Rendkívül izgalmas útvonal várt a Svájcból induló mezőnyre az olaszországi Cassano Magnanóig tartó 194 kilométeres távon, mivel kezdésként az etap első felében az idei kiírás eddigi második legnehezebb emelkedője, a 2003 méter magas Simplon-hágó várt a kerékpárosokra, ez után közel 100 kilométer viszonylag sík következett.
Több lehetséges forgatókönyvet is számításba lehetett venni: egyrészt az összetettben érintett csapatok nem engednek el szökést az elején, majd a végén a még életben maradó sprinterek küzdenek a szakaszgyőzelemért; esetleg a sprinterek megpróbálnak szökésbe kerülni, így küzdve a szakaszgyőzelemért; a harmadik verzió szerint pedig az összetettben érintettek elengedik az etapot, hagyják a szökést érvényesülni.
Az emelkedő kezdete előtt többen, többször is próbálkoztak, végül egy viszonylag nagy, 18 fős szökés járt sikerrel; az ellógók közül a 18:37 perc hátránnyal a 23. helyen álló Bruno Armirail volt a legjobb az összetettben. Az emelkedő tetején cudar idő várta a mezőnyt: eső, négyfokos hideg, szél. A Simplon-hágó tetején lévő hegyi hajrá előtt aztán éppen Armirail nyitotta a támadást, hogy a kék trikóért folyó versenyben vezető csapattársát, Thibaut Pinot előnyét védje, ám Davide Bais erősebbnek bizonyult, megszerezte a 40 pontot, s vele együtt visszavette a hegyimenők versenyében a vezetést.
Mire a főmezőny is felért, már sejteni lehetett, ami a lejtmenet végére egyértelművé vált: a szökevényeké lesz az etap, már közel tíz percre nőtt ugyanis az élen haladó, menet közben közel 30 fősre duzzadó csoport előnye.
A nap utolsó részhajrájához egy háromfős csapat ért oda elsőként, Davide Ballerini, Stefano Oldani és az idei Giro egyik legtöbbet szökő bringása, Toms Skujins, akikhez később Laurenz Rex is felugrott, s a cél felé haladva már majdnem egy perc különbség is volt az őket üldözők előtt – közben a főmezőny már több mint 18 perccel volt lemaradva, vagyis Armirailnek elérhető közelségbe került az összetett első helye.
Az utolsó kilométerre is maradt még jó 15 másodperc előnye a hármasnak, amelyből Oldani indította elsőként a hajrát, de korán, s végül öten utolérték a triót. A célban Nico Denz örült elsőként, de úgy tűnt, korán örült, mert mintha a kanadai Derek Gee megelőzte volna pár centivel, ám a célfotó mégis a német sikerét mutatta.
Armirail 41 másodperc hátránnyal gördült át a vonalon, s megkezdődött a számolgatás, hogy mekkora hátránnyal érkezik a mezőny. Végül több mint 21 perccel később futott be az Ineos vezette főmezőny, így Armirailnek összetettben1:40 perc az előnye. A francia csapata, a Groupama-FDJ két év után szerezte meg a rózsaszín trikót – legutóbb Valter Attila viselte az istálló színeiben a Maglia Rosát.
KERÉKPÁR
GIRO D′ITALIA
14. SZAKASZ (Sierre–Cassano Magnano, 194 km)
1. Nico Denz (német, BORA-hansgrohe) 4:37:30 óra
2. Derek Gee (kanadai, Israel) azonos idővel
3. Alberto Bettiol (olasz, EF Education) a. i.
ÖSSZETETT
1. Bruno Armirail (francia, Groupama-FDJ) 56:17:01 óra
2. Geraint Thomas (brit, Ineos) 1:41 perc hátrány
3. Primoz Roglic (szlovén, Jumbo-Visma) 1:43 p h.
Szakasz | Táv (km) | Jelleg | Szakaszgyőztes | Az összetett éllovasa | ||
1. | május 6. | Fossacesia Marina–Ortona | 19.6 | egyéni időfutam | Remco Evenepoel (belga, Soudal-Quick Step) ...70. Fetter Erik (EOLO-Kométa) | Evenepoel ...70. Fetter |
2. | május 7. | Teramo–San Salvo | 201 | sík | Jonathan Milan (olasz, Bahrain-Victorious), ...109. Fetter | Evenepoel, ...74. Fetter |
3. | május 8. | Vasto–Melfi | 216 | dombos | Michael Matthews (ausztrál, Jayco AlUla) ...175. Fetter | Evenepoel, ...130. Fetter |
4. | május 9. | Venosa–Lago Laceno | 175 | dombos | Aurélien Paret-Peintre (francia, AG2R Citroën Team) ...115. Fetter | Andreas Leknessund (norvég, Team DSM) ...121. Fetter |
5. | május 10. | Atripalda–Salerno | 171 | sík | Kaden Groves (ausztrál, Alpecin-Deceuninck), ...120. Fetter | Leknessund, ...124. Fetter |
6. | május 11. | Nápoly–Nápoly | 162 | dombos | Mads Pedersen (dán, Trek-Segafredo) ...105. Fetter | Leknessund, ...111. Fetter |
7. | május 12. | Capua–Gran Sasso d'Italia | 218 | nehéz hegyi | Davide Bais (olasz, EOLO-Kometa) ...147. Fetter | Leknessund, ...126. Fetter |
8. | május 13. | Terni–Fossombrone | 207 | dombos | Ben Healy (ír, EF Education-EasyPost) ...131. Fetter | Leknessund ...125. Fetter |
9. | május 14. | Savignano sul Rubicone–Cesena | 35 | időfutam | Evenepoel ...57. Fetter | Evenepoel ...125. Fetter |
május 15. | pihenőnap | |||||
10. | május 16. | Scandiano–Viareggio | 196 | közepes hegyi | Magnus Cort (dán, EF) Fetter feladta | Thomas (brit, Ineos) |
11. | május 17. | Camaiore–Tortona | 219 | dombos | Pascal Ackermann (német, UAE) | Thomas |
12. | május 18. | Bra–Rivoli | 179 | közepes hegyi | Nico Denz (német, BORA-hansgrohe) | Thomas |
13. | május 19. | Borgofranco d'Ivrea–Crans-Montana | 75 (206) | nehéz hegyi | Einer Augusto Rubio (kolumbiai, Movistar) | Thomas |
14. | május 20. | Sierre–Cassano Magnano | 194 | közepes hegyi | Denz | Bruno Armirail (francia, Groupama-FDJ) |
15. | május 21. | Seregno–Bergamo | 195 | nehéz hegyi | ||
május 22. | pihenőnap | |||||
16. | május 23. | Sabbio Chiese–Monte Bondone | 203 | nehéz hegyi | ||
17. | május 24. | Pergine Valsugana–Caorle | 195 | sík | ||
18. | május 25. | Oderzo–Val di Zoldo | 161 | közepes hegyi | ||
19. | május 26. | Longarone–Tre Cime di Lavaredo | 183 | nehéz hegyi | ||
20. | május 27. | Tarvisio–Monte Lussari | 18.6 | hegyi időfutam | ||
21. | május 28. | Róma–Róma | 135 | sík | ||
ÖSSZESEN | 3448.2 | AZ ÖSSZETETT GYŐZTESE |