julian Alaphilippe (francia, Soudal Quick-Step) azonos idővel
3. Luke Plapp (ausztrál, Jayco AlUla) a. i.
...50. Valter Attila (Visma-Lease a Bike) 1:31 p h.
AZ ÖSSZETETT ÁLLÁSA
1. Tadej Pogacar (szlovén, UAE) 23:20:52 óra
2. Geraint Thomas (brit, Ineos Grenadiers) 46 másodperc hátrány
3. Daniel Martínez (kolumbiai, BORA-hansgrohe) 47 mp h.
...48. Valter 18:50 perc hátrány