Vasárnap hivatalosan is véget ért Michael Schumacher érája, a XXI. században először az idén nem a német lesz a Formula-1 világbajnoka. A trónjára várhatóan Fernando Alonso ülhet fel, az Olasz Nagydíj után ugyanis fél kézzel már megragadta a trófeát.
Amíg Räikkönen (elöl) és – elsôsorban – csapata hibát hibára halmoz, Alonso és a Renault legtöbbször az ideális megoldást választja
Amíg Räikkönen (elöl) és – elsôsorban – csapata hibát hibára halmoz, Alonso és a Renault legtöbbször az ideális megoldást választja
Alonso szenzációsan versenyez az idén, az év első felében nem volt ellenfele, amióta pedig összeszedte magát a McLaren, folyamatosan nyomás alatt tudja tartani Kimi Räikkönent. A wokingi istálló éppen emiatt tudja, hogy gyors autót kell versenybe küldenie minden nagydíjon, de ennek nagy ára van, számos technikai gond hátráltatta az "ezüstnyilakat".
Sokan mondják, hogy a spanyol szerencsés, de kevesen látják be, hogy neki alaposan meg kell dolgoznia ezért a szerencséért. "A versenyeken Fernando kegyetlenül küzd, minden egyes körben a határon autózik. Nagyon kevesen képesek erre, ez teszi bajnokká Alonsót" - mondta Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke. Valóban, Alonso az Európai GP-n nem hagyta, hogy Räikkönen lassítson, így a McLaren-Mercedes felfüggesztése tönkrement, Törökországban pedig Juan Pablo Montoyát hajszolta bele a hibába. Olaszországban későn eszmélt a Renault, és Alonso már nem tudta hibázásra kényszeríteni a bal hátsó kerekével "küzdő" Montoyát.
Räikkönen motor- és gumihiba miatt elért negyedik helyének következtében Alonso így is a világbajnoki cím közelébe került, sőt, Belgiumban megszerezheti a trófeát. Ehhez négy ponttal kell többet szereznie a finnél, azaz ha Räikkönen kiesik, már az ötödik hely is elég neki ahhoz, hogy az F1 történetének legfiatalabb világbajnoka legyen.
"Alonso tehetséges versenyző, ahhoz képest, hogy spanyol, higgadt, ami engem nagyon meglepett. Okosan végrehajtja a stratégiáját a versenyeken, pontosan tudja, mikor milyen eredményt érhet el, de mindig bízik az előrelépésben, és sohasem elégszik meg a második hellyel. Ezt tükrözi, hogy a versenyeken az első körtől az utolsóig padlógázzal megy" - fogalmazott Ron Dennis, a McLaren első embere, aki jelezte, istállója nem adja fel a küzdelmet. Michael Schumacher 48 ponttal marad el Alonsótól, a német matematikailag is lecsúszott a trónról, és legalább egy évig még hétszeres világbajnokként emlegetjük őt. Schumit éppen Monzában érte utol a "végzet", csak a tizedik lett a Ferrari hazájában, ahol a Scuderia 1995 óta először, a Schumacher-érában példátlan módon nem szerzett pontot. "E szörnyű idény után azt szeretném elérni, hogy egyszer olyan autóban versenyezzek, amellyel képes lehetek legyőzni Alonsót és Räikkönent. A vébébronzérem egyáltalán nem érdekel, Spában megint gyengék leszünk, de az utolsó három futamból egyet szeretnék megnyerni. Remélem, nem kérek sokat" - fogalmazott Schumacher, akinek Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke megígérte, hogy az utolsó három futamra versenyképes autót kap, és a Bridgestone is sokkal jobb gumikat szállít Brazíliába, illetve a távol-keleti versenyekre.